Wiegdekentje, nog voor andere doeleinden te gebruiken??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lillibit, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik wil vandaag op pad voor een dekentje voor in het ledikantje/wieg. Nu vind ik zelf Koeka geweldig, maar wel aan de dure kant. Nu zag ik dat de V&D ook van die wafeldekens heeft, en zeker die voor in het ledikantje scheelt een hoop geld! Jammer dat er alleen een stuk minder kleuren zijn.:(

Nu zit toch nog steeds Koeka in mijn hoofd en dacht, zonde om die speciaal voor die paar weken in het wiegje te kopen. Maar nu hoorde ik weer dat je die voorlopig ook nog een tijd in het ledikantje kan gebruiken en anders bijvoorbeeld in de wagenbak van de kinderwagen. Klopt dit, is zo'n dekentje idd geen miskoop en voor meerdere doeleinden te gebruiken??
    :(

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Wij hebben een extra wiegdeken voor op de grond...ook om mee te nemen. Kan ze bij andere mensen op haar dekentje liggen. soort ''reisdekentje'', maar kun je thuis ook op de grond neerleggen. Lijkt me wel handig!
    Vind zelf Koeka ook geweldig! Heb uiteindelijk toch besloten om een ''gewone'' wiegdeken te kopen. Toch iets goedkoper.

Owja, en een wiegdeken gebruik je idd ook gewoon voor je kinderwagen. wij hebben 3 wiegdekens.

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Oh, kijk, hij komt wel degelijk van pas!! En dan kan ik Koeka voor mezelf goedpraten dat ik er maar één koop, ipv 3!! ;);):D

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik gebruik de wiegdeken in de kinderwagenbak....en in het begin zou je het wel in het ledikant kunnen leggen...meeste pasgeborene liggen toch stil..en in de wieg natuurlijk

je kan het ook als dekentje in de box gebruiken en in de maxicosi!...tenzij je daar ook weer speciale wraps, voetenzakken voor wilt halen...

ach ja...ik heb egwoon normale dekentjes van Jolein..want ja op den duur schoppen ze de dekens weg en dan gebruik je slaapzakjes...en zijn de dekens byebye...maar tot nu toe...kindje is bijan 3mnd..kan k de dekens nog gebruiken...!

en anders gebruik ik ze straks voor mezelf voor op de bank :p

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hahah!! :D

6. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wiegdekentjes kun je idd wel bij de kinderwagenbak of als dekentje voor in de maxi cosi gebruiken.
    Voor in het ledikantje deden wij niet. In het ledikantje hebben we het ledikantdeken dubbel geslagen en dan in de breedte in het bedje gelegd. Zo deed de kraamverzorgster dat bij ons zoontje (in de zomer nog) en nu in de winter zal dat denk ik zeker noodzakelijk zijn. Een wiegdekentje kan je niet zoveel dubbel klappen, is gewoonweg geen stof genoeg voor.
    Ook als je kindje wat ouder is vond ik het altijd fijn om flink wat stof onder het matrasje te kunnen stoppen om hem zo lekker strak in te stoppen. Met een wiegdekentje in een ledikant zal dat niet passen lijkt mij.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb zelfs als ze ouder zijn altijd een wiegdeken onder in de wagen liggen. als ze dan in de wagen in slaap vallen lekker t dekentje erover heen. (lees tot ongeveer 2 jaar)

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Kijk, dan is het nog eens waar voor je geld, op die manier maak je er goed gebruik van! Dacht ik al hoor, volgens mij komen dekentjes altijd wel ergsn voor van pas! Weet zelfs dat he wiegdekentje van mijn zusje haar knuffel was en die sleepte dat ding mee tot haar zesde ofzo, hahaha!

9. fafje

fafje Niet meer actief

en uhhh mss komt er wel nog een kindje ;)

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet eens een wieg maar wel een wiegdekentje.
    Ik gebruik hem in de kinderwagen, in de box, in de maxi cosi en als ik ergens op visite ga, vind ik het ook wel prettig dat hij dan op zijn eigen dekentje kan liggen.
    Dus nog een excuus, zelfs vrouwen die geen wieg hebben, die hebben er 1!;):D

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, ik ben helemaal overgehaald hoor, op naar de winkel zo!!! :D

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Kijk anders oook is op marktplaats...
    Ik ben zelf namelijk helemaal weg van het merk Lodger maar dat is ook vrij duur. Ik heb toen via marktplaats 2 artikelen gekocht wat me beduidend minder heeft gekost. Een keer goed wassen en je merkt er verder niks van.

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Het is wel handig om zowel een deken voor in de wieg te hebben als een deken voor in de kinderwagen. Iedere keer overpakken is zo'n gedoe (ik had 4 goedkope wiegdekens, 2 voor in de wieg en 2 voor in de kinderwagen want 1 deken is in de winter wel erg koud). In het ledikant heb ik ze maar even gebruikt. Wel zijn ze in de winter handig over het voeteneind (ik gebruik nu mijn zoontje wat ouder is de ledekantdeken overdwars zodat ik deze beter in kan stoppen en over het voeteneind leg ik dan een wiegdeken omdat de ledikantdeken anders net aan de korte kant is).

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Eens met Laure, en bovendien vind ik voor de maxicosi, in de box, en om mee te nemen de hele soepele dekentjes veel prettiger dan de bed-dekentjes. De Hema heeft bijv van die gebreide katoenen dekentjes. Als het heel soepel is valt het lekker warm over alle vormen van je kindje heen, en "dicht" het dus beter af.

In wiegje en ledikant heb ik wel gewone dekentjes, daar zijn ze goed ingestopt tenslotte.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wij hebben de weigdeken ook voor het ledikantje gebruikt. Maar dan als het wat kouder werdt. Gewoon bovenop het ledikantdekentje gelegd. Geeft toch iets extra warmte en ach, anders ligtie er ook maar zo bij he ;). Idd ook in de kinderwagenbak of gewoon makkelijk om mee te nemen in de auto ofzo. Je kan altijd in situaties terecht komen dat hij goed van pas komt. Even lekker buiten zitten in het gras... Baby gewoon even op de deken. Dat soort dingen.

16. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Als je nog een toepassing zoekt: toen mijn kindje niet meer in de wieg lag en het ook net 's nachts frisser werd, gebruikte ik het wiegdekentje nog een tijd zelf. Ik gaf borstvoeding en als ik dat 's nachts in bed deed legde ik het dekentje over mijn schouder zodat ik het niet koud kreeg.

17. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb ook een wiegdekentje van Koeka :D en heb het altijd in de kinderwagen gebruikt (als ik die meenam ipv de doek) en momenteel gebruik ik het in de auto in de maxi-cosi omdat ons zoontje niet meer in de voetenzak past. Ook in bed geef ik hem nog steeds een wiegdekentje omdat een ledikantdeken wel héél groot is.

18. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

gekke vraag misschien, maar in de kinderwagen ligt toch al een deken en dekje?

19. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nee, naar mijn idee zit dat er niet standaard bij hoor, bij mijn wagen iig niet!!
    \

20. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, het Koeka-dekentje is lekker aangeschaft hoor! Bedankt voor alle tips waar ik hem voor kan gebruiken, het waren goede excuses, hahaha!;):D

Deel Deze Pagina