vandaag hebben we voor alyssa haar nieuwe (1persoons) bed gekocht en opgezet. we hadden haar even naar mn schoonouders gebracht zodat we het allemaal rustig in elkaar konden zetten. toen ze thuis kwam hebben we haar gelijk kennis laten maken met haar nieuwe bed. ze was helemaal enthousiast en klom er gelijk op en ging erop spelen. ben heel benieuwd hoe het vannacht gaat want mn man is nu werken en het avond ritueel was dus anders dan ze gewent is. tot nu toe licht ze heerlijk te slapen, ze is alleen wakker geschrokken toen de kat een grote bloempot uit de vensterbank gooide (recht onder haar kamer). ze stond toen ik bij dr kwam huilend aan het voeteneind en was er dus niet uit gekomen. ben nu al trots op mn meisje. liefs doris
Leuk zeg en spannend! Hoe oud is Alyssa? Wij willen voor Fenne ergens in het voorjaar, mei ofzo, het peuterbedje gaan neerzetten. Hij staat nu al op zolder, maar ze slaapt nog zo lekker in dr ledikantje... heb dr wel zin in, ben zo benieuwd wat ze er van vindt! Het begin was bij jullie in ieder geval goed, laat je morgen even weten hoe het gegaan is?!
alyssa wordt volgende maand 2. we hebben haar nu al naar het grote bed gedaan omdat ik zwanger ben van de 2de en we dus de babykamer weer nodig hebben van de zomer. nu is de overgang niet zo groot omdat het maar 1 verandering is en voelt ze zich straks ook niet uit dr bedje gejaagd. maar volgens mij was alyssa er ook wel aan toe want ze sloeg in dr slaap al vaak tegen de zijkanten en sliep vaak ook onrustig. geen idee of het laatste nu opgelost is, maar we zien wel. we hebben alyssa al wel een tijdje zonder slaapzak in dr bedje liggen zodat ze daar nu niet meer slaapt en als ze dr bed uit komt dus makkelijk kan bewegen. als ik er aan toe kom laat ik morgen even weten hoe het is gegaan vannacht. liefs doris
Jesse ging drie weken voor zijn tweede verjaardag naar z'n peuterbed, en het ging meteen supergoed! Hij blijft mooi liggen, waar ik supertrots op was en ben. Hij vond het ook meteen een heerlijk plekje, hij kroop zo behaaglijk onder z'n nieuwe dekbed met de boot van Noach en de dieren erop. Ja, het is een succes! Hij is 's nachts ook nog maar een keertje wakker geworden, waarschijnlijk omdat hij gedroomd had en kwam er toen uit. Wat ik ook geweldig vind: elke morgen rond acht uur komt hij me wakker maken met een klein handje op m'n wang. Zo lief! Da's pas fijn wakker worden! Ik zet dus geen wekker meer.
de nacht van zaterdag op zondag was niet echt een succes. mn man moest werken en was pas om 3.45 thuis. het ging toch al anders dan normaal omdat ik alyssa alleen naar bed bracht. de eerste keer dat alyssa wakker werd kwam doordat mn kat een bloempot uit de vensterbank gooide onder alyssa dr kamer. daarna werd ze nog een keer zomaar wakker en toen mn man thuis kwam werd ze weer wakker. om 4.30 werd ze voor de laatste keer wakker en kon ik ook rustig verder slapen. gelukkig kwam alyssa niet uit bed, ze stond dan aan het voeteneind te huilen en te roepen. gisteren ging gelukkig wel goed en konden we de hele nacht doorslapen. smorgens gaat ze wel dr bed uit en dan gaat ze spelen. al met al valt het me mee. liefs doris