Eerste periode slapen in kinderwagen ook 'snachts?

Discussie in 'Verzorging' gestart door ikkie97, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Het argument dat de zijkanten dicht zijn vind ik zo'n onzin argument!

Ten eerste liggen de meeste babys vanaf 1 week al op hun rug te slapen. Of ik het daarmee eens ben of niet is een tweede, maar goed.
    Daarnaast zijn veel wiegjes/mozesmandjes ook bekleed en dus net zo dicht of open als de kinderwagenbak en inderdaad is het bedje in het ziekenhuis ook een PLASTIC bak wat nog veel minder ventileert dan de bekleding van mn kinderwagenbak. Dat is ook helemaal niet relevant, want het kindje ligt (als het goed is) niet met zn gezicht tegen de zijkant van het bedje aan maar heeft voldoende ruimte om te ademen.

De kap is eraf, dus wat overblijft is een soort mozesmandje, maar dan wat steviger.

Het matrasje is dik zat voor zo'n klein babytje (net zo dik als het matrasje van een wiegje of mozesmandje) en daarnaast staat de kinderwagenbak hier in het ledikant, dus op een zachte ondergrond van 10 cm dik.

De oudste heeft denk ik een maand of 3 in de kinderwagenbak geslapen, dag en nacht. In eerste instantie op aanraden van de kraamhulp maar ik vond het zelf ook niet fijn om zo'n klein hummeltje in zo'n groot ledikantje weg te leggen. De overgang van de warme baarmoeder naar dat koude bed vond ik te groot. Dus de jongste gaat er ook weer in.

En als de kraamhulp daar problemen mee heeft, dan heeft ze pech :) Al dat gedoe met wat wel "mag" en wat niet.. voor dat ene weekje dat ze er is zeker?

Campingbedje (evt met extra matras) vind ik trouwens geen alternatief, die zijkanten zijn net zo dicht en iedere keer zo diep bukken zie ik echt niet zitten.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Geen probleem hoor, Sifra slaapt nog steeds in de kinderwagen zonder problemen. Binnenkort gaat het bedje naar onze kamer en gaan we oefenen met daar in slapen.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oja, kraamhulp gaf wel aan dat het voor de luchtcirculatie beter is om de kap open te doen, dus dat doen we wel.

Deel Deze Pagina