Sinds bevalling geen gevoelige borsten meer..ovulatie? Schildklier?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MinnieJ, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

#1 MinnieJ, 9 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2011
    Misschien een erg vreemde vraag, maar omdat ik binnenkort zwanger zou willen (proberen) te worden en bang ben dat ik niet ovuleer hoop ik toch te weten te komen of dit een normaal verschijnsel is na het baren van een kind of met een traag werkende schildklier (die nu niet traag vanwege de juiste medicijnen)

Ik heb namelijk nooit meer gevoelige borsten, niet wanneer de eisprong zou moeten zijn en niet voordat ik menstrueer, ik kan er op drukken wat ik wil:p maar ze zijn compleet gevoelloos. Ik geef trouwens geen borstvoeding meer.

Nu ben ik soms bang dat dit dan betekent dat ik niet meer ovuleer..omdat ik het dus eerst altijd zo halverwege de maand had.

De angst is ook wat sterker omdat ik nogal wat problemen heb gehad met mijn schildklier de afgelopen tijd, maar dit is nu sinds 2 maanden goed op orde. De medicijnen doen goed zijn werking. Ik menstrueer nu ook vrij regelmatig, de laatste 3 maanden precies na 28 dagen, daarvoor zat het rond de 30 dagen, nooit langer, de langste cyclus was volgens mij een keer 35 dagen. Maar goed, toen was het nog neit helemaal op orde.

Iemand hier ervaring mee?

Heeft het te maken met het feit dat ik voor het eerst in mijn leven borstvoeding heb gegeven en dat mijn borsten nu wat flubberiger zijn:p en daardoor niet meer zo gevoelig?

Iemand hier met schildklierproblemen? Kan het komen omdat ik nu goede medicatie krijg? Ik las ergens dat je met schildklierproblemen juist pijnlijke borsten hebt, dus misschien omdat ik nu goed afgesteld ben dat ik daardoor geen pijnlijke borsten meer heb..?

Ik ga toch maar volgende maand vanaf dag 11/12 ovulatietesten doen..vandaag zit ik op mijn 14e dag en voor het eerst een ovulatietest gedaan en di ewas negatief snik:(...ik hoop dat ik net te laat heb getest of zo..

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Helemaal niet herkenbaar...:(?

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nou ik heb al jaren Hashimoto, slik euthyrox 125 mg. en heb nog nooit gevoelige borsten gehad, ook niet voor de medicatie.
    Alleen maar als ik zwanger ben..en nu ;) dus spannend voor mij.

Kan goed dat door verandering in je hormonen je borsten minder gevoelig zijn hoor.

Maar volgens mij staat dat helemaal los van wel of geen eisprong hebben.

Sucses, vraag het anders na bij je endocrinoloog!

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik slik euthyrox 100..voor de zwangerschap was het nog niet zo heftig met mijn schildklier maar de zwangerschap heeft het erger gemaakt, tijdens de zwangerschap slikte ik trouwens ook 125.

En slik je nu 125 omdat je zwanger probeert te worden? Of slik je altijd 125? Je moet waarschijnlijk dan gauw ophogen toch zodra je weet dat je zwanger bent? Spannend allemaal he? Ik verheug me er erg weer op zwanger te raken..:)

Ja ik las dus ergens dat die gevoelige borsten die ik altijd had tegen het einde van mijn cyclus aan dat dit ook verminderd kan worden door de schildklier medicijnen die ik nu krijg, ik kan alleen niet meer vinden waar ik het las..

nou goed, volgende maand ga ik gewoon vanaf dag 11 even testen, kijken of ik mijn ovulatie kan vinden. Bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina