Hallo allemaal, Ik heb net de eerste IVF en verse terugplaatsing achter de rug helaas niet gelukt. Nu had ik het ziekenhuis gebeld. Ze adviseren om in een kunstmatige cyclus de cryo terugplaatsing te doen? Maar wat zijn de voordelen/ nadelen van een kunstmatige cyclus ten opzichte van een natuurlijke cyclus? Had trouwens te maken met weinig plek in het UMC...Ik hoor het graag
Hoi! Stel je vraag anders even hier: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/start-ivf-icsi-jan-feb-maart-2022.719023/page-119 Er zit daar in ieder geval 2 mensen die een kunstmatige cyclus hebben. Persoonlijk vind ik "Omdat het ziekenhuis het handig vindt" maar een slappe reden om je weer vol te stoppen met hormonen. Ik had dan weer niet de keuze, bij mij was er eigenlijk al besloten dat het in de normale cyclus mee zou gaan.
Volgens mij is dat inderdaad omdat het beter te plannen is voor het ziekenhuis. Statistisch gezien zou ik het niet weten wat betere resultaten oplevert. Succes met de behandeling in ieder geval en hoop snel voor je dat je zwanger mag worden
Wat ik begrepen heb geeft wetenschappelijk gezien het een niet meer kansen dan het ander. Tenzij je geen goede eigen cyclus hebt, dan is een kunstmatige cyclus uiteraard beter. Ik mocht altijd kiezen. Heb 2 terugplaatsingen in eigen cyclus gehad (mbv pregnyl voor timing) en 1 keer kunstmatig. Zelf had ik een beter gevoel bij natuurlijke cyclus. Stel de cryo ontdooit niet goed, dan hadden we nog een spontane kans (hoewel die heel klein is, puur mn gevoel) en je minder/niet afhankelijk van medicatie. Veel succes!
Hier precies dezelfde situatie nu. Icsi traject waaruit mijn zoontje geboren is alle tp in een natuurlijke cyclus gedaan met pregnyl. Nu krijg ik de keuze. Neig gewoon naar natuurlijk ivm minder hormonen erbij. Maar plan technisch zou kunstmatige handiger zijn.