Eerste positieve zwangerschapstest

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by xSimone, Nov 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hai Meiden!

Ik ben op 23 oktober gestopt met de pil (in de tweede week).
    27 oktober tot 31 oktober mijn onttrekkingsbloeding gehad!
    Zaterdag 23 november dus zat ik op dag 28, ik ben er van uit gegaan dat mijn cyclus 28 dagen duurde!
    Heb op dag 29, zondag 24 november dus, een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief!
    Vandaag 26 november, op dag 31, heb ik weer een test gedaan, en zoals jullie zien is deze positief!

Heb daarna de huisarts gebeld om te vragen of ik bij hun nog een extra test moet doen, zodat de huisarts kan vaststellen dat ik zwanger ben.
    De assistente van de huisarts zei dat dit niet hoefde, dat als mijn test postief aangeeft, dat bij hun ook het geval is. En ik beter gewoon een afspraak kan maken bij de verloskundige!
    Ik vind dit alleen wel een beetje apart, ik dacht altijd dat de huisarts het moest vaststellen? Of doet een verloskundige dit nu ook???

Ik ben elke keer heel bang dat de test niet klopt, en dat ik morgen als ik test of volgende week een negatieve test krijg! Wat moet ik dan doen?

Wat ik al vreemd vind, is dat ik op dag 29 een negatieve test heb, en 2 dagen later een postieve test.. hoe kan dat dan?

Ik voel me zo apart!! Ik kan het niet geloven!!
    Ronde 1 .. en al zwanger ??? dat is toch onwerkelijk!?

2. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

Jun 28, 2013
    1,161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klopt, een positieve test is zwanger. Er zit dan HCG hormoon in je lichaam die je alleen hebt als je zwanger bent meid :D Het hormoon verdubbelt zich iedere dag dus het kan goed zijn dat op dag 29 er nog niet voldoende aanwezig was en nu wel :) En ja zelfs na de eerste ronde ben je vruchtbaar. Er worden zelfs meiden zwanger die de pil niet goed slikken dus ja, alles is mogelijk. Super gefeliciteerd!! Ik zou gewoon contact opnemen met de verloskundige en daar alvast een afspaak te maken. Een huisarts kan nu toch niks verder voor je betekenen. Heb ik ook gedaan, heb al een eerste echo gepland staan voor over 2 weken, maar dat is omdat ik eerder 2 miskramen heb gehad. Je moet wel je huisarts laten weten dat je zwanger bent ivm medicijnen ed ;) Maar dat geldt ook voor je apotheek, tandarts etc.

3. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Gefeliciteerd! :D dit kindje wilt gewoon heeeel graag bij jullie zijn! :)

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hai, dankjewel voor je snelle reactie!
    Ja ik weet dat ik daarom zwanger ben, maar ben gewoon zo bang dat het een valse test was! Kruidvat 2v5.
    Mijn dokter weet dat ik bezig was met een kindje maken, ik heb alle medicijnen helaas al moeten stoppen! (astma en allergieën), loop erg te niezen en te snotteren en benauwdheid, maar het is beter voor het kindje! Ik zal morgen de verloskundige maar bellen!
    Zij nemen bloed af hoorde ik, maar wat gaan ze dan bekijken?
    Apotheek heb ik niet ingelicht, maar zij weten wel dat ik met medicijnen ben gestopt! En tandarts nog niet ingelicht, maar daar hoef ik pas over een dik half jaar heen, kom ik net vandaan! :D

Wanneer zou ik zoiets op mijn werk moeten vertellen? Bij 10 of 20 weken?
    Want heb een jaar contract gekregen tot 7 september 2014, en moet in die tijd me rijbewijs halen wil ik verlening. Nou dat komt sowieso wel goed, ben er bijna. Maar zoals ik berekend heb ben ik in begin augustus 2014 dus uitgerekend als alles goed gaat... dan ben ik net met zwangerschapsverlof, en moet dus wel weten of ik mijn baan dan zal houden!

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Laten we hopen dat hij/zij ook heel graag wilt blijven zonder problemen! :D

6. Miscalculated

Miscalculated Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,722
    1
    38
    Overijssel
    Gefeliciteerd! :)

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dankjewel

8. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wat geweldig Simone, van harte gefeliciteerd!!!

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dank jullie wel!
    Ik geloof de test gewoon niet, ben zo bang dat de test vals is en als ik morgen nog eens ga testen, gewoon voor mn gevoel dat ie alsnog negatief is! Wat zal ik dan moeten denken? Dan alsnog verloskundige bellen?

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hai meiden! :D
    Vanmorgen weer getest en zoals jullie zien.... POSITIEF!!!! :D
    Dan heeft de test toch echt niet gelogen! :)
    Zo blij.
    Nu de verloskundig maar bellen...

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou, heb 2 januari afspraak bij de verloskundige. Me intake. Wat doen ze dan? Bloedprikken??

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Gefeliciteerd!!

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dankjewel:)

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Gefeliciteeeeeeerd :D :D

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dankjewel :D:D

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

leuk! En in de eerste ronde al! Super! :)
    Gefeliciteerd!

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja super he! Hopelijk blijft alles goed gaan! Kan echt een miskraam niet aan hoor...
    Ben echt blij ;D

18. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,121
    398
    83
    Gefeliciteerd! Ze vragen dan van alles van je voorgeschiedenis, bijv. of je ergens onder behandeling bent (geweest) ev. ziektes die voorkomen, ook in de fam. van je partner enz. Bij mij deden ze ook standaard controle's en kreeg een lab formulier mee voor het bloedprikken. Maar zal misschien overal wel anders gaan!

19. Dayna

Dayna Fanatiek lid

Jun 3, 2013
    1,742
    0
    36
    Gefeliciteerd :D

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

dankje :d:d

Share This Page