Miskraam komt eraan

Discussie in 'Miskraam' gestart door newdawn, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Ik wil ook graag even mijn verhaal kwijt. Misschien zijn er meerdere meiden die ook zoiets hebben meegemaakt en ik heb nog wat vraagjes.

Het verhaal begint afgelopen vrijdag 15 augustus. We zouden voor onze eerste echo gaan (6.6 weken). Voelde me ook echt zwanger en verwachtte dus niet dat we niks te zien kregen. Uitwendig niet en inwendig niet. We werden gelijk door de vk doorgestuurd naar het zh dezelfde dag omdat we de dag erna op vakantie zouden gaan en wel graag duidelijkheid wilden hebben. Het hcg was 850 en op de echo werd ook niks gezien alleen verdikt bmslijmvlies. De gynaecoloog vertrouwde het niet helemaal en wilde ons zondag terug zien want in het uiterst geval was er een bbz. Vakantie maar opgezegd. De zondag weer heen. Hcg was verdubbeld naar 1800! De gynaecoloog schrok hier behoorlijk van. Op de echo was nog steeds niks te zien en dat zou wel moeten zei ze want vanaf 1500 kunnen ze vaak wel wat zien. Ik moest gelijk een kijkoperatie ondergaan. Vond dat best wel eng, want was nog nooit geopereerd en ook niet onder narcose geweest. Ze konden niks vinden gelukkig, de eileiders zagen er goed uit en de baarmoeder vond ze er wel zwanger uit zien. We moesten de dinsdag terugkomen voor weer bloedtest en echo. Gister weer geweest en hcg is nu 1950. Iets verhoogd dus. Dat het niet meer goed zit is nu wel duidelijk anders was het hcg wel verdubbeld. Nu moet ik donderdag weer terugkomen voor weer hetzelfde traject: bloedprikken en echo. Ze willen dat het lichaam het uit zichzelf afstoot en niet te snel zelf ingrijpen.
    Ik voel sinds die kijkoperatie wat krampen en vloei heel licht zo nu en dan.
    Nu wat vraagjes:
    Wanneer begint het lichaam het af te stoten?
    Hoe lang duurt het daarna voordat de cyclus weer wat op gang komt?
    De oplosbare hechtingen in de buik, hoe snel zijn die weg?
    En hoe snel mag je weer beginnen met zwanger worden? Eerst een cyclus afwachten?

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Allereerst veel sterkte.. Wat raar dat je hcg toch stijgt en er nergens iets te zien is.. Ze weten zeker dat het in je baarmoeder zit?

Ik kan je enkel mijn eigen ervaring geven;
    Toen ik lichtjes begon te bloeden heeft het een kleine 7 dagen geduurd voordat de miskraam daadwerkelijk op gang kwam..
    Ik heb geen hechtingen gehad, dus dat weet ik niet!
    Volgens de gynaecoloog waar ik was hoefde ik geen cyclus af te wachten als ik er zelf weer klaar voor was, maar ik heb dit wel gedaan omdat ik graag wilde weten of mijn cyclus hetzelfde bleef! Maar dit hoefde dus niet..

Ik weet niet of ze je het verteld hebben, maar het is nu niet verstandig om tampons te gebruiken en om in bad te gaan.. Dan heb je een grotere kans op infecties!

3. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Dank je voor je bericht. Ja dat hebben ze ook gezegd van gebruik maandverband ivm infecties en ook om goed te kunnen zien wat er uitkomt. De krampen worden nu heftiger. Gelukkig maar want nu we weten dat het niet goed zit wil ik ook graag dat het snel los komt. Hopelijk is morgen het hcg gezakt.

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wat erg voor je!
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee, bij mij kwam het steeds vanzelf op gang vooraleer we een echo hadden gehad. Hopelijk voor jou komt het snel en valt het nog mee qua pijn.

Veel sterkte!

5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Wil je even heel veel sterkte wensen :(

6. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Pfff wat een verhaal zeg. En dat de dag voor jullie vakantie. Sterkte ermee. raar dat de HCG zo bleef stijgen. Absoluut niet fijn hoe het verlopen is. Nog een kijkoperatie ook nog erbij.
    Ik heb pas geleden een miskraam gehad bij ongeveer 6,5 weken zwangerschap. Bij mij verliep het heel rustig. Minder bloedverlies als bij een normale menstruatie, vrijwel geen stolsels en geen pijn gehad.
    Ik vloeide een goede week en heb gewoon inlegkruisjes kunnen gebruiken. Paar dagen geleden controle gehad bij de verloskundige en mijn lichaam heeft alles zelf opgeruimd. Hopelijk lukt dat bij jou ook zo. Anders krijg je medicijnen of volgt er een curettage en dat lijkt me minder fijn.
    Wanneer de cyclus weer op gang komt is bij iedereen anders. Ik heb nog geen menstruatie gehad na de miskraam maar hoop er binnenkort wel op. Sterkte ermee en succes donderdag! Hopelijk krijg je dan meer duidelijkheid en zijn de hcgwaardes gedaald.

7. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Even weer een update van vandaag: de waarde is nog een klein beetje verhoogd van 1950 naar 2000 vergeleken met afgelopen dinsdag. Op de echo is het moeilijk te zien maar het lijkt dat er iets zit bij ingang van de eileider. Mocht het voor maandag niet zelf loskomen en is de waarde dan nog hetzelfde (ik heb wel wat krampen maar niet veel bloedverlies) dan volgt een curettage. Wil dat ook niet helpen dan krijg ik mtx spuiten (is een lichte chemo) om de cellen te vernietigen.

PPffff ben er zo moe van! Zowel lichamelijk als geestelijk :(

8. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Iemand trouwens ervaring met de mtx spuiten? Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Hoop zo dat dat niet hoeft :(

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja ik vond het al zo vreemd dat je hcg steeg! Ik heb er geen ervaring mee, ik heb wel een bbz gehad, maar dit is gelukkig allemaal natuurlijk gegaan.. Heel veel sterkte, het is niet niks.. Ik was toen idd ook kapot van die emotionele rollercoaster..

10. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Wat een verhaal... heel veel sterkte!
    Ik heb wel een miskraam meegemaakt maar geen ervaring met al deze dingen. Ik hoop dat nog een ingreep je bespaard blijft!

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Jeetje meid, wat ontzettend heftig zeg! Ik kan geen ervaringen met je delen helaas. Heb zelf een curettage gehad en heb de miskraam dus niet afgewacht. Wel is de curettage me lichamelijk gezien 100% meegevallen, weinig last gehad (behalve dan van de narcose). Ik hoop in elk geval dat het allemaal niet nodig blijkt te zijn maandag.

Heel veel sterkte!

Liefs.

12. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Hoe is het nu met je Newdawn? Sterkte vandaag

13. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Hoi Anita,
    Wat lief dat je reageert! Ik was behoorlijk zenuwachtig vanochtend om wat de gynaecoloog vorige week verteld had maar gelukkig is de waarde gezakt naar 150! Ik ben zo blij! Gelukkig geen curettage of spuiten voor mij :) Ik vloei nog steeds en ben ook nog steeds wat duizelig maar dat kan nog wel even een aantal dagen duren zei hij. Volgende week woensdag weer heen en hopelijk staat het dan op nul.
    Dan kan ik het straks eindelijk een plekje geven, want je zit er midden in en dat vreet energie, zowel lichamelijk als geestelijk.

Hoe is het nu met jou? Ben je ook begonnen met ovulatietesten om je eitje op te sporen of wacht je eerst een menstruatie af? Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik vraag eerst volgende week maar even wat het beste is. Ik en mijn vriend willen het liefst niet afwachten, maar wat moet dat moet :)
    Liefs

14. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Gelukkig dat je waarde nu daalt. Je zit ook niet te wachten op spuiten of een curettage. Liefst dat je lichaam het zelf oplost. Heb jij ook niet veel bloedverlies gehad?

Met mij is alles goed. We wachten niet eerst een menstruatie af, gaan gelijk door naar ronde 1. Mocht ook van de verloskundige. Is geen reden om te wachten. Enigste nadeel is dat als je in ronde 1 zwanger raakt niet precies weet hoe ver je bent. Nee begin niet met ovulatietesten, maakt ik mezelf helemaal gek mee. Heb het 2 rondes gedaan, toen niet gelukt. Derde ronde alleen op slijmverlies gelet en toen was het raak. Dus op die manier doe ik het nu ook. Eisprong is ergens deze week. Ben altijd nog vrij vlot zwanger geraakt.

15. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    mooi dat je ei weer in zicht is:)! Ikzelf merk dat vaak ook wel aan het slijm en ik voel het ook wel springen. Ik heb vanaf vorige week zondag tot en met nu nog steeds bloedverlies waarvan 4 dagen wat heftiger was met stolsels enzo. Maar het einde is in zicht, is nu bijna niks meer. Dus anderhalve week ongeveer.

Deel Deze Pagina