hoelang voordat hij stukjes kan doorslikken?

Discussie in 'Voeding' gestart door debs, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    We zijn nu een tijdje bezig om Liga te verkruimelen door het fruithapje, maar de stukjes kan hij echt nog niet doorslikken. Hij blijft erbij kokhalzen en overgeven. Probeer het nu weer af en toe, maar het blijft geen succes. Ook andere stukjes in zijn eten, lukt niet
    Hoelang duurde het bij jullie kindjes voordat ze de stukjes goed konden doorslikken?
    Of hebben jullie misschien nog goede tips om hem te laten wennen, zonder dat al zijn eten er weer uitkomt!

Bedankt!

gr. Debby

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi Debs,

Bij mijn dochter ben ik gewoon langzaam begonnen met broodkorstjes, vrij grote stukken banaan en dat soort dingen. Ze kon daar vrij snel goed van afhappen en de stukken ook wegwerken. stukjes liga in de fruithap lijkt me lastiger, want je kind verwacht dan een fijne brij waarop hij niet hoeft te kauwen en bij het slikken blijkt er dan ineens een brokje te zitten. Dus ik zou eerder kiezen voor broodkorstjes enzo.

Een goede site over 'stukken eten' is het bijvoedingsforum: http://www.network54.com/Forum/382080/
    Hier wisselen mensen ervaringen uit over bijvoeding in het algemeen en de 'rapley methode' (stukken eten ipv prakjes) in het bijzonder.
    Zoals op elk forum zitten er een paar fanatiekelingen tussen, die echt helemaal geen prakjes willen geven, maar de meesten willen gewoon van alles wat. Ik heb er veel aan gehad, hopelijk jij ook!
    Succes ermee!

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
  4. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik heb even meegelezen. Dank voor de tip!
    Kan ik de kleine dan gewoon een korstje brood in de handen duwen: "Hier meid, ga er maar lekker mee spelen", en dan maar zien wat ze er mee doet?

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ja, dat kan en is hartstikke leuk om te zien! Wel opletten natuurlijk en zorgen dat ze goed rechtop zit (als ze dan toch per ongeluk een iets te groot stuk afhapt, zorgt ze vanzelf weer dat het eruit komt). Bij de een duurt het wat langer dan bij de ander voor ze er echt van gaan eten (via kijken/voelen/gooien naar sabbelen naar eten). Maar het is echt leuk!

Deel Deze Pagina