Jippie... kraambezoek (hilarische column)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Vera, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    :D Lachuh, dat kraambezoek ;) :

Ohhhhhh wat een schatje! Kijk nou eens, dat vergeet je toch meteen, hoe klein ze zijn. En dat neusje, pre-cies zijn vader. Ach, hoor nou eens, hee mannetje, wat zit jij te mopperen? Vind je mij niet leuk? Oh jeeee, hij gaat echt huilen. Heb je honger? Nou ik heb niks hoor, die van mij zijn leeg ha ha, ga maar naar je moeder.

Oh, hij heeft net gehad? Nou, misschien was er niet genoeg. Daar kun je je nog wel eens in vergissen hoor. Dat is de ellende met borstvoeding. En anders is hij gewoon moe. Ik voelde zelf altijd direct aan wat er was, ja, daar ben je moeder voor hè.

Wat zie ik nou liggen, een speentje? Doe jij dat, speentjes? Hebben wij nooit gedaan met de kinderen. Ze talen er ook niet naar als je ze niet geeft. Soms zie je kinderen op hun vijfde nog met zo’n ding in hun mond...ziet er niet uit. En ze kunnen er spraakproblemen door krijgen. Je moet er eigenlijk niet aan toegeven. Ja ik zeg het maar gewoon eerlijk hoor, ik heb tenslotte al die ervaring al. Neem onze Luna, die ging duimen, dat is heel slecht voor je gebit, maar dan was het dus: wie duimt krijgt geen snoep meer. Nou, ik kan je vertellen, dan is het zo over hoor. Je moet gewoon duidelijk zijn. Daar ontbreekt het tegenwoordig nogal eens aan.

Ja, dat opvoeden, ach kind, dat moet jij natuurlijk allemaal nog ontdekken. Als je eens zou weten wat je allemaal nog te wachten staat...nou ja, beter van niet, jij moet er nog van genieten, zo’n kleintje, heerlijk toch. En die geur...Mag ik hem even vasthouden? Nee? Want hij slaapt net? Ach kind, daar hoef je niet zo spastisch mee om te gaan. Je moet wel leren loslaten hoor. Maar goed, dat gaat straks bij de tweede vanzelf, dan weet je niet hoe gauw je hem uit handen moet geven ha ha...

Dat worden pas echt tropenjaren. Eén is nog niets. Dat komt allemaal nog. Want je laat dat kind toch niet alleen hè, dat vind ik altijd zo sneu die enigst kinderen. Twee jaar ertussen, dat is net mooi. Ja ja, ik snap wel dat je daar nog niet mee bezig bent, maar geloof me, de tijd vliegt als je eenmaal moeder bent, het glipt gewoon uit je handen en voor je het weet, ben je weer zwanger.

Je vindt dat het alweer tijd is om te gaan? Oh. Maar ik ben er net. Ik was daar zelf altijd wat soepeler in, zo’n gekke regel, dat een kraambezoek maar een uur mag duren. We zitten toch gezellig te kletsen?

Je bent moe? Jahaaa, dat zul je nog wel even blijven met die gebroken nachten...vertel mij wat. Laat mij nou maar even met hem, ik heb hem nog niet eens vastgehouden! Habadabadaba kom jij eens even bij tante Miranda. Nou zeg, mooie boel, ga je nou alweer huilen? Oef, je moet wel uitkijken met deze, die denkt dat hij het voor het zeggen heeft. Nee nee, blijf jij maar bij mij, kan mama even bijkomen. Mij maak je niet bang met dat gejammer.

Wat doe je nou? Alweer aan de tiet? Nou ventje, jij krijgt snel je zin! Maar ja, ik zei het al, je hebt misschien niet meer genoeg. Dat is de stress hè, dan maak je minder melk. En reken maar dat ze dat voelen, stress van hun moeder. Daar gaat hij waarschijnlijk zo van huilen.

