Het spookt al bijna een week door mijn hoofd: De weegschaal. Ik kan er niet meer onder uit, dinsdag moet ik er op. Dinsdag heb ik opname gesprekken voor mijn geplande keizersnee en dan moet ik ook op de weegschaal en die heb ik dan al 34 weten te vermijden. Waarom? Omdat ik me de afgelopen 2 jaar met niks anders heb bezig gehouden dan met mijn gewicht. De vorige zwangerschap was ik echt dik en dacht ik dat ik dat er wel even af zou krijgen na de bevalling. Nou fout gedacht, want mijn schildklier was er mee opgehouden. Na 2 jaar doorzetten had ik eindelijk de overige 15 eraf. Met de internist afgesproken dat ik streng onder controle zou blijven deze zwangerschap en me niet zou focussen op kilo's. Dit dus ook niet gedaan.......tot overmorgen. En dan hoor ik en lees ik: Ik ben maar 10 kilo aangekomen. Nou ik weet zeker dat ik eerder naar de 20 kilo ga.....ik ben er zo huiverig voor
Oeehh herkenbaar. .... zeg altijd tegen andere niet zeuren dat hoort erbij! Nu afgelopen afgelopen 10 weken kilo per week aangekomen...meeste aangekomen in de week dat ik super gezond had gedaan dus toen was ik er helemaal klaar mee Enige positieve bij mij is dat ik de +26 van de vorige x binnen jaar weer kwijt was Maar had de hoop deze zwangerschap wat 'mooier' zwanger te zijn Vooral omdat ik de eerste 16 weken niet aankwam Ff doorbijten
Och meid toch! Ik was bij de eerste bijna 30 kilo aangekomen. Gelukkig nu alweer 32 kilo er af! Ondanks dat je schildklier er mee opgehouden is heb je toch mooi 15 kilo er weer af gekregen na de eerste zwangerschap! Dat is echt knap hoor! Wees niet te streng voor jezelf en beloof jezelf dat je na deze zwangerschap er weer voor zorgt dat je alle overtollige kilotjes weer kwijt raakt! En zo lang de gynaecoloog niks over de kilo's zegt zou ik me er niet druk om maken! Dikke knuffel voor jou!
Je hoeft toch niet te weten wat je weegt? Je gaat er achterstevoren op staan en vraagt of ze het niet hardop willen zeggen. Opgelost....
Ik ken het en wil ook niet weten bij de vk hoeveel eraan zit. Heb in het afgelopen jaar keihard mijn best moeten doen om die kilo's eraf te krijgen en nu schieten ze er gewoon aan.
Oh dat vind ik wel een goede! @Mams: Dank je Maar ik zie wel en merk wel aan mijn kleding dat het een nu aan vliegt. Mijn probleem gebieden zijn dan ook echt mijn benen en armen. Heb nu echt van die bouwvakker armen, verschrikkelijk. Verder weet ik dat het er bij hoort allemaal, maar ik ben echt een hele lange tijd ontzettend ongelukkig geweest met me mezelf, dat ik bijvoorbeeld heel weinig foto's heb van mijn jongste met mezelf het eerste jaar. Mede door de schildklier zag ik er opgeblazen uit.
Ja erg he! De eerste periode viel het erg mee bij mij en ik was er trots op dat je behalve aan mijn borsten en buik niks zag. Maar nu...pfff!
Bij mijn vorige zw was ik 35 kilo aangekomen. Ben mbv diëtiste 40 kilo afgevallen VOOR deze zw.... En ik gok dat ik weer 36 kilo ben aangekomen. Ik kies er voor om , ik zit al vanaf week 25 elke week bij gyn en dus elke week wegen, het niet te weten. Heb de afspraak voor na m'n bevalling bij de diëtiste al gemaakt dan kijk ik pas weer.
Ik ben nog niet zwanger van mijn derde maar ook ik zie er een beetje tegenop om aan te komen.. Ik ben na mijn zwangerschappen 20 kilo afgevallen.. Tuurlijk weet ik waar ik het voor doe Als het me nog een keer gegund is wil ik wel aangeven dat ik het niet wil weten..
