Hoi allemaal, Even een vraagje over de morning after pil. Ik heb een maand geleden mijn implanon laten verwijderen omdat we een wens hebben voor een 2e kindje. Ik was erg aangekomen van de implanon en wilde eerst de kilo's kwijt voor we aan een 2e beginnen. Nu hebben mijn vriend en ik gister sex gehad, maar het condoom is afgegleden. Binnen 12 uur de morning after pil genomen, maar nu lees ik in de bijsluiter dat de morning after pil alleen voorkomt dat een eicel word afgegeven door de eierstokken en niet voorkomt dat de bevruchte eicel zich hecht aan de baarmoeder. Maar als ik uitga van een cyclus van 28 dagen, zit ik nu precies in mijn vruchtbare periode, en ik verlies ook rekbaar slijm, wat een teken is van je vruchtbare periode dacht ik. Dus naar mijn idee heeft die morning after pil weinig zin gehad als mij ei al gesprongen is. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen? Een 2e kindje zou hartstikke welkom zijn hoor maar wij wilden eigenlijk april 2016 gaan beginnen voor een 2e ivm het financiele plaatje en ik wilde natuurlijk die kilo's kwijt voor de zwangerschap. Alvast bedankt voor het meedenken!
lijkt me niet dat dat de werking is van de morning after pil. Dan zou deze maar weinig effectief zijn bij het gebruik waar deze juist voor ontwikkelt is.
Zo werkt de morning after pil dus wel. Hij heeft waarschijnljk geen zin als je 'm na de eisprong gebruikt.
maar waarom zeggen ze dan: neem de morning after pil na onveilige seks. Binnen zoveel uur issie 99% betrouwbaar. Hoe kan dat dan? Ik heb altijd gedacht dat die het nestelen onmogelijk maakte.
Na je eisprong leeft de eicel maar 1 dag. Dus in een cyclus kan je in feite maar 1 dag zwanger worden als je de morning after pil hebt gebruikt. Het is gewoon net heel erg toevallig als je precies op de dag van je eisprong sex hebt en dan ook nog zwanger raakt
Doe anders even een ovulatietest. Als die negatief is kan je er wel vanuit gaan dat je eisprong nog niet is geweest. Zo wel en wil je echt geen kind nog kan je een noodspiraaltje laten plaatsen binnen 5 dagen na de onveilige sex. Dat is wel een koperspiraal en die kan je nadat je weer ongesteld ben geworden laten verwijderen. Deze voorkomt dus wel de innesteling. Wat ik me heb laten vertellen door de arts is dat de morning after pil eerst probeert te voorkomen dat er een eisprong komt. Komt die er wel dan maakt hij de want van de eicel ondoordringbaar voor het sperma. Maar goed er zal vast een tussen wal en schip moment zijn. Afijn als je het echt nog niet wil afspraak maken met je huisarts voor een spiraal. Veel huisartsen doen dit trouwens niet meer dus kan is groot dat je naar de gyn moet.
Ik ben ook eens zw geworden na de morning after pil en lees er hier wel vaker over... Ik had ook geen idee dat het niet zo veilig is als je denkt... Gelukkig is jullie kindje wel welkom, mocht je toch zwanger zijn.
Als het eitje al bevrucht is heeft het geen zin geloof ik. Heb hier eens iets van gezien op tv... Of dat dan weer klopt kan ik niet met zekerheid zeggen. Succes
Goeie tip, ik ga eens een ovulatie test halen. als ik toch zwanger ben dan heeft het zo moeten zijn, dus ik ga geen noodspiraaltje nemen. De kans is klein denk ik dat ik zwanger ben, dat moet dan heel toevallig zijn! Maar toch lees je het nog best veel. We zullen zien! Het kindje is meer dan welkom!
Nog ter aanvulling, ik verlies nog steeds rekbaar slijm.. Dat is dan morgen al een week!! De laatste paar dagen is het ook meer geworden. Is dat normaal?
Dit is dus je eerste cyclus na het verwijderen van je implanon?? Dan kan je er niet vanuit gaan dat je cyclus gelijk 28 dagen is. Je lichaam moet dan wennen aan zijn eigen hormonen en kan het dus maar zo zijn dat je ei nog moet komen. Ik zou het even een weekje of 2 aankijken en dan gaan testen als je dan nog niet ongi bent geworden.
stiekem wel spannend. Nee het is geen pretje denk ik om er even een spiraal in te schuiven en voor zo kort. Ach en idd het zou ook een mooi leeftijdsverschil zijn met je andere kindje