Eerste moederdag een teleurstelling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiewie, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik zat mee te lezen en wil hier toch even op reageren. Ik denk dat Rijtjes echt een super nuchter type is en ik kan je redenering best begrijpen. Maar het is naar mijn mening echt zo onromantisch! Echt niks aan als je het zo doet met cadeautjes enzo, vind ik. Tuurlijk hebben we een gezamenlijk huishouden en betalen we alles met z'n tweeen maar dat doet toch niet af aan het speciale van het feit dat iemand voor jou iets heeft uitgezocht? Dat vind ik zo leuk, dat mijn man daar overna denkt wat ik leuk vind en dat hij dan moeite doet om mij ermee blij te maken. En andersom ook natuurlijk. Nee, voor mij geen gezamenlijke of praktische cadeau's ( een vriendin van mij kreeg een magnetron van haar man...oef...!). Ik hecht veel waarde aan een tas die hij heeft uitgezocht, een mooie cd, bloemen, sierraden, etc. Heerlijk om te krijgen! Zo houden we de romantiek levend. En voor moederdag en vaderdag doen we ook iets kleins. Waarom niet? Het is een kleine moeite.

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Precies, het gaat niet om het cadeau zelf, maar om de moeite die er voor je is gedaan! Hier ga ik bijvoorbeeld ook lekker uitgebreid koken voor mn lief (mag hij kiezen wat hij wil eten) en ik maak een taart en mijn lief doet ook wat extra's voor mij! Niet omdat hij alleen op die dag extra lief voor me kam zijn, maar omdat je op sommige dagen gewoon extra in het zonnetje gezet mag worden! Ik kreeg zelfs een cadeautje toen ik was bevallen. Gewoon om nog een keer zijn waardering uit te spreken dat ik haar 9 maanden gedragen heb, er dingen voor heb moeten laten en het af en toe zwaar heb gehad.... Ik vond dat hartstikke lief en draag het cadeau elke dag met trots! :D

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    @ TS, ik vind het jammer dat je je zo teleurgesteld hebt gevoeld op een dag die voor jou heel speciaal was! Ik hoop dat je je inmiddels wat opgewekter voelt. :(

@ Zweden, het kan idd een kleine moeite zijn maar ik snap het sigarengevoel van Rijtjes wel. Dit is de reden dat mijn man geen cadeautjes meer voor mij mee hoeft te nemen, dat kost mij dus ook geld zonder dat ik erom gevraagd heb.
    Met verjaardagen proberen we elkaar wel een leuk kleinigheidje te geven, dat gaat meestal gepaard met een etentje of bioscoopje.
    Maar met de overige feestdagen kopen we niets voor elkaar.
    Ik geef toe dat ik het ietwat jammer vond dat ik dit jaar niets kreeg met Valentijnsdag, maar dat was meer omdat ik echt had gedacht dat hij iets zou doen. Maar ja, dat heeft te maken met de verkeerde verwachting, nu ik weet dat er niets gaat gebeuren hecht ik er ook geen waarde meer aan.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het veel romantischer om samen uit eten te gaan/op vakantie, etc. dan verrast te worden met een cadeautje. Het is voor mij veel leuker om samen iets uit te zoeken. De zoektocht zelf is al leuk, het resultaat doet er minder toe :D

5. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    TS ik snap dat het rot voor je is omdat jij er zo veel waarde aan hecht, maar voor mij hoeft moederdag niet. Je wordt er al weken mee platgebombardeerd door de media, het is inmiddels een verplichting geworden. Ik ben superblij dat ik niks gekregen heb van mijn vriend, ik ben zijn moeder niet! Scheelt me weer "iets kopen" voor hem met vaderdag, vind dat een beetje onzin en sluit me helemaal bij Rijtjes aan...

moeder ben je elke dag, niet alleen op moederdag. Als mn dochter van de basisschool af gaat hoeft ze ook niet meer mee te doen aan die hype van mij, ik zou absoluut niet willen dat ze dan ook nog iets gaat kopen daar voor, maar kinderen op de basischool "moeten" nou eenmaal iets maken voor hun moeder. Ik vond dat vroeger zelf altijd heel stom. Wat ik op school moest maken heb ik wel eens weggegooid om vervolgens thuis zelf iets te maken of te schrijven ipv van een standaard rijmpje of liedje wat kinderen mee krijgen waarvan ze de betekenis nog niet echt begrijpen ;)

heb dat met mn stiefkids gezien, ze deden op school niet eens moeite om de tweeling twee verschillende gedichtjes mee te geven, waardoor we met ontbijt op bed twee keer hetzelfde moesten horen. De tweede natuurlijk boos en teleurgesteld dat de verrassing al verpest was... pfff nee die dag hoeft echt niet van mij hoor...

6. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Eens! Helemaal gezien het feit dat ze zelf zonder moeder is opgegroeid!

