heey ladies , hier mijn eerste berichtje. voorstel is er al in het kort. pfff alweer 2 weken geleden sinds mijn miskraam. morgen weer aan het werk, was er helemaal stuk van en mijn vriend ook. ook al was het totaal niet gepland ( wel aan de pil , maar toch zwanger geraakt) was het wel erg welkom. voor de meiden hier die helaas ook een kindje verloren hebben door miskraam.... zijn jullie erna weer begonnen met proberen , of hebben jullie het eerst laten rusten????? ik weet niet zo goed wat ik moet doen , we waren nog niet van plan om aan kids te beginnen , maar nu ik eenmaal zwanger ben geweest kriebelt het als nooit tevoren
Je mag het direct weer proberen als dat goed voelt voor jullie. Wij hadden er behoefte aan om een pauze te nemen. Sterkte met je miskraam.
Hoi totallyinlove, Hier in december een mk gehad. Heb vervolgens 6 weken thuis gezeten omdat het werken nog niet echt ging. Daarna langzaam op therapeutische basis (iedere week 2 uur meer) gaan werken. We hadden na lang discussiƫren, vechten en overleggen besloten om dan voorlopig maar te wachten met het 4e kindje. (mijn man wilde voorlopig nog niet en ik zeker wel) Toen we dat eindelijk besloten hadden was ik weer zwanger en nu na 6 weken (en een kloppend hartje) alsnog te horen gekregen dat het kindje het niet heeft gered. Ben nu aan het w88 tot de miskraam op gang komt. Zelf zou ik het liefst direct weer zwanger willen worden maar ik weet dat mijn man daar heel anders over denkt. Het enige advies dat ik je kan geven is denk er goed over na en praat er goed met elkaar over. Waarom wil je wel/niet direct weer zwanger proberen te worden. Houd er rekening mee dat een miskraam een grote impact op je heeft. (Merk het zelf nu, met de 2e mk, pas hoe weinig ik van de eerste heb verwerkt) Er zijn koppels die direct weer zwanger willen worden/zijn en er zijn koppels die liever eerst een tijdje willen wachten. Kijk samen wat jullie het beste lijkt! Heel veel sterkte en je kunt me altijd pb-en als je daar behoefte toe hebt! Liefs, Laetitia
Hoi, Hier op 10 maart een miskraam gehad, en sinds een paar dagen weer voor het eerst echt ongesteld... Ik heb bewust gewacht, alhoewel ik wist wanneer mijn eisprong was, maar ik had nog wat bruinverlies... Met mijn lief er samen over gepraat en we gaan vanaf volgende week gewoon volop klussen! Heb het een plekje kunnen geven, en het gaat weer goed met me. Het is de eerste twee weken moeilijk geweest... Aanstaande vrijdag moet ik weer voor een echo, en onderzoeken... Hoop dat het goed is allemaal, daar ga ik wel van uit
Alleen jij en je partner kunnen voelen wat voor jullie het beste is. Ik wilde graag verder en dat hebben we ook gedaan maar dat voelt voor iedereen anders.... Doe wat voor jullie het prettigst voelt!
O dat is zo verschillend. Wat Loki zegt bespreek het samen en jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen. Wij doen het gewoon als we er zin in hebben maar we klussen niet echt. Als het dan raak is dan had het zo moeten zijn. Succes met jullie beslissing
oh wat naar heel veel sterkte voor jou en je manlief. en heel erg bedankt voor je berichtje. gister voor het eerst voor aan het werk geweest maar ging niet echt van harte. is dus maar een half dagje geworden. gelukkig werk ik in een vrouwen omgeving dus die begrijpen het allemaal wel.
hihi nou succes met klussen dan , en hoop snel een leuk berichtje te spotten van je in het zwanger topic
wij zijn meteen weer doorgegaan, was een maand later weer zwanger en dat is allemaal goed gegaan (op een onrustige start na dan...) we gingen voor een tweede kindje toen onze oudste 11 maanden was. mn vriend vond het wel prima, maar had het ook niet erg gevonden nog wat langer te wachten, ik wilde ze graag kort op elkaar (als ons dat gegeven was). maar toen ik in de eerste ronde zwanger was en dat een mk werd met 9 weken, wilde mn vriend ook niets liever dan zo snel mogelijk door en proberen weer zwanger te worden. en gelukkig hebben we niet lang hoeven wachten... doe was goed voelt voor jullie beiden!
ook wij willen eigenlijk weer gelijk proberen, de miskraam heeft ons er alleen maar van overtuigd dat we ook nog graag een "eigen" kindje samen willen krijgen . Ik ben er alleen benieuwd naar of je dan moet wachten tot je 1e menstruatie na de miskraam en wanneer komt die dan weer op gang? in het ziekenhuis heeft niemand we nog wat uitgelegd over hoe of wat dus i'm in the dark weten jullie het?
Mama1977: Er is geen bezwaar tegen om gelijk weer te proberen. Soms word het aangeraden te wachten, maar dit is meer voor de emotionele verwerking denk ik. En ook is het wat moeilijk te schatten wanneer de uitgerekende datum is, maar daar heb je tegenwoordig echo's voor. Ik ben na de mk gelijk weer begonnen met ovulatietesten en ik had 3 weken later weer een mooie positeve test.
IK zit nog in de naloop van een Mk. De gyn heeft tegen mij gezegt dat het beter is om eerst een ongi af te wachten dan is je lichaam er weer klaar voor. Dit ook om weer een mk te voorkomen. je lichaam is er meestal nog niet klaar voor. succes en hopelijk is de volgende voor jou ook een plakbeeb
Wij hebben ook eerst een maand gewacht op advies van de vk en zijn het daarna weer gaan proberen. 2 maanden later was het gelukkig weer raak en is het goed gegaan
Ik heb in januari een MA gehad, uiteindelijk eind januari curretage. Wij zijn er wel weer direct voor gegaan. Ben nu net 4 weken zwanger, na 2 cyclussen.
Ik heb 13 maart een miskraam gehad en ben hoogstwaarschijnlijk nu weer zwanger, en heb dus geen menstruatie meer gehad na miskraam. Ik heb een super positieve test, maar omdat mij niet verteld is om na de miskraam een test te doen om te kijken of al het hcg uit mijn lichaam zou zijn weet ik het dus niet 100% zeker. Wij zijn er gewoon gelijk weer voor gegaan omdat wij emotioneel niet heel veel last hebben gehad van de miskraam. Ik denk dat je het een plekje moet geven en dat je er dan gewoon weer voor kunt gaan!
ten eerste wil ik je veel sterkte wensen met je/jullie verlies! mijn man en ik zitten in de mmm en zijn bezig met ivf! helaas zijn poging 1 en 2 mislukt en was poging 3 een vmk. (ik denk 4wk3d) we hebben er veel verdriet van maar ik wil wel graag meteen door! het is in ons zh een beleid dat je tussen elke poging 1 rustmaand hebt! dus ik ben gister ongi geworden waardoor mn rustmaand is gestart en hoop gauw mn 2e ongi te hebben zodat we 3wk later weer voor nieuwe terugplaatsing kunnen!! ik denk idd dat het per persoon/stel verschild! maar ik denk dat je verder kunt proberen zodra je het een plekje hebt gegeven! (denk ook dat de nieuwe poging afhankelijk is van hoever je was.) succes!!! en sterkte