pil vergeten na stopweek, wanneer testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Vlinder125, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Hallo

7 februari heb ik de laatste pil gehad, mijn relatie was over en ik vond het een keer tijd om te ontpillen omdat ik toch wel last had van de bijwerkingen van de pil. De "stopweek" duurde dan dus in mijn geval tot 6 maart. Op 12 maart kwamen mijn ex en ik toch weer bij elkaar en van het één kwam het ander. Ik ben al jaren aan de pil en was het gewoon totaal vergeten dat ik gestopt was. :( Ik had toen na mijn stopweek al dus 6 dagen geen pil meer gehad. Op 14 maart heb ik mijn eerste pil weer gehad en ook hierna hebben we seks gehad. Op de één of andere manier dacht ik dat dit veilig was:(

Wanneer zou ik een zwangerschapstest kunnen doen? ik vind hier meerdere verhalen over namelijk.

Groetjes

2. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Tja ligt eraan hoevaak je nog sex hebt gehad na 14 maart? Je kan het beste 14 dagen na de laatste gemeenschap testen. En stoppen met de pil, is niet goed mocht je zwanger zijn

3. Vlinder125

Dat kan ook wel ondanks dat ik nu weer met de pil ben begonnen?
    Ik hoef dan niet te wachten of ik ongesteld zou worden?

4. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Je kan ten alle tijden stoppen met de pil, hij is dan alleen niet meer veilig hè?

5. Vlinder125

Dus ik zou nu wel gewoon kunnen stoppen en dan wachten op een menstruatie en 2 weken na de laatste keer gemeenschap kunnen testen?

6. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Ja en als er geen kinderwens is dus veilig gemeen schap hebben tot de 2e week van de pil (zo uit m'n hoofd moet je even in de bijsluiter kijken)

7. Vlinder125

Vanochtend kreeg ik licht bloedverlies en heb nu (ongesteldheids)krampen. Zal dus toch wel goed zijn gegaan neem ik aan?
    Of kan dit te maken hebben met dat ik was gestopt met de pil, na de stopweek, en hierna weer ben begonnen en een aantal dagen toch gestopt?

Deel Deze Pagina