Ik begrijp de reacties van de dames hier dat zij niets met moederdag hebben ook niet. Wat moet TS daar mee? Zij laat toch weten er wel aan te hechten en teleurgesteld te zijn?

Dikke digi-knuffel TS. Ik zou ook balen.
    En het kan niemand ontgaan wanneer het moederdag is dus ook de meest onattente man kan, als hij die moeite neemt, er aandacht aan besteden. Gewoon, omdat de moeder van zijn kind daar blij van wordt.

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik kreeg vandaag opeens een bos bloemen met de boodschap "volgend jaar ook ontbijt op bed".
    Hij was blijkbaar toch beetje geschrokken dat ik klein beetje teleurgesteld was. Eigenlijk was dit helemaal niet mijn bedoeling, want ik hoef helemaal geen kadootje ;) Maar ik vind het wel heel erg lief.

8. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ooh bah! Eerste moederdag hier ook helemaal niks! Nog geen fijne moederdag of zo gewenst!
    Mijn broer had mn moeder mee uit eten genomen. En omdat ik er zo door van slag was, hebben ze mij ook mee gevraagd. Ben lekker mee gegaan, zonder vriend.
    Heb me extra uitgeleefd met vaderdag. Goh wat voelde hij zich schuldig!
    Vorig jaar en dit jaar heeft hij dus wel zn best gedaan.

9. kimm2108

kimm2108 Lid

24 mei 2012
    82
    0
    0
    Ook hier mijn eerste moederdag een teleurstelling. . T gaat er niet om dat je een kado krijgt van je partner..maar dat er dan op die dag wasr moeders centraal staan een blijk van waardering al is het maar een kaart. Dat je je speciaal voelt dat hij er in ieder geval aan heeft gedacht.. ik zal met vaderdag is laten zien hoe t hoort!

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nou dan is je boodschap in ieder geval aangekomen! Ik denk dat hij zelf echt niet de ernst had ingezien..

Betreft kadootjes kopen voor je partner.. wij geven elkaar ook wel eens spontaan een lief kadootje.. en dan hoeft dat helemaal niet duur te zijn hoor.. ik stuur wel eens een lief kaartje naar zijn werk waarop staat hoe leuk ik het met hem vind of hij geeft me wel eens een hele mooie bos bloemen.. natuurlijk kun je elkaar elke dag wel vertellen hoeveel je van elkaar houdt, maar die spontante acties zijn toch ook wel eens leuk? natuurlijk moet dit niet een maandelijkse gewoonte worden, maar juist wanneer je het niet meer verwacht, komt er weer iets! Ik weet nog dat ik tijdens mijn zwangerschap ineens een hele grote bos bloemen kreeg met hele mooie rozen waarop stond; voor de liefste mama... reken maar dat ik tranen met tuiten moest janken toen ik het las :p

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Wat rijtjes bedoelt is, dat als je elkaar waardeert, je dat niet alleen op moederdag, valentijnsdag of verjaardag hoeft te laten zien.

Elke dag is een dag, dat je elkaar als partners zijnde kunt verassen, of elkaar even een zoen of knuffelt geeft, als waardering. Om dat aan elkaar te laten zien, hoeft het geen feestdag voor te zijn.

Ikzelf ben het daar ook wel mee eens.

Maarrrr ik vind ook, als je kinderen te jong zijn, dat papa hen daar in ook kan stimuleren. Zodat kinderen het leren vanaf kleins af aan om attent te zijn. En dan is het alsnog aan het kind zelf wat hij er mee doet, als hij wat ouder wordt.

Zo zie ik het een beetje :)

12. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ts ik zou ook erg teleurgesteld zijn!! En vooral in jou situatie..

Mijn mening is ook de cadeau's hoeven geen dure waarde te hebben, maar het is gewoon speciaal dat je x extra in het zonlicht word gezet..
    Hier lekker ontbijt op bed gehad met een gedichtje vanuit ons kleintje geschreven en waar papa de voetjes van de kleine heeft opgetekend als omtrek en een roosje.. Nou super lief!!

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Sorry hoor, maar wat een hork!! En dan druk ik me nog zachtjes uit..

Ik ben dit jaar en vorig jaar goed verwend op moederdag, maar het allermooiste cadeau dat ik heb gekregen is zelf gemaakt. Een tekening met een gedichtje, dit op de achterkant van een spiegeltje geplakt, met op het einde dat het mooiste schilderij het spiegeltje is wanneer ik en Julia er samen in kijken.
    Het heeft niks gekost en manlief en dochter hebben het samen gemaakt toen ze mij lekker hebben laten liggen.
    Mijn man werkt op de tijden dat de winkels open zijn, dus hij had eigenlijk ook geen tijd. Toch heeft hij zich in allerlei bochten gewrongen om wat te kunnen kopen. Met een beetje moeite is het best mogelijk. En al had dat niet gekund, dan had een voet/handafdrukje ook al heel mooi geweest.