Ga je hem nu in bed leggen? Ach ik wacht hier wel hoor, geen probleem. Oh, je gaat zelf ook slapen. Och meisje toch, het wordt je allemaal te veel hè. De hormonen gieren natuurlijk nog door je lijf. Ik begrijp dat heel goed. Dan ben je gewoon nog helemaal niet jezelf. Het is ook niet niks hoor, je hele leven op zijn kop, ik leef helemaal met je mee. Nou sterkte dan, doe het rustig aan, en als je het even niet ziet zitten kun je al-tijd bellen hoor. Je kunt ook gerust vragen of ik even op hem let. Ik vind, jonge moeders moeten alle steun krijgen die ze nodig hebben. Onthoud dat, ik ben er voor je!

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Haha geweldig! En sommige stukken herkenbaar.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha herkenbaar

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Heel herkenbaar.

5. adi

adi Niet meer actief

hahhahaha ik lig echt in een deuk..

En heeft ze je geen goede adviezen gegeven dat je met borstvoeding de hele dag moet eten en minstens 2liter melk moet drinken... en dat je eigenlijk veel te dik/dun bent voor een pasbevallen vrouw ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mijn eigen moeder was ook zo vreselijk.. bij haar was de bv niet gelukt en onze dochter huilde veel 'dus ik had waarschijnlijk ook niet genoeg melk, net zoals zijzelf destijds'.. hele tijd zeuren dat ik maar moest bijvoeden want onze dochter had honger.

Aangezien onze eerste dochter ernstige kma bleek te hebben en ik nu een dieet wil gaan volgen voor de bv bij nr 2 straks begint ze ook weer: 'Je weet niet waar je aan begint, zo'n dieet ga je niet volhouden, waarom al die moeite doen terwijl je gewoon kv kunt geven? Misschien heb je deze keer wel helemaal niet genoeg!'

Aaarrrghhh..

7. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    o geweldig ja, ik zie m'n halve familie langskomen!:D
    Fijn hoor, al die (goedbedoelde) adviezen!!

8. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Prachtig!!!!

9. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Zo herkenbaar ;)

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ja, helemaal waar! Alles wat er staat heb ik hier al meegemaakt. Vooral dat vasthouden. Gewoon wakker maken. haha

Leuk geschreven. Het roept bij mij een lach op, maar voel ook weer even die irritatie van in het begin.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.066
    2.203
    113
    Brabant
    haha, het lijkt wel of bepaald kraambezoek een script krijgt! identiek!:)

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

haha erg leuk!
    Mag ik in mijn handjes knijpen met mijn moeder en schoonmoeder die deden dat gelukkig niet.

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    prachtig! lig hier in een deuk...

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    heel herkenbaar.
    door al die goedbedoelde en lang blijvende visite zie ik alweer een beetje op tegen de visite die we straks weer gaan krijgen.
    gelukkig is het dan hoogzomer en met een beetje geluk zijn er veel op vakantie waardoor ze allemaal wat later komen.

liefs doris

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Jezus heb jij bij mij op de bank gezeten :p:D

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Ge-wel-dig!!!!:D:D:D
    Ik ben kraamverzorgster en hoor dat dus echt allemaal langskomen al die bemoeienissen!!!pffffff dat vind ik zo zielig voor die gezinnen ze worden door sommige familieleden zo onzeker gemaakt!

17. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    :D:D:D
    Heeeeeeeeeeel herkenbaar!
    Ook dat laten huilen, waarom zou je?!?

En dan vervolgens elk volgend bezoek van schoonmoeder (mijn zoontje is nu 3 maanden...):
    'Geeft je nou nog borstvoeding? Daar krijgt hij die puistjes/uitslag/berg/droge huid/krampjes van... Geef anders toch lekker alleen nog flesjes....'

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Pfff, krijg helemaal kriebels ervan! Gelukkig viel het hier wel mee met alle adviezen; mensen hebben het misschien wel gedacht, maar eigenlijk niemand heeft zich ermee bemoeid. Zeker niet toen ik een paar keer aan mijn moeder had laten merken dat ik vond dat ik zelf wel het beste wist hoe & wat en dat ik het bij twijfel wel zou vragen ;)

19. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Ha ha heerlijk!!
    Super leuk (en herkenbaar) geschreven!

20. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081