Eerste pakje en eventueel bloed...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lov23, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Woon je in belgie?

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik had ook een ander (donkerder) pakje ivm bloed. Ik was van alle kanten gewaarschuwd. Maar helemaal geen bloed. Mannetje was met een doek al schoongeveegd. Ik had gewoon het mooie pakje kunnen kiezen!!!
    Kies gewoon het pakje wat je wil. Vlekken gaan er wel weer uit en anders wordt het een nog bijzonderder pakje!!!

3. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Hier nooit bebloede kleertjes gehad eigenlijk... Ze werden niet gewassen in bad maar wel goed schoongeveegd met een doek.

Ik zal dit kindje ook weer een witte romper en wit broekje aantrekken, ben niet bang voor bloed of andere viezigheid!

4. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Weet niet of die vraag voor mij was maar nee, woon in Nederland

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja was voor jou,,,

Oh nog nooit gehoord dat ze dit in Ned. Doen

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik dacht ook: die woont natuurlijk in België. Welk ziekenhuis doet dit dan? Nooit van gehoord!

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hoe lang hebben jullie in het ziekenhuis gelegen?
    Ik ben om 15u bevallen en om 18.30u konden we naar huis. Dan ga je je kindje niet aankleden, uitkleden en weer aankleden (dat lijkt me met zo'n kleintje niet handig :))
    Dus meiden die 2 pakjes mee hadden, eentje voor ziekenhuis en een voor naar huis, zullen langer in het ziekenhuis gelegen hebben, toch?

8. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Noord-Limburg woon ik.

Eerste bevalling moesten we nog 3 nachten blijven.
    Bij de 2e "s nachts bevallen en de volgende ochtend/middag naar huis.
    Ook toen eerst kleding van het ziekenhuis en voor het naar huis gaan pas eigen kleding

Kraamzorg deed de kleine de eerste dagen trouwens ook zo'n hydrofiele luier om de beentjes voor de warmte. Was trouwens zo'n flanelle luier bedenk ik me nu...

Geen idee waarom ze dat daar zo doen...?

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gek heb daar idd nog nooit van gehoord dat ze dat deden in een zk...

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier ook meteen het eerste pakje aan, heb er nooit bij stilgestaan dat er bloed in zou kunnen komen, tot nu. :D alleen het eerste uur heeft ze een mutsje op gehad van het ziekenhuis, toen ook haar eigen. Geen bloed gezien op haar pakje naderhand. Pas na twee dagen is ze in bad geweest.

11. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Lov, hier ook geen kleertjes onder bloed hoor. Ze werden ook eerst schoongemaakt met een doek. En J. zag er toch wel heel erg vies uit haha.... maar toen hij in z'n kleertjes zat was ie schoon.

Ik had trouwens ook het lichtblauwe pakje van Noppies als eerste setje... dus hij was helemaal in z'n 'noppies' hahaha :p

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn zoon was ook helemaal in zijn Noppies in zijn 1e pakje... een rood pakje met een blauwe zeilboot op het truitje!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hihi....:D

Heb van de week nog even het maatje geruild, maat 50 durfde ik niet aan met een geschat gewicht van 4 kilo en meer:D

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Goed idee! :) Met een normale tot grote baby past maat 56 echt veel beter. Mijn kinderen gingen ook meteen in maat 56, geboren bij 3670 gram en 3840 gram! Zeker Noppies valt niet groot. En ze groeien zo hard de eerste weken.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja voor de meiden had ik al 56 ... Dus voor hem zeker :D liever iets te groot dan gelijk al te klein

17. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Wij hadden de meisjesvariant van dit pakje, had ik al eerder genoemd hier ;)
    En ze was 3645 gram, maar maat 56 paste goed hoor.
    Wel nog ruim, maar niet te, zat gewoon netjes.
    Denk dat ze hem nog net past nu.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Fijn om te horen ;)

19. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hadden alleen n klein veegje bloed op t mutsje. Thuisbevalling!

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik heb 3 kinderen gekregen, die werden schoongeveegd met een doek en heb nooit bloedvlekken gezien hoor :(

en mocht ik eens iets hebben met bloed erin, nacht in koud water zetten, wassen en het is eruit.

Deel Deze Pagina