In de 1ste weken wil ik de baby tussen ons in te slapen leggen omwille vd borstvoeding en het gevoel van geborgenheid te geven, dus dacht dat dit misschien w handig zou zijn. Iemand ervaring hiermee?
Het wordt heel erg afgeraden om de baby mee in bed te laten slapen (hogere kans op wiegedood en gewoon verstikking) Dus als je dat persé wil doen, dan zou ik zéker zoiets aanschaffen.
Over samen slapen zijn er verschillende meningen. Ik heb geen ervaring met zoiets maar ziet er wel fijn uit. Ik nam ze altijd zonder iets speciaals mee in bed.
Even afgezien van wel of niet in bed... dat snuggle ding ziet eruit alsof hij heel erg breed is... Ik vraag me af hoe lekker jij en je partner gaan slapen met dat tussen jullie in.... Wel een hele goede reclame foto trouwens... extra breed bed gepakt... ouders flink opzij gelegd en ogen dicht en glimlachen maar...
Plus de deken op de helft, zo van nee joh geen enkel gevaar mbt verstikkkng, kijk maar... Vind het er van de ene kant wel handig uitzien, want er zit rand om, maargoed verstikkingsgevaar door de deken is natuurlijk wel aanwezig.
@Roxyroxx: dat gevaar blijf je ook in de baby zijn eigen bedje houden. Mijn oudste die kon al vanaf dag 1 niet stil liggen en hoe strak ik hem ook inwikkelde meneer lag uiteindelijk toch aan de andere kant van het bedje. Wij gebruikte al een heel dun lakentje etc.. en toch werd ik 1x wakker met gevoel dat ik moest kijken en jaar hoor hij lag onder het lakentje! Ook al ben je op alles voorbereid toch kan er iets gebeuren. @TS: opzich ideaal dat ze dit nu hebben uitgebracht maar de vraag is of het wel handig is? Heb jij een partner die rustig kan slapen niet te veel beweegt etc.. en ook jij dan lijkt het mij geen probleem. Als je een partner hebt wat teveel beweegt dan weer zijn arm ergens heeft liggen, deken omhoog trekt, erg vast slaapt noem maar op lijkt het mij niet echt ideaal eigenlijk Is een cosleeper dan geen optie? Zit het toch aan jullie bed vast maar toch weer in eigen bedje als je nog begrijpt
zijn die blokken aan weerskanten van het kindje niet ook een beetje zielig? Kindje moet toch lekker kunnen bewegen in zn bedje? Waarom zitten die er eigenlijk? Als je een breed bed hebt kan het wel hoor, ik heb mijn zoontje ook vaak zo tussen onze kussens in gelegd. Er zijn veel verschillende meningen over of samen slapen goed is of juist slecht, als je interesse erin hebt moet je maareens verder googelen.
Ons manneke heeft in t begin ook geregeld tussen ons in geslapen... gewoon op zn wiegmatrasje tussen onze kussens,. Mn man en ik hebben ieder een eigen dekbed en mn zoontje lag onder zn eigen dekentje. Pas ( hij is nu vijf maanden) was hij snipverkouden, erg veel wakker s nachts, angstig. Toen heb ik zn aankleedkussen opgemaakt en weer tussen ons in. ( uit zn wieg gegroeid) Tsja, en of je t wel of niet verantwoord vind in je bed....dat is iets wat je zelf moet bepalen. Je hoeft niet perse een duur attribuut te kopen, als je geen wieg hebt voldoet een aankleedkussen ook.
Dank voor alle reactie's... helaas niemand met persoonlijke ervaringen hiermee. Ik zal me ook eens verdiepen id co-sleeper !