Hallo, Tijdens mijn bevalling heb ik een klein scheurtje opgelopen. Ik ben op zoek naar ervaringen; hoe lang duurde het bij jullie voor het genezen was? Hoelang deed het zeer bij het plassen?
Bij mijn tweede was het na de kraamweek al goed dicht en prikte het niet meer. Ik plaste trouwens al spoelend, dat prikt minder. Vanaf de wc kan ik bij de douchekop van het bad, ik kon dan met lekker lauw water spoelen tijdens het plassen.
Goede tip Fuddey! Kan ik dit keer ook proberen mocht ik weer inscheuren. Ik kan me het niet meer precies herinneren, maar wel dat het niet lang duurder, volgens mij 1 week, max 2 dat ik er last van had.
Ik ben ingeknipt dus ik weet niet of dat met elkaar te vergelijken is. Maar dat spoelen is inderdaad erg prettig. Ik maakte dan lauw water met wat jodium. Ik vond de genezing wel pittig. Eerste twee weken echt pijn en heel veel ongemak. Dat is wel langzaam weggegaan. Nu 8 maanden later nog wel last met tampon in doen. Ik kreeg destijds ook als tip om veel op harde oppervlakten te zitten. Dat zou de zwelling tegengaan.
Ik ben ook ingeknipt, en moest inderdaad zo veel mogelijk op een harde vlakke ondergrond zitten. Na 7 maanden is het alleen nog gevoelig tijdens menstruatie af en toe. Maar na bevallig echt wel 2 weken vervelend geweest.
Een scheur schijnt sneller te genezen dan een knip. Ik had er na de kraamweek bijna geen last meer van. Het was na een week of 2 helemaal weg.
Ik had ook een knip, heb de eerste week er veel last van gehad. Toen de vk de hechtingen verwijderd had ging het al een stuk beter. De echte pijn was in de tweede week wel weg. Maar ik heb het nog wel een half jaar gevoeld waar de knip zat
Bij de eerste een knip gehad, heel veel last van de hechtingen en het litteken heb ik nog zo'n maand of tien gevoeld. Tweede een scheurtje, ook met hechtingen, maar nu veel minder last. Denk na ruim een week dat ik ze niet meer voelde. Litteken heb ik helemaal nooit gevoeld.
Ik had hechtingen en ik had zeker 4 weken last bij het lopen en zitten :'( Naar het toilet gaan en met water spoelen was inderdaad heeel fijn. Littekenweefsel voelde ik onder zeker 4 maanden en toen niet meer.
Bij de eerste een knip, pas na maanden was dat genezen, maar er zit nog steeds een flink litteken. Bij de tweede en derde gescheurd, en dat was voor het eind van de kraamweek weer genezen, en geen litteken van.
Van mijn knip bij de eerste veel langer last gehad als van de scheur bij de tweede idd.. Ik had een bidon met water staan zodat ik kon spoelen tijdens het plassen, dit scheelde enorm veel.. Week of 3 was het echt helemaal over.
Ik had een klein scheurtje naar achteren, heb hier 2 hechtingen voor gehad en eigenlijk totaal geen last van gehad. De hechtingen vielen er wel pas na 4 weken uit. Ik had helaas ook scheurtjes naar de voorkant langs mijn schaamlippen en plasbuis af, hier ook 2 hechtingen maar dit brandde heel erg bij het plassen. Ik had in het ziekenhuis om een spoelfles gevraagd, spoelen tijdens het plassen hielp gelukkig wel wat. Na 1 week ongeveer deed het geen pijn meer. En buiten de toiletbezoekjes sowieso weinig last. Ik had op het moment dat ze geboren werd het gevoel dat mijn clitoris in twee scheurde (ik krimp er nog van ineen als ik aan het gevoel denk...), en hoewel daar uitwendig niets van te zien was is er waarschijnlijk onderhuids toch wat schade ontstaan. Ik heb er nu (na 4 maanden) nog last van bij het vrijen, maar het wordt wel steeds beter gelukkig.
Veel reacties! Bedankt voor alle tips! Had een kan met water neergezet op de wc en elke keer bij het plassen tegelijk water spoelen. Hielp erg goed! Inmiddels doet het geen pijn meer bij het plassen. Alles is nog wel gevoelig beneden, maar al een stuk beter, gelukkig! Voelt nu nog wat gekneusd aan, vooral mijn schaambot doet nog zeer. (Ben nu bijna 2 weken na mijn bevalling.)
Ik had een hele flinke scheur en ontsteking aan de hechtingen binnenin gekregen, heb er zon 11 weken last van gehad.