Hoofdluis behandeld maar vandaag toch nog luis gevonden

Discussion in 'Mama en gezin' started by chrystel73, Oct 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,568
    113
    Gisteren zag bij de oudste met lang haar hoofdluis. Ze krabbelde steeds en in haar klas had ander meisje het ook.

Meteen behandeld met prioderm. Op de bijsluiter stond dat ik 50 ml moet gebruiken bij lang haar. Goedingesmeerd, ruim de tijd genomen.
    Gewassen, cremespoeling niet uitspoelen en toen echt stukje voor stukje gekamd. Heel veel eruit gehaald.

Vandaag gewon gewassen, cremespoeling er in gelaten en nu had ik toch nog drie levende en drie dode met kammen

Ga ik het redden met elke dag kammen of toch eerder behandelen dan 8 dagen zoals op de verpakking staat .

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    De eerste dagen 2 keer per dag heel grondig kammen. Daarna dagelijks kammen met een stalen netenkam, gedurende 2 weken.

Dat prioderm spul hoef je niet eens te gebruiken.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Kammen, kammen, kammen. Zodat je echt alles eruit kamt en vooral ook voorkomt dat nimfjes volwassen worden en weer eitjes leggen. Kleine luisjes vangen is niet erg, alleen maar goed; dan doorbreek je die cyclus. Neten vernielen/verwijderen, maar soms zijn ze zoooo klein dat je ze toch mist, daarom dus echt blijven kammen zodat je die baby's eruit haalt...

4. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Blijven kammen! Het is natuurlijk niet na 1 keer wassen en kammen over.

Share This Page