Eerste pakje inlijsten, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liesjuh1977, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hallo,

Vanmiddag heb ik deze lijst gekocht bij de Ikea RIBBA Wissellijst - wit - IKEA om het 1e pakje, geboortkaartje, 1e speentje, 1e foto, mutsje uit ziekenhuis e.d. in te lijsten van m'n zoontje.

Nu heb ik heel leuk bedacht dat ik dat wil gaan doen en al uitgezocht wat ik er allemaal in wil hebben. Mja... het zal ook vastgezet moeten worden natuurlijk zodat het niet naar beneden gaat zakken. Hoe ga ik dat doen, iemand tips hoe ik dat het beste kan doen.

En wat zou leuk zijn om naast de gebruikelijke dingen nog toe te voegen, om zo de lijst een beetje 'te pimpen' zeg maar. Is er bijvoorbeeld ergens van dat tape te koop wat nu zo hip is (weet ff niet hoe het heet) wat specifiek met geboorte te maken heeft?

Ben ook wel benieuwd naar voorbeelden van lijsten die al af zijn, schroom dus niet om deze hier te showen. Vast wel meer meiden die het leuk vinden om te zien.

2. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Wat een leuk idee! Ik kijk even mee!

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dit wil ik ook al jaren doen, maar telkens niet van gekomen.

Ik dacht zelf om gewoon dubbelzijdig plakband te gebruiken, maar dan heb je wel flink wat nodig.

4. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Als je Op Google intikt lijst met babykleertjes krijg je leuke voorbeelden!

5. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik heb het pakje enzo met spelden vastgezet, wel op een manier dat je het natuurlijk niet ziet. Verder heb ik echofoto´s, geboortekaartje enz. vastgemaakt met plakband. Als je zorgt dat de lijst goed gevuld is, dus zo dat de geen speling tussen zit, dan is de kans op verschuiven erg klein. Bij mij hangt alles nog goed :)

Bijgevoegde bestanden:

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik heb een gewone lijst van ikea gebruikt, alles zit er nu gewoon tussen geklemd dus ik heb niks echt vast hoeven zetten. Vond het erg leuk om te doen :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,1 KB
      Weergaven:
      140
  7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wat leuk! Wil ik ook!!!:D
    Het eerste pakje van mijn zoontje is echter heel dik fleece (eind nov geboren), zou dat ook passen?

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb dubbelzijdig plakband gebruikt en als achtergrond behang van de babykamer, geboortekaartje heb ik apart ingelijst...

9. fruity

fruity Actief lid

30 dec 2010
    258
    0
    0
    Goh wat een leuk idee, nooit aan gedacht!

10. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ja, als je die lijst gebruikt die ik in m'n eerste post heb staan, die vd Ikea dan past het makkelijk! Dat is er eentje met diepte namelijk.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Dit ga ik ook maken, super leuk idee! Heb haar eerste spulletjes ook al een tijd apart liggen maar wist niet wat ik er mee wilde.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik wil dit ook maken, maar waar hangen jullie het op?

13. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik wil ze in het trapgat hangen.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Er is hier ergens een (gesloten?) topic over. Daar staan veel voorbeelden in. Die van mij ook. Ik heb op de achtergrond haar behang en de kleertjes, mutsje ed met overhemd-speltjes vastgezet.
    Hij hangt naast mijn bed.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Er is indd een topic over geweest met talloze voorbeelden :)

Ik heb een tacker (schrijf je dat zo) gebruikt om de kleertjes vast te zetten. Heb t gewoon door de achterkant van de lijst geschoten.
    Ik heb als achtergrond behang gebruikt van de babykamer en het geboortekaartje erbij met een foto dat ze geboren zijn.

ik heb beide lijsten in het trapgat gehangen :) EN ik ga volgende week van een dubbele wijnflessenkistje iets maken waar ik van beide kinderen één eerste schoentje in ga zetten die ook in het trapgat komt :) EINDELIJK het perfecte doosje/kistje/lijstje gevonden :) :)

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Even fotootje opgezocht :)

Bijgevoegde bestanden:

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb het vastgezet met dubbelzijdig plakband en hij hangt in het trappengat.

18. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik kon idd een gesloten topic vinden maar daaruit waren de meeste foto's verdwenen. En aangezien er zat nieuwe mama's zijn die dit ook willen gaan doen leek het me leuk om er weer een topic over te openen.

Leuke voorbeelden trouwens!

Ik ben bijna klaar, moet alleen nog even bedenken hoe ik het goed vast kan zetten en wat ik op de achtergrond wil hebben.
    Zal hem daarna zeker ook hier posten.

Denk trouwens dat hij bij ons ook in het trapgat komt te hangen.

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat een superidee! Ik had oom nog geen idee wat ik met de 1e spulletjes wilde gaan doen maar dit is echt erg leuk! Bedankt voor de tips! :D

20. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Ik hen hem ook in het trappengat hangen. Eerste pakje met eerste muts. Eerste speen, navelklem en geboortekaartje. Ik heb een kleine lijst (20x20?) van de ikea gebruikt. Heerlijk om daar elke dag nog even naar te kijken!

Ik heb alles met plakband geplakt, alleen navelklemmetje met dat posterplakspul omdat die steeds viel

Deel Deze Pagina