Sinds een aantal weken heb ik 2 van mijn bv vervangen door fv omdat ik deze week weer ga werken. Precies sinds die tijd voel ik me niet goed: - ongeduldig, snel geĆrriteerd, snel boos, - ongelukkig, - geen energie meer - besluiteloos (dit had ik nooit), - heel vergeetachtig, - erg somber - het idee dat alles me aanvliegt - niet meer tegen (normale) rotzooi kunnen (speelgoed etc.) in huis. Dus tja ik weet het echt niet. Heb net ff zitten surfen en las dat pnd ook mogelijk is na het stoppen van de bv. Al ben ik nog niet helemaal gestopt zou er iets mis kunnen zijn met de hormonen? Herkend iemand zich hierin? Hiervoor voelde ik mij prima, heb 3 kids nu, ben net 33 jaar en ben lichamelijk weer redelijk in shape. Nu heb ik het gevoel dat ik het allemaal niet meer trek, ik ben echt niet te genieten thuis. Zou dit een begin van pnd kunnen zijn? Maak me nu best wel zorgen. HELP, wie weet raad???
Ik heb ergens gelezen dat je enige tijd na de bevalling nog wel een PND kunt krijgen. Misschien een bezoekje brengen aan de huisarts? Die weet er vast meer over te vertellen. Kan in ieder geval je zorgen wegnemen. Succes ermee.
Ik heb ook sinds ik de late avondvoedingen heb geschrapt (ik ging toen in korte tijd van minimaal 4 naar 2-3 voedingen) vage klachten. Dit speelt al een tijdje, ik ben nu helemaal aan het afbouwen, maar de klachten heb ik nog steeds. Dit was na 11 maanden! Bij mij zijn het vooral lichamelijke klachten, maar ook wel wat jij noemt (al vraag ik me af of dat bij mij ook komt doordat ik moe ben van het steeds ziekzijn). Na de bevalling tot 11 maanden, voelde ik heel goed... Het zou mij niets verbazen als het door de hormonen komt. Toen ik (jaren geleden) stopte met de pil, heb ik ook heel lang vage klachten gehad en duurde het 2-3 jaar voordat mijn cyclus weer hersteld was Dus ja, ik denk dat het goed kan dat je een PND of andere hormoongerelateerde klachten kunt krijgen als je mindert met de BV...