Sorry maar ik vind het echt gezeur. Je bent zijn moeder niet. Wat onaardig om te zeggen als TS hier mee zit! Ik ben ook niet de moeder van mijn vriend maar zolang mijn dochter te klein is om iets zelf te doen neemt hij het van haar over. Ze hebben wel samen een tekening gemaakt en hij heeft namens haar een blik met koekjes gehaald zodat ik haar koekjes er in kan doen Dus ik vind het niet raar dat ze op zijn minst erkenning had verwacht dat het haar eerste moederdag was vooral ook gezien haar verleden!!
Ik begrijp je gevoel! Op het feit na dat je zonder moeder het leven door moet gaan. Dit was mijn eerste moederdag. En het was zo'n raar gevoel. Mijn vriend zat me helemaal gek te maken op zaterdag. Dat het de dag erna mijn dag zou zijn. Dat ik op m'n kont moest gaan zitten en niks mocht doen. Zaterdagavond heb ik alle gereed gemaakt, zodat hij een keer de fles van zeven uur kon doen. Meneer was naar een verjaardag en zei het niet laat te maken. De volgende dag ging mijn wekker en zei ik schat het is flesje flesje time. Hij sukkelde uit bed en ging de fles maken. Hij stommelde wat en zei: ik was pas half 4 thuis. Toen dacht ik wat?!?! En je zou het niet laat maken. Vervolgens komt hij beneden met de fles en zegt ik ga haar hier voeden. FIJN! Mag ik uitslapen flikt hij me dit. Ik kan niet slapen als me dochter slurpend en smakkend naast me haar fles leegdrinkt. Dus ik zei er wat van.. zegt hij ik ga boven wel slapend voeden. Heb dus de fles afgepakt. Werd hij een partij boos! Ja ik ga een nieuwe fles maken zei hij. Toen zei ik dat kan niet want er zitten medicijnen in deze fles. vervolgens heb ik de fles van zeven gegeven en ging meneer weer in bed liggen. om half 11 had ik de wekker gezet, zodat om 11 uur de fles klaar zou zijn om gegeven te worden. ik tik vl aan: zegt hij ja ik kom zo en draait zich om. Hij heeft tot 11:50 geslapen! Kwaad dat ik was.. Heb toen toch maar de fles van 11:00 uur ook gegeven. Ik had zaterdag ook al de wasmachine gevuld om zondag aan te doen... Mocht ik er niet aankomen.. Top! Want het is moederdag. jij mag niets doen! Hij gooide met de kado's dat ik het niet mocht hebben.. en dat hij het wilde weggooien. AL MET AL is het goed gekomen en toch nog een schappelijke dag gehad.
Het beste werkt om heel duidelijk te vertellen wat jij precies verwacht. Op moederdag, op je verjaardag etc. "Ik had verwacht dat mijn eerste moederdag ooit geweldig zou zijn" --> wist je vriend dat ook? "iets doen" is voor veel mannen te vaag en daar kunnen ze niks mee. Vertel ze precies wat jij graag wilt en hopelijk onthoudt ie dat Dus even een goed gesprek met hem. Vertel hem dat je teleurgesteld bent, en wat je wel graag had gewild. Mijn eerste moederdag was ook 1 grote teleurstelling ("Huh? Jij bent mijn moeder toch niet??"). Maar dit jaar was mn 3e moederdag en manlief snapte het eindelijk nadat ik vorig jaar even goed duidelijk ben geweest. Totdat je kinderen oud genoeg zijn om het helemaal zelf te doen, hoort manlief/vriendlief gewoon te helpen, vind ik
Hier ook een teleurgestelde moeder.. Vorig jaar was mijn eerste Moederdag en kreeg ik in ieder geval nog een kaart maar dit jaar had hij gewoon helemaal niets gekocht/geregeld/geknutseld.. Ik vind dat een vader best de taak op zich mag nemen zolang het kindje het zelf nog niet kan of nog niet op bijvoorbeeld psz zit! Toen ik gisteren thuiskwam van mijn werk stond er dan toch een bosje roosjes met een lief kaartje eraan.. Dat ik zo teleurgesteld was heeft hem dus toch wat gedaan..
ik heb inmiddels ook geleerd dat ik manlief gewoon duidelijk moet vertellen wat ik verwacht. Dus dat hij ervoor moet zorgen dat er iets is geknutseld met dochter en dat er een kleinigheidje gehaald is die dochter kan geven en dat hij dan zorgt voor koffie op bed en melk voor de kleine zodat we gezellig moederdag vieren zoals ik dat wil. Zou ik daar niet duidelijk in zijn dan gebeurd er niets, wat op.zich geen ramp is maar ik wil dochterlief ook meegeven dat je 1x per jaar je ouders mag verwennen enz enz omdat ik nog weet hoe leuk ik dat vroeger vond, de spanning erbij enzo.
