Hi ladies, Ik heb inmiddels 3 IUI pogingen er op zitten voor een 2e kindje. 1e poging had ik op dag 9 na inseminatie bloedverlies en dat eindigde uiteindelijk in een vroege miskraam. Poging 2 op dag 9 na inseminatie bloedverlies en op dag 11 ongesteld en nu weer op dag 9 bloedverlies en dag 11 ongesteld. Arts ziet geen reden om mij utro voor te schrijven omdat mijn progesteron in mei is gemeten en die was 76 (gemiddeld moet het 30 zijn geloof ik). Allemaal leuk en aardig, maar ik heb geen idee wat de hormonen nu bij mij doen en bloedverlies op dag 9 vind ik toch niet heel fijn. Zijn er hier meiden die hetzelfde hebben en toch Utro hebben gebruikt? En zijn er ook meiden die het zelf maar hebben besteld en gebruikt? Ik weet dat het niet handig is om zelf te gaan dokteren, maar ik zou heel graag willen weten wat de utro eventueel voor ons zou kunnen doen. Thanks!
Hoi Roos, ik overweeg hetzelfde. Sinds ik met de anticonceptie gestopt ben begin ik op 7-9 dpo met bruin bloedverlies (soms best veel). Ik word meestal rond 10-11 dpo ongesteld. Ik zit pas sinds kort in de mmm, en heb aangekaart dat ik me er zorgen voer maak, maar artsen wuiven het gewoon weg. Ik wacht nog even af (ongeduldig als ik ben) aangezien ik nog geen volledige IUI-poging heb gehad. Maar als ze moeilijk blijven doen dan sta ik niet voor mezelf in. Ik heb via een aantal dames hier mooie succesverhalen gehoord (ook wanneer ze het via internet hadden gekocht).
Om de luteale fase te verlengen wordt idd utro of extra Pregnyl (drie injecties) voorgeschreven. Vorige ronde werd ik keurig week week na het zetten van de laatste pregnyl ondersteuning ongesteld. Nu 3 dagen na de eisprong 😱 Ik had notabene net de eerste ondersteuning erop zitten. Inmiddels zijn we een week verder en bloed ik nog steeds wat. Ik heb morgen een echo en ga ik vragen hoe of wat. Kans dat de fa voorstelt deze ronde met utro te proberen. Mocht overigens zelf weten wat ik wilde, maar omdat ik Pregnyl prettig vind in het gebruik koos ik daarvoor. Als het dan niet zou werken moet ik misschien toch maar utro proberen. Maargoed, ik loop op de zaken vooruit want misschien heeft het bloeden wel een andere oorzaak!
Ik heb utro tijdens iui gebruikt. Ik heb ook veel last van voortijdig bruin en bloedverlies. Soms al vanaf 4 dagen na inseminatie! Ook hier artsen die het wegwuifden en bleven zeggen dat het geen kwaad kan. Na 4 iui's heb ik gesprek aangevraagd en aangegeven dat dit voor mij niet goed voelde zo. Gelukkig kreeg ik toen utro wel onder het mom 'het is niet bewezen dat het werkt'. Maar dat maakte mij natuurlijk niets uit, het bruin/bloed bleef weg en dat was alleen al voor mijn gemoedstoestand fijn! Iui 6 was toen kort raak en ik hoopte hiermee eindelijk een oplossing te hebben voor het niet zwanger raken. Helaas bleef het bij die ene keer voor mij en nu bij ivf aanbeland! Maar lijkt mij zeker het proberen waard. Voor sommige meiden doet het echt wonderen. En anders is het in ieder geval goed voor je gemoedstoestand. Dus ik zou er gewoon op staan bij de arts dat je dit wil proberen! Succes!
Ik gebruik ook utro na de IUI, mijn LF was echter prima in orde. Mijn gynaecoloog zegt echter dat wetenschappelijk bewezen is dat het gebruik hiervan de innesteling bevordert. Dus heb ik het voorgeschreven gekregen om de kansen zoveel mogelijk te verhogen.
Toevallig heb ik precies hetzelfde gehad. Ronde 1 IUI werd ik op dag 9 ongesteld. Toen kreeg ik voor de volgende ronde utrogestan. Ronde 2 was ik 'een beetje' zwanger met hcg 36. Na stoppen utrogestan werd ik toen vrij snel ongesteld (na circa 4 dagen). Ronde 3 is het wel gelukt. Nu bijna 6 weken . Inmiddels nu ook gestopt met de utrogestan.
Inmiddels zet ik morgen de Pregnyl en ga ik vanaf maandag starten met utro. Vanaf 3/4 dpo non-stop bloedverlies gehad. Op 10dpo was alles nog in orde (dik bms en wel een wat laag progesteron maar wel binnen de normaal waarden). Maarja. Toch werd ik op 12dpo ongesteld. Gelukkig deden ze er totaal niet moeilijk over. Ik mocht gewoon kiezen en weer terug switchen als ik dat wilde.
Ook hier werd trouwens wel benadrukt dat echt echt niets uit zou maken of je Pregnyl of utro gebruikt. Dan kan wel zo zijn, maar toch zijn het verschillende hormonen en brak mijn bms dus te snel af. Dat was voor mij genoeg!
Hier ook aangedrongen op utrogestan. Omdat de derde IUI echt heel raar ging en ik ook 9 dagen na de IUI al ongesteld werd. In de 2 jaar dat we nu bezig zijn heb ik regelmatig het gevoel dat de innesteling mis gaat. Paar keer licht positief getest en dan mega heftige menstruatie. En... Gelukkig mag ik het proberen van de gyn! Ik heb Duphaston gekregen, werkt hetzelfde als utro maar kun je gewoon slikken. Ziekenhuis gebruikt dit omdat het patiëntvriendelijker is dan utro. Ik ben heel benieuwd... Hoop dat het helpt en ons geduld eindelijk beloond wordt!
Nooit geweten dat naast Pregnyl en utro nog een variant is, en ook nog een die je oraal mag nemen (utro ook las ik in de bijsluiter, maar ze adviseren toch om vaginaal te nemen). Oraal nemen lijkt me wel makkelijk. Niet zozeer het inbrengen van utro, dat is een fluitje van een cent, maar meer die troep... Dat is wel een nadeel.
Duphaston wordt ook voorgeschreven om een ongi op te wekken als die uitblijft. (Aantal dagen slikken(10 tot 12) en dan wordt je ongi). Ik zou dus eerder toch vragen om pure utrogestan.
Amare, Wel zo irritant dat mijn gyne precies het tegenovergestelde vertelt, over utro na iui...dat het niet bewezen is dat het helpt...ik weet ook niet meer wie ik moet geloven:x:x
Klopt dat vertelden ze ook en staat ook in de bijsluiter. Maar het kan blijkbaar ook helpen bij de innesteling. Het heeft dus verschillende werkingen. Ik vind het prima, ben blij dat ik het heb gekregen en lijkt me prettiger dan utro.