Wanneer buikspieren weer bij elkaar?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lichtroze, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ladies,

Ik ben ruim 9 weken geleden bevallen van een prachtige dochter. Nu was ik voor mijn bevalling heel sportief en wil binnenkort weer beginnen met sporten en mijn balletlessen. Maar mijn buikspieren zijn nog niet helemaal tegen elkaar aan rondom mijn navel. Hebben jullie een idee hoe lang dat duurt en of ik hiermee naar een fysio o.i.d. moet? Ik start volgende week wel met een soort van sportcursus na de zwangerschap, denk dat ze daar ook wel aandacht besteden aan de buik, maar ik maak me toch een beetje zorgen dat het zo lang duurt. Ik heb verder overigens geen buikje meer ofzo, maar ik zou mijn buik wel weer een beetje willen trainen.

2. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Hoe kun je dat voelen dan?

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op je rug liggen, knieën opgetrokken en dan beetje met je schouders omhoog (soort kleine sit-up). Dan voel je of je buikspieren weer tegen elkaar zijn of dat er nog wat ruimte tussen zit. Als er ruimte tussen zit en je gaat te vroeg weer trainen, heb je kans dat je blijvend een spleet (diastase) houdt. En dat is niet zo mooi :)

4. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    ohw nooit geweten dat je dat kon voelen, ga het vanavond eens proberen :)

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Heeft je vk dat niet gecontroleerd bij de laatste controle? Ik had na een week of 6 nog een controle bij m'n vk, bij mij waren m'n buikspieren toen weer op z'n plek.

6. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee mijn nacontrole bestond alleen uit een praatje en bloeddruk meten... Maar misschien dat bij mijn sporten na de bevalling-cursus wel iemand is die er verstand van heeft en even wil kijken :)

7. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Bij mij ook niet gecontroleerd, had nacontrole in het ziekenhuis. Inderdaad een praatje en controle van de wond van de keizersnee

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik doe ook een sporten na de bevalling cursus en bij ons is het bij iedereen gecontroleerd bij de eerste les. Een van de dames was al 4 maanden geleden bevallen en daarbij waren ze nog niet bijelkaar, dus het kan echt even duren.
    Minstens zo belangrijk is de staat van de je bekkenbodem, als je buikspieren gaat trainen zonder dat je bekkenbodem weer op kracht is kun je een verzakking veroorzaken

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik heb het in de hele lengte van mijn buik en is ruim 2 vingers breed. Het lijkt nu of ik zeker 4 mnd zwanger ben. Ben ook erg benieuwd wanneer dat goed komt.

10. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks dat mijn buikspieren nog niet bij elkaar zijn, heb ik geen buikje meer. Ik ga morgen naar de fysio om het toch eens even te laten bekijken. En zaterdag start mijn sportcursus, dus ik ben benieuwd of ze daar ook aandacht eraan besteden en op welke manier :).

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou het komt nooit weer helemaal goed hoor!

12. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Handig om te weten want bij mij heeft de gynaecoloog ook niets gezegt over mijn buikspieren. Ik heb wel nog een echte hangbuik helaas dus ik wil graag weer gaan trainen nu ik sinds een week geen of heel weinig last heb van mijn wond.

Ik neem aan dat wandelen geen kwaad kan? Zit nu weer op 7 km per keer zodat ik toch wat beweging heb maar wil graag weer beginnen met bodypump.

13. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Na de eerste bevalling zijn ze bij mij nooit meer helemaal hersteld, er bleef ruimte tussen zitten. Mijn fysio had mij geadviseerd om zeker in het begin geen rechte buikspieroefeningen te doen (dit was trouwens rond de 3/4 maanden na mn bevalling). Een aantal maanden verder met wat training kon ik de rechte buikspieroefeningen weer gewoon doen. Alleen zijn mn buikspieren niet meer aangegroeid.
    Nu na de tweede bevalling zat alles na een paar weken weer op zn plaats.

14. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet zo pessimistisch zeg :p

Nu drie maanden na de bevalling is mijn figuur weer net als voor de bevalling. Dus het kan echt wel weer 'goed' komen.

Deel Deze Pagina