wel of niet een duokinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door flowerpower50, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hai meiden.

Zit een beetje te twijfelen.
    Namelijk of ik wel of niet een duokinderwagen moet aanschaffen.
    Als ons tweede kindje geboren wordt, is onze eerste bijna 3 jaar. Dus weet ik niet of hij dan nog in de buggy zitting van zo'n duokinderwagen past qua gewicht.
    Het lijkt me namelijk wel super makkelijk zo'n duo wagen. Een meerijd plankje is nog niet echt een optie omdat hij nog niet altijd luistert in de winkel of stad, en hij slaapt ook nog regelmatig in de buggy als we een hele middag op pad zijn.

Wat zouden jullie doen voor een baby en peuter van bijna 3?
    Duowagen of kinderwagen met meerijd plankje. Of nog iets anders?

2. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik zou een simpele duwagen van marktplaats halen.. qua gewicht past het vast wel.. Als je oudste iets ouder is kun je de wagen weer doorverkopen en een gewone kinderwagen nemen.

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    toen ik een 2e kindje kreeg was mn dochter 2.5 jaar. ik wilde eerst geen duowagen, had een plankje voor de gewone wagen gekocht. maar toen de baby er was heb ik toch heeel gauw zo'n duowagen gekocht( bij prenatal, aanbieding 200 euro)
    zo kun je toch lekker stukken wandelen, want dat trekt een kind van 3 echt niet. en zo'n voorplankje is leuk voor een klein stukje maar niet voor een flinke wandel!
    ik zou zeggen; DOEN!

4. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij doen t in eerste instantie niet. Kijken eerst even hoe t gaat. Ik ga in mijn eentje toch nooit zo lang weg en als we samen gaan kan zij prima in de buggy.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn zoon kon met 3 prima meelopen, maar het ene kindje is het andere kindje niet.
    Ik heb het bij de 2e ook even aangekeken. Maar ik was net bevallen en hij besloot 2x niet meer te lopen, dus kon ik een kinderwagen duwen en kind dragen. (hij was nog geen 2).
    ik heb ruim een half jaar geweldig veel plezier gehad van de duo wagen. Toen was het niet meer nodig en liep hij prima mee.

6. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb er veel plezier van gehad toen de middelste geboren werd.
    Ik heb hem nu ook nog een paar keer gebruikt, maar doe hem nu weg omdat ik ook nog een fietskar heb die ik ook als wandelwagen gebruik.

Dus als je interesse hebt, de mijne staat te koop, compleet met regenhoes en babynestje;)

Gr MB2005.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter is straks 20 maanden als de 2e komt, maar ik koop geen duowagen. Een van de 2 gaat in de draagdoek ( draag mn dochter van 16 maanden nogsteeds, hoewel nu even niet ivm buikpijn tijdens zwangerschap ) en de andere kan in de wagen. Als mn dochter zou weigeren mee te lopen onderweg zou ik dan ook geen kind van 12 kilo op de arm gaan tillen maar eerder de kleine baby ;)

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou hem bij een 3-jarige echt niet meer kopen. Een kind van 3 kan toch wel een stuk lopen, straks op school moeten ze ook stukken kunnen lopen. Mijn kinderen schelen 2j8mnd en dochter zat echt niet meer in de wagen toen ze zo oud was. Meestal ging ze mee met haar loopfiets, gaat net wat sneller dan lopend en ze vond het veel leuker.

9. MiniMeisje

31 jul 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we wel een duowagen en een meerijdplankje. Oudste dochter wordt zondag 2 en de jongste is bijna 3 maand. Meerijdplankje vind ik ideaal voor even snel naar de stad of naar kdv. Duowagen gebruiken we vooral als we een lange dag weggaan of veel wandelen.

Ik las ook iemand die niet aan een meerijdplankje wilde omdat zoon/dochter niet goed luistert...nou onze oudste luistert ook echt niet! maar vind het meerijdplankje echt helemaal geweldig en wil er zelfs niet meer af haha!

Succes met het maken van je keus. Het blijft toch een persoonlijke mening.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een leeftijdsverschil van 2 jaar en 3 maanden en hier een meerijdplankje. Ging en gaat hier prima, ook voor langere afstanden, Eva zat/zit er ook wel eens op. Maar Eva is nooit zo'n buggyslaper geweest en sliep met 2,5 jaar ook niet meer overdag, dus wat dat betreft heb ik een duobuggy niet gemist. En ze luistert heel goed :), dus ook dat ging prima.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mijn zoontje is 2 jaar en ca. 1,5 maand oud op het moment dat z'n broertje er is. Wij hebben een bugaboo Donkey gekocht en deze komt over 2 weken. Voordeel daarvan is dat het ook een mono is, dus ik kan 'm gelijk gaan gebruiken.

Bij een 3-jarige kan ik me voorstellen dat het nog handig is voor sommige momenten, maar denk dat ik dan via marktplaats een goede 2-dehands op de kop zou tikken voor een leuke prijs. Mocht het snel(ler) niet meer nodig zijn, kan je 'm altijd weer verder verkopen.

Een draagdoek, daar moet je het type voor zijn. Ik vind het helemaal niks, dus zou dat ook nooit overwegen. Maar er zijn genoeg mama's die erbij zweren, dus wellicht is dat een optie voor je?

12. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    wij zijn niet van plan een duowagen aan te schaffen. Als de baby geboren wordt is onze oudste 2 jaar en 4 maanden. We hebben wel een meerijplankje bij onze bugaboo. Wat we ook graag willen is nog een extra beugel bij de bugaboo waar je de zitting van de wandelwagen in hangt of juist de kinderwagenbak. Zodat ik niet steeds de bugaboo helemaal om hoef te bouwen. Die kopen we straks een keer op marktplaats. En verder gaat de baby veel in de draagdoek. Dat heb ik met de oudste ook merendeel gedaan.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Onze oudste was bijna 2 jaar en 10 maanden toen haar zusje geboren werd. Wij hebben een duobuggy gekocht. Qua gewicht is onze oudste iets te zwaar (ze weegt iets meer dan 16kg, buggy is per zitje t/m 15 kg), maar ze kan er best nog in. Ook hebben we een fietskar, daar kan ze sowieso nog in. Met name de fietskar vind ik ideaal en de oudste vindt het geweldig om met haar zusje er in te zitten.

De reden waarom wij er voor gekozen hebben: Ze luistert heel goed, maar niet als ze moe is. ;) Als ik weg ga en de oudste is niet moe, dan loopt ze dus ook gewoon mee. Maar ik ga ook juist vaak wandelen als ze moe is en dan is het heerlijk als ze zo nodig kan zitten en niet weg kan (ze wil niet meer slapen overdag, maar is soms wel heel moe), dan kan ze mooi even uitrusten en hoef ik niet de hele tijd 'kom hier', 'mag niet', 'doe niet', enz. te zeggen.

Kinderwagen met meerijdplankje leek me niet handig, omdat ze daar af kan stappen als ze wil en dat zal ze dan natuurlijk juist doen op de momenten dat ik het niet wil; daar is het een peuter voor. ;) Draagdoek vind ik lang niet altijd handig, dus dat vind ik ook geen optie voor altijd. Loopfiets vind ik helemaal niets, want of ze wil niet (en dan kan ik met een onwillige peuter en een loopfiets thuis zien te komen...) of ze is te snel en dat vind ik levensgevaarlijk met al die auto's hier.

Je zult voor jezelf de afweging moeten maken of je het nodig of handig vindt of dat je het ook op een andere manier op kunt/wilt lossen. :)

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik zou het niet doen. Daniel was 1,5 toen Lydia kwam en heb nog steeds geen duowagen. Maar ga ook niet vaak alleen weg met beide kids

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier precies dezelfde overwegingen, alleen is mijn zoontje straks 2 jaar en 4 maanden als de baby geboren wordt.. Hij is een echte peuterpuber, vindt het erg grappig als mama achter hem aan moet komen rennen omdat ie niet luistert en wil het liefst overal aanzitten in winkels.. wel zo fijn als ik hem dan vast kan zetten.

Ik verwacht dat ik veel plezier ga hebben van de duowagen.

16. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Hier gebruiken we ook een duowagen. Het is echt ideaal. Ons dochtertje was 20 maanden bij de geboorte en vind het super om naast haar broertje te mogen zitten. Ze is nog te klein om lange afstanden te moeten lopen. Wij zijn er super blij mee.

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Lang getwijfeld of we een duowagen zouden aanschaffen of niet. Onze dochter zou net wel net niet 2 zijn als onze zoon geboren zou worden. Ze kan goed lopen, loopt veel, maar zitten vind ze ook nog erg fijn (uiteraard werkt het luistervermogen ook nog niet altijd even goed).

Bij de wagen zat een plankje waar ze op kon staan. Nou dit vind ze vreselijk. Ze weigerd erop te staan.
    Toch weer gaan twijfelen of er wel of geen duowagen.

Vervolgens via marktplaats een kid-sit aangeschaft, en dit is voor ons de oplossing. Ze vind het heerlijk om erop te zitten, en kan nu weer grote stukken weg met de wagen.

18. misa

misa Niet meer actief

Ik zou niet meer voor een duowagen gaan. Over een aantal maanden is het vast weer heel anders. En anders: goed oefenen!! ;)
    Dus ik zou een meerijdplankje (of kidsit) aanschaffen.

Deel Deze Pagina