TS verwacht toch ook geen cadeau van haar vriend? Hier verwacht ik dat manlief wat leuks met de kinderen knutselt (als ze nog geen knutsels hadden gehad) en mij op moederdag lekker laat uitslapen en samen met de kinderen een lekker ontbijtje regelt. Ik hoef echt geen gekocht cadeau. Kids hadden op kinderdagverblijf al wat geknutseld, maar manlief is degene die vervolgens het juiste moment moet creeeren om die dingen te geven. Vorig jaar was dat niet zo goed gelukt... Was voor dochter ook niks aan dan. Het gaat erom dat man/vriend met de kinderen iets doet. Terwijl hij met ze bezig is, kan hij dan vertellen hoe leuk en tof en geweldig mama wel niet is En dat zij op deze bijzondere dag extra wordt verwend. Lijkt me een goede gewoonte om de kinderen aan te leren
Maar als je alles moet voorkauwen, wat is dan de lol ervan? Ik begrijp het oprecht niet hoor. Ik hoop dat mijn meisje later aan mij denkt op moederdag, maar ik ga mijn man niet bijna een draaiboe geven van hoe ik het wil, ik ben de koningin niet. En ja, ik snap best dat dit aanvallend klnkt, maar ik snap het denk ik gewoon niet.
Ik snap TS haar gevoel, jemig stel je eens voor dat je op die leeftijd je moeder verliest. Dat betekent dat je nooit je moeder hebt gekend, geen herinneringen aan haar hebt.... Lijkt me vreselijk en natuurlijk is Moederdag dan een dag die dubbele gevoelens oproept bij je. Tuurlijk ben je niet de moeder van je partner maar iedereen kan toch bedenken dat dit soort dagen juist voor mensen als TS moeilijke dagen zijn. Ik kan me goed voorstellen dat nu je zelf moeder bent je juist een positieve draai wil geven aan deze dag. En ik snap best dat je het dan leuk vind als er aan je gedacht wordt. En dat hoeven echt geen grote kado's te zijn (als ik naar mezelf kijk zijn het juist de kleine dingetjes die het hem doen) ontbijtje op bed of een knutseltje van he kindje. Ik snap he teleurstelling meid! Bespreek het met je partner en leg uit dat je deze dag bijzonder wil maken en dan hoop ik dat he volgend jaar de mooiste Moederdag van je leven krijgt!!!
Mensen met onaardige reacties kunnen misschien beter niet reageren?! Volgens mij is een forum om elkaar te steunen en niet om elkaar een aansteller te noemen! Als je er geen begrip voor kunt opbrengen dat iemand zich om welke reden dan ook kut voelt, dan moet je zelf lekker een eind op wieberen! Ik ben zelf een nuchter type, maar toen vorig jaar mijn moeder na een heel kort ziekbed overleed was ik de aanloop naar moederdag ook niet te genieten! Niet dat moederdag zo'n big deal is, maar je mist gewoon je eigen echte moeder en dat wordt op zulke dagen gewoon extra gestimuleerd! @ts; ik vrees ook echt dat je man niet in de gaten heeft gehad hoe belangrijk het voor jou was! Dikke knuffel! en als je er nog steeds verdrietig over bent dan kun je misschien nog eens met hem praten?
Ik ben het hier mee eens. Mijn man is ook niet zo van de verrassingen, maar dat hoeft ook niet. Ik verwacht ook niets op "speciale dagen", voor mij zou elke dag speciaal moeten zijn. Thuis werd altijd een enorme druk gelegd op moederdag, zo dat het niet leuk meer was. Toen ik puberde heb ik ooit een flauw, vierregelig gedichtje gemaakt en een boek cadeau gegeven, mijn moeder heeft toen echt gezegd dat ze dat te min vond en dat ze echt niet om het gedichtje kon lachen. Dat is totaal niet mijn insteek, met niets, niet met moederdag en niet met mijn verjaardag of kerstmis. Als ik iets krijg ben ik er blij mee, anders is het ook goed.
zoals ik al zei, ik vind het voor mijn dochter leuk als ze wat ouder is dat ze dezelfde voorpret heeft als ik dat vroeger had. De spanning van mama verrassen, kadootje van school verstoppen, ontbijtje maken enz. Kinderen moet je bepaalde tradities leren, ze weten niet vanzelf dat ze hun schoen moeten zetten met Sinterklaas en dat er kerstbomen versierd worden met kerst. Gelukkig zijn wij mama's er om fie tradities tot in de puntjes voort te laten leven door onze kids erin op te laten groeien. Moederdag kun je je niet in mengen naar je kind toe (het is immers een verrassing) en aangezien veel papa's het gewoon niet inzien (maar het met vaderdag dan wel weer helemaal leuk vinden om in het zonnetje te staan) kan het geen kwaad om duidelijk te zijn waarin hij je kind moet begeleiden met moederdag. Dus nee, het gaat niet om grote kado's of de hele dag niets in het huishouden doen want wat dat betreft was het een dag als alle andere, maar een knutseltje maken nu kind het nog niet alleen kan en die met een beetje enthousiasme laten geven is toch niet zo moeilijk?