Ik heb thuis niet eens meer een weegschaal en ik ben gelukkig nog niet gewogen bij de vk. Ik hoop dat dit ook niet hoeft te gebeuren, want ik wil het ook gewoon niet weten- heel stom. Moet ik straks wel gewogen worden om wat voor reden dan ook, dan kijk ik gewoon niet mee en vraag ik de persoon in kwestie het niet hard op te zeggen. Jammer dan als ze dit raar vinden, ik voel me er beter bij!
Ik heb me nog helemaal niet gewogen, ook niet bij de gyn. Hij vindt het niet nodig, zolang ik maar gezond blijf eten. In overleg met de internist er juist voor gekozen om niet te wegen, omdat ze gezien mijn verleden bang zijn dat ik mezelf, en dus de baby voedingsstoffen ga ontzeggen. Vorige week zei de gyn nog dat ik absoluut niet te dik oogde en dat ik een normaal mama-vetlaagje op mijn buik had zitten Dat doet me dan wel weer goed. Ik heb met mezelf en mijn man afgesproken dat ik na de bevalling op de weegschaal ga staan en mijn lichaam een maand de tijd geef om zelf wat kwijt te raken. En dat ik dan ga kijken hoe dan verder. Ik wil ook bv geven, dus moet het echt even goed aan gaan pakken. Nu ik dit alles terug lees, lijkt het echt alsof ik een eetprobleem heb, maar dat is niet zo hoor! Ik ben alleen zo ontzettend ongelukkig geweest (schildklierproblemen lijken in die mate wel op een postnatale depressie) dat ik zo bang ben weer zo ongelukkig te worden met mezelf. Het is zo zonde....ik verstopte me altijd op foto;s en zo'n eerste jaar van je kind maak je juist veel foto's. Ik verstopte me, of zorgde juist dat ik de foto;s maakte. Zo zonde...zo jammer! En vooral zo onnodig!
Och zo herkenbaar! Ik heb echt cellulitis op mijn bovenarmen en weeg nu (maar) 67 kilo. Je lijkt daardoor helemaal zo dik he Stom eigenlijk haha Ik loop bij vk en mijn gewicht wordt op mijn zwangerschapskaart geschreven...dus zie t altijd
Ja nu is er geen houden meer aan lijkt wel. Ik denk ook dat ik wel op de 20kg uit kom. Laatst wilde de assistente me nog even zeggen hoeveel kilo ik volgens mijn originele bmi aan mocht komen. Dat heb ik geweigerd want vond het zinloos. Misschien zit ik daar nu allang overheen en ga ik me dan gek om maken. Dat hadden ze me maar in het begin moeten vertellen.
Ik voel met je mee. Ik houd het juist wel bij omdat ik niet veel wil aankomen. Daarom sta ik zelf elke week op de Weegschaal. Super heftig en confronterend maar ben juist trots op mezelf omdat ik het tot een kilo heb weten te beperken. Ik blijf vooral veel drinken, maar die tips heb je nu niet zoveel meer aan. Succes het komt allemaal goed en ik vond die tip van achterstevoren erop ook wel een goeie!
Maar hoe wil je t tegen houden dan???? Ik at de eerste 20w heel veel en kwam amper aan nu eet ik een stuk minder en beweeg veel en kom alsnog kilo per week aan Dus die contract waar jij t over hebt is echt niet altijd te krijgen
Die kilo per week heb ik ook gehad een paar weken achter elkaar, maar ook dat stabiliseert zich weer. Daarna kwam ik een paar weken niks of nauwelijks wat aan... Ik hoef trouwens nooit op de weegschaal bij de vk, maar ik sta er elke week zelf op. Als je het echt niet wilt weten, kan je vast vragen of ze het stil willen houden... Succes!
Jammer dat je gewicht je geluk zo bepaalt. Ik hoop dat je het los kunt laten en kunt genieten van de laatste weekjes en natuurlijk als jullie kleintje er is! Er is waarschijnlijk nu en vlak na de bevalling toch niets aan te doen, dus please!!! geniet daar van!