Vol en zwaar gevoel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kkatinka, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hai,

Ik heb sinds week 7 van mijn zwangerschap regelmatig (vooral in de avond eigenlijk) een zeer drukkend en zwaar gevoel in mijn buik. Het lijkt dan net alsof ik een 10gangenmenu op heb, en elk moment kan gaan ontploffen.

Ik heb ergens gelezen dat dit betekent dat je buik op die dagen een groeispurt maakt. Klopt dit?

Is dit een harde buik? Ik heb wel aan mijn buik gevoeld, en hij voelt niet erg ''hard'' aan.

Is er iets dat ik hier tegen kan doen? Door stress of drukte kan het niet komen; beide heb ik namelijk niet.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kkatinka,

het zal inderdaad met het goreien van je baarmoeder te maken hebben. Niet zozeer groeispurten, want die heb je vaak bij 20 en 30 weken, maar gewoon het groeien zelf en het feit dat je darmen aan de kant worden gedrukt. Alles krijgt een nieuwe plaats en daar kun je echt wel eens last van hebben. Het kan een harde buik zijn. Dat is niet meer dan een gespannen baarmoederspier door bv groei. Ook als je rustig aan doet. Zolang je geen bloedverlies of erge buikkrampen hebt is het volle zware gevoel prima en hoort het er gewoon bij. Kan ook weer overgaan hoor. Is even afwachten.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina