Eerste pakje fleece? Probleem?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mimime, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimime

Mimime Niet meer actief

In februari komt onze lieve schat, en ik heb een mega leuk pakje in 50, helemaal aan 1 stuk, lekker warm.
    Maar dit pakje is fleece, polyester dus, is dat een probleem voor een pasgeboren baby? Want ze doen, naar mijn mening, soms zo spastisch over alles dat geen katoen is.

Wil hem dus als eerste pakje mee nemen naar het ziekenhuis.

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Ik heb zelf geen idee of het geschikt is of niet (wel een heel leuk pakje trouwens!) maar toen ik bevallen ben lag er in het ziekenhuis een vrouw tegenover me waar de verpleging het pakje dat zij meegenomen had weer uitgetrokken had omdat het niet van katoen was. Daardoor zou de baby te veel warmte verliezen dus kreeg ze een saai wit pakje van het ziekenhuis aan.

Misschien anders ook een katoenen pakje meenemen als alternatief voor het geval dat dit pakje niet gaat?

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie!
    Ik denk dat het inderdaad beter is als ik een ander pakje mee neem voor in het ziekenhuis! Of een extra pakje inderdaad!

4. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Fleece ventileert niet goed daarom moeten wiegdekentjes ook altijd van katoen zijn in plaats van fleece. Dus waarschijnlijk is het sowieso al niet geschikt om in te slapen.
    Hoewel het een erg schattig pakje is zou ik toch voor een optie van katoen gaan. Het lijkt me wel handig om over de kleertjes aan te trekken als je de kleine mee naar buiten neemt, want dan is winddicht erg praktisch.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Dit. Je kindje kan in fleece makkelijk te warm worden, daarom wordt fleece als dekentje afgeraden. Als pakje lijkt me dus helemaal. Voor buiten lijkt het me wel lekker, maar voor binnen niet :)

6. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Dit wist ik niet. Ik had een pakje klaar liggen wat voor 20% uit polyester bestaat, mag dat ook niet? En als je thuis bent na een paar dagen mag het Dan wel :(

7. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Zodra je kindje zelf goed op temperatuur kan blijven, kan het volgens mij niet echt kwaat. Maar ik zou zo'n pakje alleen voor buiten gebruiken, dit omdat het binnen vaak al warm genoeg is.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zelfs voor buiten zou ik oppassen..
    Het ligt echt aan je kind. Je het kou kleumpjes, die het echt wel kunnen gebruiken. Maar ik heb 2 warm-bloedjes.. Bij een iets dikker pakje lagen ze gelijk in de kinderwagen te zweten. Of het nou 15 graden was of -5..

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Dank dames! Ben weer wat wijzer!
    Anders blijft deze lekker aan de deurknop hangen haha, gewoon voor de show!
    En dan koop ik er wel een pop in later ofzo ;)

Deel Deze Pagina