Maar denk je niet dat kinderen dit vanzelf wel gaan door krijgen? Door psz, school, kdv? En zo niet, dan dus niet. Nee ik ga daar echt niet in sturen hoor. Kinderen gaan vanzelf door krijgen dat er iets als moederdag bestaat. Een knutseltje maken met mijn kind van 1, waar ze dus zelf geen gevoel bij kent, tja, dat zegt me dus niet iets speciaal op moederdag. Ik bewaar alles wat ze knutselt, maar omda het van haar is en ik haar bijzonder vind. Wa is dat toch, dat we zo graag alke touwtjes in handen willen hebben?
ik denk dat jij nog even moet "leren"dat je op een forum je mening mag geven...en dat ie zeker niet gelijk hoeft te zijn aan degene die een topic opent. natuurlijk kun je gewoon normaal en met enig respect reageren maar wat jij zegt dat mensen die het er niet mee eens zijn niet moeten reageren slaat nergens op. een forum is zeker niet om als makke schapen achter mekaar aan te mekkeren.
Ik had het leuk gevonden als mijn vriend met onze dochter wat zou doen eraan, maar het hoefde niet voor me. Ik maakte wel grapjes; nou, wat krijg ik voor moederdag haha, een lekker ontbijtje? Was ie heel lief naar de stad gegaan met onze dochter, om een parfum voor me te kopen Heel lief, maar had niet gehoeven. Voor vaderdag weet ik nog niet wat ik ga doen. Wel iets kleins kopen en dat samen met onze dochter aan hem te geven.
Ik vind dit ook onzin. Als je zelf een feestje organiseerd kan het toch ook nog steeds leuk zijn voor jezelf. Soms moet je mannen nu eenmaal een beetje sturen. Vervelend dat je je zo voelt TS. Probeer het met je man te bespreken en laat hem weten dat je het heel fijn zal vinden als hij volgend jaar wel iets doet, al is het iets kleins. en dan natuurlijk de week van te voren nog een aantal keer een hint laten vallen
Rottig voor je inderdaad...vooral omdat dit altijd al een pijnlijk punt is geweest. Maar straks als je kleintje naar school gaat dan is het pas eigenlijk echt moederdag ( PSZ al) want dan maken ze iets voor jou speciaal. En wat mij betreft gaat moederdag daar ook om. Je vriend hoeft het natuurlijk eigenlijk niet te doen ( je bent zijn moeder niet) maar het was misschien wel attent geweest. Zeg tegen je vriend hoe je je voelt...dan kan hij er volgend jaar wel rekening mee houden.
Liever voorkauwen dan elk jaar een teleurstelling. En je zegt gewoon hoe je het graag wilt zien. Als je man vervolgens zegt dat ie daar niet aan gaat beginnen, weet je dat ook. Maar het is handig als je van elkaar weet wat je verwachtingen zijn van speciale dagen. Zo ook je trouwdag, je verjaardag etc. Als jij graag wilt dat jullie er samen even bij stilstaan, zul je dat echt aan je partner moeten vertellen als hij daar nog niet over nagedacht had. Sommige (de meeste?) mannen zijn gewoon niet zo attent. Kijk als jij niks verwacht, prima, dan is er niks aan de hand. Maar de meeste mensen verwachten toch wel iets. Onbewust en/of onuitgesproken. Gewoon een klein beetje extra aandacht. En als je partner dat niet doorheeft, is dat gewoon k*t. Elk jaar weer. Dus dan maar 1 keer goed vertellen hoe jij die speciale dagen ziet en dan heb je dat gezeik niet meer elk jaar.
Jeetje meis wat vervelend. Wij weten natuurlijk niet hoe jij je voelt maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er iets meer van had verwacht en aan deze dag een mooie draai had kunnen geven. Wij hebben helaas een rotstart gehad tijdens en na de bevalling. Ik ben dan ook heel erg verwend door me vriend en de kleine man, soort van dank voor de goeie zorgen. Hij heeft dan heel erg zijn best gedaan (misschien een beetje teveel) maar als ie niks had gedaan had ik me zeker ook rot gevoeld. Ik hoop dat jou man het volgend jaar dubbel en dwars inhaalt!!
Ik vind het gewoon goede manieren om mijn kinderen te leren attent te zijn. Om hen te leren dat er speciale dagen bestaan waarop je wat extra aandacht geeft aan degene die je liefhebt. Uiteraard alleen als je dat zelf leuk vindt. Ik snap die reactie van jouw moeder dan ook niet. Dat doe je toch niet? Als mijn kinderen dadelijk ouder zijn en er echt geen zin in hebben om een ontbijtje te maken, dan lekker niet hoor. Maar dan hoop ik wel dat manlief het opvangt Wat cvm zegt: anders gaan tradities verloren, en dat is zou toch zonde zijn.