Rotsmoesjes, het had mijn man/vriend niet hoeven zijn die met onzin smoesjes aan komt over moederdag. Het gaat niet om cadeau's, het gaat om de blijk van waardering. En een tekening, een kusje of wat dan ook, daar gaat het om. En als ie nog te beroerd is om dat te doen, dan heb je aan mij een verkeerde. En dat ook nog met je verjaardag!!
    Hij zou zijn verjaardag alleen kunnen vieren, en vaderdag ging ik lekker met de kinderen alleen zwemmen ofzo!

14. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Wij doen in principe niet aan moeder/vaderdag! De kids maken wat moois en verder geen kado's. Wij laten het hele jaar door merken hoe blij we met mekaar zijn en uitgebreid ontbijten doen we elke zondag dus ja

15. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik heb ook niets voor moederdag en mijn verjaardag gehad maar hij was wel lief voor mij en zijn gedrag zou ik echt niet waarderen als hij weg zou zijn op mijn verjaardag.

16. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn eerste Moederdag was ook een telleurstelling, hij wist niet eens dat het Moederdag was.
    En dit jaar heb ik gewoon gezegd vergeet niet dat het Moederdag is he... Ik wil graag een tekening oid.
    Ik weet gewoon dat hij aan zulke dingen niet denkt, dus als hij het niet doet dan moet ik er zelf maar aan denken toch?
    Kreeg er ook nog een leuke armband bij, dus het werkt hihi

17. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sorry als ik mensen aan val, maar denk dat sommige moeder/vaderdag en Valentijnsdag door elkaar halen.

Wanneer de kinderen nog niet oud genoeg zijn om zelf te denken aan deze dagen vind ik het de taak van de andere ouder om samen met het kind iets te maken. Al is het maar een tekening!

Idd, ik ben niet vriend zn moeder. Maar ik ben wel de moeder van zijn kinderen.
    Is het dan zo'n grote moeite dat vriend ff met de kids n kleine 15min vrij maakt om n mooie tekening te maken!?

Tuurlijk hoef ik van vriend niks op moederdag... Daar is Valentijnsdag voor.. ;)(waar wij overigens niet aan doen. Hooguit uitgebreide hapjes bij de film savonds)

18. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb niet meer kunnen reageren ivm internetproblemen, maar heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik was ook echt teleurgesteld in mijn vriend. We hebben er nog goed over gepraat en hij begrijpt mij nu. Hij vond deze dag niet zo belangrijk als ik.

Ik ben wel van plan gewoon iets te maken met vaderdag namens Levi. Hopelijk dat hij dan in ziet hoe leuk het wel niet is :)

Mij gaat het ook echt niet om een cadeautje, maar gewoon erbij stil staan, een extra knuffel of zo was al voldoende geweest.. of een bloemetje uit de tuin plukken namens Levi of zo.. maja. Het is gebeurt.. hopelijk is het volgend jaar beter :)

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Gelukkig hebben jullie er goed over kunnen praten.
    Ik ben ook van plan wel iets voor vaderdag te doen, dan ziet hij inderdaad dat dat erg leuk is.

Volgend jaar beter!

20. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Mannen beschouwen sommige dingen niet als logisch weet ik uit ervaring en hints werken ook niet (altijd). Je moet duidelijk zijn naar mannen toe heeft mijn man eens een keer gezegd.

Wat Rijtjes zegt: je bent niet zijn moeder dus ik zou me kunnen voorstellen dat hij er ook zo over denkt en daarom niks doet. Aan de andere kant, had hij ook iets kleins kunnen doen en dan namens je zoon. Dat heeft ML hier wel gedaan. Hij is haar de fles gaan geven en ik moest boven blijven. Toen kwam hij haar bij me brengen en moest ik maar even met haar knuffelen en vervolgens kwam hij me vers afgebakken croissants met jam en een beker warme melk brengen en geraniums voor in de tuin (we zijn pas verhuisd). Het is maar een klein en praktisch cadeautje maar wel lief. Ik ben dan niet zijn moeder maar wel de moeder van zijn kind. En ik heb zijn kindje 9 maanden gedragen en de bevalling moeten doorstaan (uiteindelijk een keizersnede) dus ik denk dat dat voor hem ook veel betekent.

Ik vind een aardigheidje op Moederdag ook niet zo gek, je bent toch 24/7 moeder. Al is het maar een bosje bloemen, een plantje of een chocoladereep met de tekst ik vind je lief. Maar goed je kan elkaar ook op een andere dag verrassen. Wij doen bijvoorbeeld niet aan Valentijnsdag maar hebben onze trouwdag (die we dit jaar zijn vergeten door de geboorte van onze dochter) of doen op een ander moment iets voor elkaar.

Deel Deze Pagina