eerste pop en poppenwagen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door DastyQueen, 2 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

mijn droom is 5 maanden geleden uitgekomen...
    ik heb een dochter gekregen.

zelf ben ik een meisje meisje en kan niet wachten tot ik straks haartjes kan invlechten en samen nagels kan lakken.

waar ik ook niet op kan wachten is dat ze met poppen en kinderwagens gaat spelen!

hoe oud waten jullie meisjes dat ze een beetje interesse kregen in popjes en poppenwagens? en wat voor pop was de eerste pop waar ze mee speelen?

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik had nog mijn poppenwagen van 'vroeger', dus die stond al klaar en dochter ging er mee spelen vanaf dat ze erachter kon stappen. Mijn moeder heeft haar een pop voor haar eerste verjaardag gegeven en vanaf een paar maand later speelt ze er echt mee. Daarvoor werd de pop meer gezien als 1 van de knuffels :).

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter vond poppen al snel interessant.
    Maar ze heeft met der eerste verjaardag een baby born en poppenwagen gekregen.
    Op de 1 of andere manier snapte ze zelf dat de pop in de poppenwagen hoort en dan gaat ze ermee lopen.
    Erg leuk om te zien.
    Ze knuffelt ook regelmatig met der pop en dan hoor je aaaaaaaah. :p
    Inmiddels heeft ze 5 poppen maar baby born is favoriet.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier weinig interesse in poppen. Poppenwagentje leuk voor even om erachter te racen :D

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Euhm... Ik hoop niet dat je dochter op die van mij lijkt. Nu bijna 3 jaar en totaal geen interesse in poppen!
    Gelukkig vind ze het wel fantastisch als ik met haar haar bezig ben :)

6. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Mijn meisje kreeg zo'n eerste baby born toen ze 1 was. Nauwelijks wat mee gedaan. Op haar tweede een echte baby born en wagen en nu (ruim 3 dus) speelt ze er echt heel veel mee. Heel schattig, echt een moedertje. Speentje, kleertjes aan/uit, luiers aan/uit, in de wagen, speentje/knuffeltjes erbij en rijden maar :)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Een corolle pop!! Echt even naar googlen, dat zijn de fijnste poppen. Mooi, beetje zacht en ruiken lekker.

Als poppenwagentje ben ik helemaal fan van de rieten poppenwagentjes.

8. Ik wilde per se een pop die haar oogjes dichtdeed als je haar neerlegt, dus wij zijn voor de Baby Annabel Let's Play gegaan. Daar zit een heel klein flesje en een klein schaapje bij, waardoor op de doos staat dat hij geschikt is voor een latere leeftijd, maar wij hebben die kleine onderdeeltjes weggelegd en ons meisje de pop voor haar eerste verjaardag gegeven. Ze was er meteen helemaal weg van en speelt er nog steeds heel graag mee ♥ Hij is niet zo heel groot en heeft een zacht lijfje.

Haar eerste poppenwagentje was een houten van de Prénatal. Ziet er heel schattig uit, maar het is een onding. Er raken allemaal schroeven los, wat in mijn ogen gewoon echt niet hoort te kunnen bij babyspeelgoed. Elke keer kwam m'n meisje weer met schroeven aan lopen, die ze net zo goed in haar mond had kunnen steken natuurlijk. Ik heb er destijds nog een topic over geopend hier op ZP. Prénatal zelf reageerde echt vreselijk laks.. Wij hebben uiteindelijk de kap (die dus vast zit met schroeven) er maar afgehaald, dan is 'ie wel veilig en zij vindt 'm even leuk. Toch zou ik er absolúút geen tweede keer voor kiezen ;)

9. vd21

vd21 Niet meer actief

1 jaar ongeveer. Ze speelt met meerdere poppen,
    Als ze ietsje groter is krijgt ze haar Antonio Juan (ligt nog in de kast)
    Ze draagt ze echt, poetst ze, probeert een luier om te doen... :D

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter was een jaar of 2/2,5 toen ze poppen echt leuk vond. Haar eerste pop had ze al eerder, volgens mij. Een kleine pop die niet te zwaar is en met een zacht lijfje is handig als eerste pop.

11. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Tot noch toe heeft ze er hier weinig interesse in. Staat wel op het verlanglijstje voor de Sint...
    De poppenwagen in de crèche kan wel op bijval rekenen :D

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Sinds m'n dochters twee zijn spelen ze er echt mee. Wij hebben baby born in huis (en alle accessoires)

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb een echt meisje, ze is dol op winkelen, rokken en jurken, nagellak, make-up, maar poppen heeft ze totaal niks mee.
    Ze heeft een echte oude rieten poppenwagen (dat is de enige die ik zelf echt mooi vind) en heel erg veel poppen (bijna allemaal van mij geweest vroeger) maar ze heeft er nog bijna nooit mee gespeeld. Meestal doen de poppen mee in het spel van de oudste, dan worden de poppen ingezet als publiek ofzo, of ze worden opgegeten door de dino's :D

Achteraf gezien had ik liever geen poppenwagen en pop gekocht, maar haar iets gegeven voor haar verjaardag (ze werd toen 2 volgens mij) waar ze echt blij van werd, want eigenlijk wist ik toen al dat ze geen poppenmoeder was.

14. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Mijn dochtertje kreeg met 6 maanden haar eerste pop en die vond ze al gelijk heel leuk, ik merk wel dat ze er nu echt meer mee begint te doen. Met de sinterklaas geven we haar nu ook een poppenwagentje.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Hier voor het eerste jaar dat ze er interesse in kregen. Allebei de meiden voor eerste verjaardag een pop gekregen en je ziet het spel groeien, zo leuk

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    mijn dochter heeft een buggy van nijntje dat begint ze nu steeds leuker te vinden
    en een pop en sinds deze week begint ze daar wat meer mee te spelen
    denk dat ik dan voor sinterklaas misschien wat baby born spulletjes ga geven

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier zijn de poppen met vlagen populair, maar echt veel spelen ze er niet mee.

Zou als eerste pop inderdaad een niet te grote en niet te zware pop uitkiezen, anders kunnen ze er weinig mee.

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb zelf nooit een hoeven kopen, we hebben er altijd gekregen, waren meer mensen die dachten 'oh, leuk, een meisje, poppenspulletjes!' :p

Erg weinig mee gespeeld ;), ondanks dat (zeker mijn oudste!) ik ook wel meisje-meisjes heb...

Vanaf 1-1,5 jaar kan het meestal wel volgens mij. Poppenwagen was hier populairder dan de poppen zelf. Ik zou er wel op letten dat (eerste) poppenwagentje dat je koopt een beetje 'loopwagen' functie heeft, wij hadden een poppenwagen die erg op 'echt' leek, maar waar je dus niet echt op de stang kon leunen of optrekken, dan viel dat ding meteen om ;)... en mijn kind dus ook, niet bepaald handig...

Een simpele buggy heeft hier altijd mijn voorkeur gehad, die zijn makkelijk kleiner te maken en op te bergen :p.

19. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Dochter kreeg haar eerste pop vtech little love toen ze 7 maanden was en toen was het al steeds kijken en aaien knopjes drukken. Sinds dat ze 10 maanden is is ze verknocht aan dr pop het liefste sleept ze dat ding overal mee naartoe. Met haar verjaardag vorige week is haar collectie uitegrbeid met 5 poppen en een rietenwagentje. Daar worden ze nu allemaal ingegooid en gaat ze aan de wandel.
    Flesjes en speentjes zitten er bijna allemaal aanvast en dat vind ze toch maar gek waarom komt er niks uit en die pop blijft maar wel drinken (little love maakt dan smakgeluidjes)

20. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Onze zoon liep er mee rond toen hij een jaar was. Niet zoals het 'hoort' ofzo. Hij slingerde er wat mee en stak zijn ogen uit. Rond een jaar kan ik me niet voorstellen dat er veel meer mee gebeurd. Denk dat ze rond 1,5 jaar er echt iets functioneels mee gaan doen?

Deel Deze Pagina