Ik geef vanaf dag 1 lesvoeding Sophie is s'nachts geboren de vk was tegen een uur of 4 weg toen heeft ze een uur in de wieg geslapen, moest haar wakker maken om temp te checken ,te laag dus heb er de rest van de nacht bij me in bed gehouden (o wat was ze lief ). Vanaf nacht 2 sliep ze twee keer vier uur moest echt een wekker zetten want ze werd niet wakker. Ze Heeft ook gelijk op haar eigen kamertje geslapen. Ben blij dat alles zo makkelijk ging want we kregen de volgende dag pas om 2 uur een uurtje kraamhulp (nog een chagerijnige ook). En vanaf maandag ochtend de vaste kraamhulp.
Hier ging het goed. Gaf bv en dochtertje werd 's nachts zo om de 4 uur wakker voor een voeding. Uit je berichtje lees ik dat je op ziet tegen de eerste nachten, omdat het vorige keer met bv niet lekker liep. Ik wil je als tip meegeven om je goed voor te bereiden op het geven van bv. Een informatie-avond bijwonen of een boekje aanschaffen met daarin allerlei tips en houdingen voor het geven van bv is geen overbodige luxe. Hier heb ik erg veel aan gehad! Ook heb ik concrete adviezen gevraagd aan de kraamhulp, zij hielp me met houdingen waarin ik Yara kon voeden. Schiet me nog wat te binnen: Yara sliep bij ons op de kamer in een wiegje aan mijn kant van het bed. Hierdoor hoorde ik haar al smakken en kon ik haar voordat ze begon te huilen aanleggen. Dit scheelt een hoop stress. Succes!
Ik begin niet weer aan bv. Bij mijn dochter heb ik het 1,5 week of zo geprobeerd maar het was een drama! Ze heeft gewoon al die tijd honger gehad. Ik heb haar op het cb nog voor en na de voeding gewogen en er kwam na 3 kwartier maar 50 ml in! Dus veel te weinig. Toen ben ik overgestapt op fv, nu begin ik er meteen mee, ook voor een beetje rust voor mezelf.. Mijn hele familie heeft geen bv gehad en wij zijn ook nooit ziek. Als het goed loopt is het mooi, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Ik doe daar verder ook niet moeilijk over hoewel er mensen zijn die mijn besluit heel raar vinden...
Sverre was de eerste paar nachten ook onrustig, maar ik denk dat dat kwam doordat hij nogal misselijk was van de bevalling, en ws ook hoofdpijn had. Dus ik denk dat de zwaarte van de bevalling ook een rol speelt in het slapen van je kindje, en daar kun je helaas van tevoren weinig aan oplossen. Ik hoop voor je dat het met de tweede rustigere nachten worden!
Isa kwam om de 4 uur s'nachts. Mijn man gaf de laatste voeding om 24:00 dan lag ik al twee uur in bed met oordoppen in en om 4:00 ging ik er uit. Zo pak je toch lekker wat uurtjes. Isa slaapt nu al een dikke twee weken door. Maar volgens mij komen flesvoedingkindjes ook iets minder vaak. Het kindje van een vriendin van mij is net zo oud als Isa, maar krijgt bv. Hij meldt zich inderdaad om de twee/ twee en een halve uur.
Hier vanaf dag 1 flesvoeding en geen drama's hoor 's nachts. Ja de eerste weken kwam hij om een uur of 2/3 en om 5/6 uur, maar na het flesje ging ie gewoon weer lekker slapen. 1 Nacht in de eerste week niet, maar je kan het slechter treffen! Enne ik vind het reuze makkelijk hoor, flesjes! Ik neem gewoon een thermoskan met water mee naar boven en een poedertorentje, dan hoef ik ook niet naar beneden in de koude donkere nacht .
Kan ik me volledig bij aansluiten, behalve dat ik fv geef. En dat ik mezelf helemaal suf heb gehuild de eerste 2 weken..... Ben blij dat het voorbij is! Ik wens je dan ook veel sterkte.
Mensen kunnen jouw besluit niet "raar" vinden, want het is jouw goed recht! Het allerbelangrijkste is dat mama lekker in haar vel zit, daar is de voeding aan ondergeschikt!