eerste ochtend helemaal voor mezelf.....Vreselijk!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door luckynumber4, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Heel herkenbaar. De jongste gaat vanaf februari naar school en ik vond de eerste weken afschuwelijk. Miste zijn gezelligheid om me heen en had geen idee wat ik met mijn tijd moest. Ik ben geen type voor lui op de bank met boek of tv. Inmiddels went het een beetje en zorg ik in die uren dat alles spik en span is zodat ik niets meer hoef te doen in de weekenden. En heel af en toe ga ik even shoppen zonder kids, ook wel lekker

2. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Is gewoon even wennen, opeens tijd voor jezelf hebben. Ik vind het heerlijk omdat ik eigenlijk zelden echt tijd voor mezelf heb. Is altijd wel een (oppas)kind wakker. Maar de eerste keren dat mijn zoon naar de speelzaal ging en ik nog zwanger was moest ik best even wennen aan die vrije tijd.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    mijn jongste gaat over 2 weken naar school. aan de ene kant lijkt het me heerlijk. aan de andere kant ga ik hem vreselijk missen. het zal wel wennen en ik krijg zelf mee tijd om te sporten en te studeren. zo sluit je steeds een hoofdstuk af. komt vast goed

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zo niet herkenbaar! Ik kan er prima van genieten, geen enkele moeite mee.

5. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Alhoewel ik echt toe was aan een paar uur voor mezelf, vond ik het vreselijk toen mijn zoontje naar de psz ging. Is maar 1x per week en maar 2,5uur maar toch, de eerste paar keer heb ik het echt moeilijk gehad. Nu ben ik er helemaal aan gewend en wou ik soms dat hij 2x per week kon gaan :D Kan me goed voorstellen dat het voor jou ook even omschakelen is. Opeens heb je "tijd" voor je gedachten terwijl het normaal altijd druk druk druk is en die dus weggedrukt worden. Geef het wat tijd, komt vanzelf goed ;)

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Dat gevoel van ontspanning komt vanzelf wel. De eerste paar keer dat mijn zoon naar de psz ging voelde ik mij ook onrustig en eenzaam. Ik was tenslotte 24/7 bij hem. Maar nu vind ik het heerlijk. Even het huishouden doen zonder onderbroken te worden, naar de winkel zonder op te hoeven letten. Ik weer dat hij daar goed zit.
    Wat je nu voelt is gewoon spanning voor de nieuwe situatie en onwennigheid omdat het je nu nog vreemd is.
    Nu lekker de beentjes omhoog, een leuke serie kijken zonder Dora die meeblért en warme! koffie drinken. Veel plezier!

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Moet wel zeggen dat het nog steeds af en toe vreemd is. Dan denk ik dat ik stil moet doen omdat hij boven ligt te slapen, of in de winkel steeds om je heen kijken waar je kleine is.
    ;)

8. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Het heeft even tijd nodig om op deze momenten je plekje te vinden... Dat komt gauw goed.
    Even tv kijken, een boek lezen of wat anders simpels doen en de tijd vliegt voorbij.

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Totaal niet herkenbaar... ik geniet echt van een moment alleen thuis. Lekker languit op de bank :D

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou gaan slapen met de jongste😊😊..

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Absoluut niet, genoeg te kijken wanneer ik geen energie heb om te poetsen!

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vond het in het begin ook zo stil. ik werk als gastouder en heb dus bijna altijd wel kids om me heen, maar mn eerste vrije dag terwijl mijn eigen (toen nog 2) kids er niet waren vond ik zo stil. ik ben boodschappen gaan doen en het huis schoonmaken en naar de stad. ik kon echt niet stil zitten. later kon ik alles wat makkelijker laten gaan en zelf een keer gaan zitten. (kwam denk ik ook door mn zwangerschap)
    probeer de boel de boel te laten en geniet van je welverdiende rust. plof lekker op de bank en even lekker mama tijd.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vond het heerlijk, dl een halve dag weg (deze week voor het eerst :) Ben gaan koffiedrinken en shoppen etc. Ook een jurkje voor dl gekocht, dat voelde wel goed en vond ze heel leuk toen ik haar weer op kwam halen. De volgende keer ga ik afspraken voor mezelf plannen , huis uitmesten met alle deuren open e.a. nuttige dingen doen.

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Ik vond het eerlijk gezrgd heerlijk toen mijn jongste naar school ging, lekker ff tijd voor mezelf na dat bijna 7 jr niet gehad te hebben, en nu beginnen we dalijk gewoon weer opnieuw met een baby😄 alleen wel lekker dat de oudste twee dan op school zitten en redelijk zelfstandig zijn, als de baby komt zijn ze bijna 6 en bijna 9.

Deel Deze Pagina