hallo allemaal, mijn zoon heeft elke dag ontzettend veel ,snotjes' in zijn oogjes. Ik maak het meerdere keren per dag schoon met afgekookt gekoeld water, maar het komt telkens terug. ook niest hij veel. We hebben 2 katten, kan dit er mee te maken hebben? De katten zijn erg lief, maar ik merk wel dat ze weinig aandacht krijgen zo en ik denk er steeds vaker aan om ze ,weg' te doen. Hebben jullie ervaring met baby's die allergisch bleken voor katten? wat waren de symptonen bij jullie kindje en hebben jullie daadwerkelijk de katten weg gedaan? als zoonlief allergisch blijkt te zijn heb ik ook geen keus sowieso.. bedankt voor jullie reacties!
Veel baby's hebben een tijdje vieze oogjes hoor, dat hoeft echt niet meteen door de katten te komen! Niezen is ook heel normaal. Gewoon goed de oogjes schoonmaken met watjes (van buiten naar binnen vegen, telkens 1 watje per keer, dus een nieuw watje pakken met nieuw water wanneer het na 1 watje nog niet goed schoon is). Borstvoeding kan overigens ook helpen, 1 druppeltje borstvoeding in de oogjes. Klinkt gek, maar doet vaak wonderen!
In de eerste weken gaan de traanbuisjes open en dat gaat vaak wat gepaard met snotterige oogjes. Niets geks dus!