Eerste ongie na MK

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kabouter Klus, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant

Wilde eens even informeren hoe bij degenen met een MK in het verleden de eerste ongie daarna verliep.
    Ik heb al op verschillende sites gelezen dat die eerste menstruatie daarna vrij heftig moet zijn, dus ik was al kilo's maandverband aan het hamsteren. Sinds vanmorgen wel een beetje gerommel in mijn buik, en een klein beetje (oud, bruin) bloed, maar echt, het stelt niks voor; het is alweer zo goed als over! Verders ook geen buikpijn, krampen o.i.d. op eierstok-hoogte, wat ik normaal wel had altijd.

Ben dus erg benieuwd of het bij jullie wel zo heftig was, of dat het bij sommigen ook zo weinig was misschien? ;)

2. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Viel bij mij ook beide keren heel erg mee. Was voorbereid op een ware zondvloed door de verhalen van anderen. Bij mij was het eigenlijk zoals altijd, 24 uur heel erg en daarna wordt het snel minder.

Grts Neeke

3. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo ziet bij mij een normale menstruatie er wel uit, maar wat ik vandaag had kan ik echt geen ongie noemen; is te verwaarlozen.
    Wie weet gaat het morgen ofzo nog doorzetten...

4. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik ben nog niet opnieuw echt ongesteld geworden.
    Heb 2 dagen bloed verloren maar dat was omdat ik midden in cyclus met pil ben gestopt.
    Normaal zou ik morgen ongesteld moeten worden.

5. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Oh was ik helemaal vergeten: zo'n 3 weken na de curettage, en achteraf gezien ongeveer toen m'n cyclus net weer begonnen was, heb ik ook een beetje bruinverlies gehad! Dat was ook echt te verwaarlozen. Dacht toen aan een vroege ongi maar de echte ongi kwam pas 3 weken later. Dit hoor ik trouwens wel van meer meiden, dat ze tussendoor een keer wat bloed verliezen na een mk, sommigen bijv een week voor hun ei.

Ben benieuwd wat het voor jou is!

Grts Neeke

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb de eerste twee keer na mijn mk echt enrom veel pijn gehad en enorm veel bloedverlies. Daarna is mijn ongi weer normaal geworden.

7. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, meiden, hier is het vannacht ook goed op gang gekomen, hoor! Ik dacht gisteravond nog: "Zal ik vannacht een inlegkruisje indoen of een maandverbandje?", want er was praktisch niks. Maar goed dat ik toch voor een maandverbandje ben gegaan, anders was ik vannacht finaal doorgelekt! :oops:
    Het leek de Rode Zee wel! Maar goed, het eerste uur vanmorgen na het opstaan nog flink wat buikpijn erbij gehad, maar dat is nu gelukkig aan het zakken.
    Als ik nu vanaf mijn MK tel, zit ik op een "cyclus" van 30 dagen, was voorheen 28, dus da's niet slecht.
    Enfin, ik ben gelijk weer gaan rekenen en heb mijn lief alvast medegedeeld dat ik met Pasen de eitjes zal gaan verstoppen en dan mag hij ze gaan zoeken en verven, haha :p

8. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Bij mij viel het wat betreft bloedverlies ook echt wel mee. Ik vond het emotioneel wel best heftig. Dat bloed en de buikkrampen doen je toch weer denken aan je miskraam.

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi

Ik heb op 1 maart een curretage gehad en de week erna veel bloedstolsels en daarvoor cytotac gehad.
    Nu aan het wachten. ik weett niet vanaf wanneer ik moet gaan tellen want er is zoveel gerommeld. Als ik uitga van mijn normale cyclus zou ik gisteren mijn menstruatie hebben moeten krijgen maar nee.
    Ik heb wel al een dag of 4 vage buikpijn, misschien dat eht er iets mee te maken heeft.
    Zwanger kan ik niet zijn want we doen het nog even veilig...

10. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik heb twee dagen licht gevloeid,en daarna 1 dag een beetje bruin!dus dat viel heel erg mee gelukkig!

11. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Mijn ongesteldheid verliep gelukkig heel normaal, iets heftiger misschien. Ik was ook stipt 4 weken na mijn miskraam ongesteld, terwijl ik eerder een cyclus van ong 35 dagen had. Dus daar ben ik wel blij om.
    Ik heb alleen een ander "probleempje". Mijn menstruatie was zondag voorbij ,maar nu heb ik nog wel steeds heel licht bloedverlies bij mijn afscheiding (ook licht rood...) :( . Anders dan wanneer je ongesteld bent en ook alleen bij het afvegen..... Ahum, niet echt een vraag die ik graag aan mijn HA stel. Heeft iemand hier ervaring mee?

12. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Mijn eerste ongi na m'n miskraam was helemaal niet heftig. 5,5 week na de miskraam kreeg ik wat bruinverlies, dat duurde 2,5 dag en was niet veel. Daarna 3 dagen bloedverlies, maar dat was niet heftig, eerder minder dan een 'gewone' ongi. Nu is 't alweer 5 weken geleden dat dat bruinverlies begon, en nog geen volgende ongi. Helaas gisteren negatief getest. Het lijkt erop dat mijn cyclus aardig in de war is. Voor m'n zwangerschap had ik een cyclus van 29/30 dagen. Ik hoop dat het zich weer snel herstelt. Zijn er nog meer mensen met soortgelijke ervaring?

13. Saartje41

Saartje41 Lid

25 aug 2006
    42
    0
    0
    Ik heb een maand de pil genomen en ben maandag ongi geworden. Het was 2x niks. 2dagen een beetje bloederig slijm verloren en voor de rest niks terwijl mijn ongi vroeger altijd 5d duurde. Ik heb wel ongelofelijk veel buikkrampen.
    Heeft nog iemand dit gehad na het nemen van de pil?

14. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, het wordt geloof ik weer wat minder; heb vandaag al wat minder maandverbandjes versleten als gisteren ;)
    Ben wel ongelooflijk moe, maar verder gelukkig geen buikpijn of licht in m'n hoofd...

15. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik ben precies na 28 dagen ongesteld geworden.
    Ben blij!

16. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    De 2 keer na mijn MK waren zo heftig dat ik de eerste dag ziek thuis ben gebleven, hele erge buikkramp en veel bloedverlies. Wel gelukkig zelfde cyclus gehouden. Hoop alleen wel dat het nu minder is, of weg blijft natuurlijk!
    Ik lees wel dat het echt bij iedereen anders is.

Dat vind ik hier ook zo fijn, je leest hier tenminste echte ervaringen en niet iets uit "het boekje"

17. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    medewerkster klantenservice Drogisterij.Net
    Stellendam
    Ik ben ook precies 28 dagen na de curettage ongesteld geworden. Het is wel iets erger dan anders, maar normaal ben ik het altijd heel licht, dus eigenlijk valt het nu ook nog wel mee.
    Ook heb ik maar heel even een zeurderig gevoel gehad in mijn onderbuik, daar heb ik normaal helemaal geen last van.

18. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    Heb maar even een banner neergezet - da's wat makkelijker met tellen.. Vooralsnog zit ik alweer op 5,5 week na mn mk - en nog geen spoor van naderende ongi.
    Vraag me af wanneer ik eens zou kunnen gaan testen..?

Grts ma2be

Deel Deze Pagina