Eerste OI behandeling..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door BySan, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    22 februari zijn wij gestart met de eerste OI behandeling. Eerst werd mijn menstruatie opgewekt met Provera. Vervolgens ging ik vanaf dag 3 van de menstruatie t/m dag 7 aan de Chlomid 50 mg. De 10e dag kwam ik in het ziekenhuis voor de 'groei echo' van mijn eitjes. Deze viel reuzen mee! Het was beter dan verwacht zei de dokter want mijn eitje was al 10mm. Misschien klinkt het heel stom maar ik was net zo blij! Net of ze me verteld hebben dat ik zwanger ben.. Hoe dan ook aankomende donderdag moet ik weer voor een echo.. Ik hoop dat mijn eitje ten minste 8 mm gegroeid is!!

Ik vind dit nu al heel spannend & slopend! Ik hoop dat het heel gauw lukt! Maar moet ook wel realistisch blijven dat het niet altijd zo gaat zo als je het zelf wilt.. Wel vroeg ik me af of er iemand hier ervaring mee heeft & na hoeveel behandelingen was het bij jullie raark (of juist niet)..

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook aan OI gedaan en het resultaat ligt nu boven te slapen. Bij mij deed Clomid niet veel. De follikels werden niet groter dan de 9-10 mm die jij noemt.. niet om je hoop de grond in te boren, maar het kan zijn dat er geen groei te zien is donderdag. Ik heb 1x Clomid 50 geslikt, toen Clomid 100 2x (eerste cyclus wel een eisprong, tweede cyclus niet) en ben toen overgestapt op het spuiten van Gonal-f en Pregnyl. Dat werkte wel en daarmee in de tweede ronde zwanger geraakt..

Veel succes!

3. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Awh wat fijn dat het bij jullie goed was gegaan! Ik weet dat ik niet te veel moet hopen & dat het nu nog heel lang kan duren. Toch was ik onwijs blij met het nieuws dat mijn lichaam überhaupt er aan 'mee werk' na dat ik anderhalf jaar niet ongesteld was (ondertussen). Morgen heb ik weer een echo. Ik ben heel erg benieuwd!! Het is allemaal nog zo nieuw en stressvol..

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik zie dat er wat groei te zien was.. hopelijk zet het door naar zaterdag toe! Kan hard gaan ineens.

5. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Klopt! Godzijdank! Niet veel, maar er is (positieve) verandering! Ik hoop dat het doorzet!

Weet je toevallig wat een beetje 'gemiddelde' is van de groei? Ik vind dat je redelijk weinig info er over kunt vinden.. Voor al voor een 'nieuw' iemand..

6. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Volgens mij groeit een follikel gemiddeld twee millimeter per dag. Maar lang niet altijd, bij mij groeiden ze soms helemaal niet meer verder, of opeens zo snel dat ze al sprongen en we dus de kans gemist hadden...
    Clomid werkte bij mij alleen de eerste maand, toen nog een aantal maanden een hogere dosis geprobeerd zonder resultaat. Uiteindelijk hormonen gaan spuiten en gaan combineren met Iui. Na vier jaar proberen was het eindelijk raak, en ons mannetje ligt nu lekker te slapen in zijn bedje!

Ik hoop voor je dat het bij jullie sneller gaat en jullie geduld iets minder op de proef wordt gesteld!

7. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Wow dat is wel erg vervelend! Vooral als je hem net mist.. Gelukkig is het bij jullie goed gekomen & kunnen jullie genieten van jullie wondertje :)

De arts had ons verteld dat we in principe door middel van oi 'makkelijk' zwanger zouden kunnen raken omdat mijn vriend zijn zaan boven de gemiddelde is. Nou ik ben heel erg benieuwd! Weet je wat het is.. Ik probeer positief te blijven maar dan merk ik aan mezelf dat ik te veel hoop krijg & soms slaat dat zo om & ben ik gewoon zo negatief er over dat het niet gaat lukken en zo. Ik weet niet of dat normaal is, maar het is niet leuk :(

8. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, dat is heel herkenbaar. Je hebt goede hoop, maar durft ook niet teveel te hopen, want dan komt de teleurstelling heel hard aan.

Bij ons was ook het enige probleem mijn cyclus, maar een eisprong bleek heel lastig op te wekken, ook met hormonen. Zaad van manlief was ook uitstekend. Maar hopelijk is het bij jou makkelijker om een eisprong op te wekken, en dan heb je natuurlijk ook iedere ronde een goede kans om zwanger te worden, misschien heb je maar een kansje nodig, wie weet! Succes ermee!

9. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Ik hoop het! Echt waar. Afwachten sowieso tot morgen of het eitje überhaupt verder groeit & zo ja of die spring. Ik ben alleen als de dood dat het jaren gaat duren.. Aangezien we al bijna anderhalf jaar bezig zijn..

10. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Vandaag had ik mijn derde echo in het ziekenhuis. Ik ging er met heel slecht gevoel naar toe, don't know why.. Het liep ook nog eens uit & de wachtkamer liep bommetje vol! Uit verveling gaan mensen met elkaar praten & zo werd ik op de hoogte gebracht door alle ferti-horror-verhalen.. De moed zakte me in de schoenen!

Ik werd opgeroepen & ging naar binnen.. Toen ik eenmaal op de stoel lag kreeg ik heel naar gevoel in mijn buik. Ik kan het niet omschrijven.. De zuster (?) deed haar werk & mijn eierstok kwam in beeld. Ik zag dat 'ie gegroeid was sinds de vorige keer & dat nare gevoel begon weg te zakken. De zuster ging het eitje meten & guess what! Hij was 19 mm!!! Wauw! Het eitje was 6 mm gegroeid vanaf donderdag. 'Normaal' gesproken springt het eitje met 17 mm al, maar bij 'Clomid gevallen' doet 'ie dat meestal iets later.

Ze verwachte dus dat ik dit weekend een eisprong zou hebben & gaf ons 'huiswerk'. Voor de zekerheid moet ik maandag voor de 4e echo naar het ziekenhuis, maar laten we hopen dat er dan niets te zien is! Dan is namelijk het blaasje geknapt & het eitje gesprongen!

Zou het? Ik hoop het zooooo erg! Ik ben in ieder geval heel hard aan het duimen!

11. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Was eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het nu verder is gegaan...

12. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat! Mij staat volgende maand hetzelfde te wachten.. Eerst nog zaadonderzoek en nieuwe bloedtest op cd 14 afwachten en dan starten met Clomid! Spannend!

13. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Hier een kleine update dan! 18 maar heb ik een eisprong gehad. Ik heb hem zelf gevoeld ’s nachts & bij de vierde echo werd dit bevestigd. Op de 7e dpo heb ik bloed geprijkt. iSinds mijn eisprong heb ik onwijs gevoelige en pijnlijke borsten. In tussentijd heb ik volgende ‘bijwerkingen’/symptomen gehad: hoofdpijn (met vlagen), obstipatieproblemen, jankbuien/ snel irriteert, slecht slapen ’s nachts, opvliegers ’s nachts. Rond mijn 13 dpo verdwenen de meeste symptomen.

Vandaag ben ik twee dagen over tijd. Ik heb nog steeds enorm last van mijn borsten, pijn in mijn onderrug, hoofdpijn (met vlagen), obstipatieproblemen & heel af en toe, heel eventjes misselijk.
    Gister heb ik mijn eerste zwangerschapstest gedaan & die was helaas negatief L Afwachten maar & heel hard duimen!!!

P.s. Donderdagochtend heb ik ook een telefonisch afspraak met mijn behandelende arts. Hij zou mij de uitslag van bloedonderzoek vertellen & wat verder de bedoeling is.

14. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Wat gek! Klinkt wel als zwangerschapskwaaltjes, toch?
    Maar heb je ook pregnyl gebruikt? Daar kun je je ook behoorlijk
    "zwanger" door voelen. Maar dan zouden die kwaaltjes nu toch wel verdwenen moeten zijn....

Jammer van de test ( hopelijk had die gewoon ongelijk en ben je toch zwanger...) Misschien nog een testje wagen als je morgen nog steeds overtijd bent?!?

Succes verder, ik kom af en toe wel even spieken hier......

15. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ik ben ook wel benieuwd hoe dit afloopt... spannend! Laat je wat horen?

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb vandaag primolut en clomid meegekregen. Ze adviseerden me om wat later in de "cyclus" te beginnen met de primolut zodat eerst het baarmoederslijmvlies wat op kon bouwen. Ik zit nu op dag 18.. wanneer denken jullie dat ik met primolut kan starten? Hoe was dat bij jullie?

Groetjes
    Marytje

16. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Nee, ik heb Provera & Clomid gebruikt. En wat ik lees zou ik inderdaad al een tijdje geen last meer moeten hebben van de kwaaltjes.

Vandaag ben ik nog niet ongesteld geworden, als het morgen uitblijft ga ik inderdaad testen! Ik hoop dit keer wel positief :(

Ik weet nu namelijk niet wat ik moet vinden of geloven.. Het kan nog beiden kanten op..

17. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Jazeker, ik zal jullie op de hoogte houden :)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, mijn baarmoederslijvlies was namelijk al zat opgebouwd toen ik begon met Provera. Ik hoop dat iemand anders je kan helpen met je vraag!

Is dit je eerste OI?

Succes in ieder geval!

18. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Nou dames.. helaas..Ik ben vannacht ongesteld geworden :(

19. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Jammer......alle moeite voor niks! Grrrrrrr

Op naar de volgende poging?!?

20. BySan

BySan Lid

31 okt 2012
    51
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster.
    Zwolle
    Jep.. Helaas :( Morgen mag ik weer met Clomid 50 beginnen. Here we go again, heel hard duimen!

Deel Deze Pagina