Nachtwacht

Discussie in 'De lounge' gestart door Felice, 5 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    Aankomende week gaan we misschien nog naar het Rijksmuseum.
    Nu zie ik op de site dat er een tentoonstelling bis van alle werken van Rembrandt, maar dat alle tijdsloten al bezet zijn hier voor.
    Op zich vind ik dat geen probleem als we dat niet kunnen zien, maar ... Ik wil wél graag de Nachtwacht zien :)

Weet één van jullie ook of de Nachtwacht wel te zien is? Of dat ie bij de tentoonstelling hoort waar we niet heen kunnen, want dan ga ik liever een andere keer ;)

2. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik neem aan dat ze de Nachtwacht gewoon laten hangen waar hij hangt. Ik denk dat het teveel moeite is om alles aan te passen. Anders vraag je het toch gewoon via mail/ sociale media/ telefoon?
    Heel eerlijk vond ik de nachtwacht wat tegenvallen, vond het melkmeisje van Vermeer echt honderd keer mooier.

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    De nachtwacht is onderdeel van de vaste collectie. Die is dus altijd te zien lijkt me.

Ik vond hem wel imposant maar ik kan ook meer genieten van de kunstig, perfect geschilderde portretten uit de 17e eeuw. Ik ben niet echt een kunstkenner of ontzettende liefhebber maar we hebben echt een aantal uren doorgebracht in t Rijksmuseum terwijl we eigenlijk maar "ff" zouden gaan.

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    Ik heb hem zelf ook al wel eens gezien hoor, hihi, maar voor de kids is het wel een dingetje :D

5. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    #5 Meral, 5 mei 2019
    Laatst bewerkt: 5 mei 2019
    Yes, was er een paar dagen geleden nog en de Nachtwacht is gewoon te zien en ik snap het, toch een schilderij wat je 1 keer in je leven gezien moet hebben ;)
    Mijn favoriete schilderij is de bedreigde zwaan uit 1650 van Jan Asselijn. Ik hou van die kracht.
    Hangt tegenwoordig trouwens om het hoekje van de Nachtwacht. Have fun!

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    Oh super! Dankjewel :thumup:
    En ik weet welk schilderij je bedoelt ja, die slaan we ook zeker niet over!!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja kan gewoon. Ik ben er 2 weken terug nog geweest en is gewoon te zien. Die tentoonstelling is dat ze je rondleiden langs alle Rembrandts en dan dingen vertellen.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Zeker gaan kijken! Ik vond het zo mooi hoe Rembrandt met het licht gespeeld heeft.
    Leek wel een 3D schildering. Ik was onder de indruk. (hoop niet dat ik het nu teveel opgehemeld heb, dat het je straks tegenvalt)

Deel Deze Pagina