Vanaf hoeveel maanden voorlezen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miranti, Mar 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Hallo!

Ik vroeg mij af wanneer jullie begonnen met voorlezen? Plaatjes kijken in boekjes etc?

Mijn zoontje is nu ruim 5 maanden en vroeg me af of het al leuk en leerzaam is om die kleine boekjes erbij te pakken en hem op schoot te nemen en in de boekjes te kijken en te benoemen wat je ziet (plaatjes kijken dus) of voor te lezen.

2. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    'ze' zeggen van wel :)

ik heb een verhaaltje voorlezen nu al als onderdeel van het bedritueel ingepast. Deed ik bij mijn oudste ook al vrij vroeg en ze vindt hetn og steeds leuk en gaat niet slapen zonder verhaaltje

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het is goed voor zijn woordenschat om al te beginnen. Men zegt hoe eerder hoe beter... maar ik ben ook pas later begonnen. Pas toen ze er ook interesse in had. gewoon af en toe geprobeerd tot het inderdaad was dat ze het leuk vond.

4. Ik ben met 3 maanden al begonnen…. Het is niet alsof hij het al begrijpt, maar hij vindt het gewoon fijn om bij me te zitten en mijn stem te horen… en soms heb ik geen inspiratie om zelf wat te verzinnen en dan is een boekje wel ideaal…

Inmiddels lijkt het erop alsof hij afentoe zelf probeert om de bladzijde om te slaan… Maar dat zal wel onwillekeurig gebeuren :)

5. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik en mijn man lezen onze dochter al voor vanaf dat ze geboren is. Hoort bij het naar bed gaan ritueel... "Ze" zeggen inderdaad dat het goed is. Het is ook gewoon fijn. Vooral toen ze klein was werd ze er rustig van...

6. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begon tijdens de zwangerschap al ;) Gewoon eens proberen, samen lezen, plaatjes kijken, tot hij er weer even genoeg van heeft.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik probeer het soms bij onze jongen voor het slapen gaan in zijn bedje. Maar hij wordt er gewoon opgewonden van, begint met zijn handjes te zwaaien en wil het boek pakken en begint recht te staan in bed. Dus doe ik het niet. Geef hem gewoon een zoentje en ga weg en dan blijft hij rustig.

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik doe het ook sinds een week bij het spelen. Mijn dochter vindt het leuk om naar felle kleuren te kijken, dus houd de boekjes dichtbij haar gezicht.

9. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Ik doe het nu al, zoon is 2 maanden :p Hij vindt het 3 seconde leuk, maar toch!

10. renee85

renee85 Actief lid

Apr 7, 2012
    208
    1
    18
    ik deed het vanaf 8 weken al. Met een boekje van rupsje nooitgenoeg. Weinig letters, zit zon handpoppetje in waar je je vinger in kunt steken.

11. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Heb het vanaf heel klein geprobeerd. Maar hij is niet geinteresseerd. Nu nog probeert hij de pagina's zsm om te bladeren.

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Wij ook, vanaf dag 1. Overdag lezen we samen een boekje, 's avonds leest een van ons haar voor terwijl zij in bed ligt te luisteren. Ik ben zelf een enorme boeken-fanaat en hoop haar op deze manier al vroeg kennis te maken met hoe leuk lezen kan zijn.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier vanaf dat hij er is eigenlijk...gaat gewoon in het voorleesritueel van grote zus mee

14. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Hier al begonnen met een week of 6, heel kort stukje voor het slapen gaan. Hij kijkt me vol interesse aan, dus zal het wel leuk vinden!

15. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik lees mijn dochtertje al voor vanaf het moment dat ze ongeveer een week oud was. Vind ik gewoon leuk :) Ik lees verhaaltjes voor uit het Dikkie Dik voorleesboek. Zijn hele korte verhaaltjes.

16. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik lees voor sinds twee maanden maar meneer vind er tot nu toe niks aan :(

17. Sarax

Sarax Bekend lid

Jan 19, 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Sinds 2 maanden hier. Hij vind het helemaal leuk, kijkt aandachtig naar de plaatjes en wil nu steeds het boekje pakken om mee te spelen als ik voorlees.
    Soms gaat hij "kletsen" en beweegt hij wild met armpjes en beentjes en soms kijkt hij alleen maar rustig de plaatjes :)

18. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Oudste vanaf een maand of 2...
    De jongste "moet" natuurlijk mee lezen met zoonlief ;) dus die vanaf dag 1 of nou ja dag 3 toen ik m'n bed weer uitkon :p

Share This Page