Ik vroeg me laatst ineens iets af over de kleertjes; kleine kindjes groeien heel snel uit hun kleding en zijn dan alweer toe aan de volgende maat. Nou heb ik van een vriendin heel veel kleertjes gekregen in verschillende maten, en vroeg me af hoeveel maten jullie in de kast leggen: gewoon in eerste instantie alleen maat 52 en 56 of ook bijvoorbeeld meteen 62 of 68 erbij. Wat is handig?
wij hebben op de babykamer een ladekast en een hangkast. in de hangkast liggen de grotere kleertjes (maat 74 en groter) en het beddegoed (en ander spul wat in de weg stond) in het ladekastje liggen van boven de shirtjes, tweede la de broekjes en dan de rompers. in het onderste laatje liggen nog kleertjes die hij nog niet aankan. bij mijn dochter ook zo gedaan. bij beide kon eerst de shirtjes en broekjes (en rokjes) samen, maar na een paar weken werd dat te vol ik leg de kleertjes die nog te groot zijn niet te ver weg en een beetje bij maat bij elkaar, anders vind je ineens nog iets wat ze niet meer passen. al heb je dat af en toe toch met het seizoen dat winterkleren in de zomer passen en andersom.
Ik heb geen kledingkast op de babykamer dus ik heb in de commode de kleertjes liggen die ze nu past (62) en de rest ligt in een kast op de andere kamer...
ik had maat 56 en 62 vooraan liggen en de 68 en 74 achteraan op de planken in de kast. Ik vond het toch wel leuk om alles bijelkaar te hebben. Inmiddels heb ik de 56 en 62 op kunnen bergen dus het is nu een stuk leger in mijn kast Pas wel op, want hoe maatjes vallen kan erg verschillen! Je moet de kleertjes echt niet alleen op de maat sorteren die in het labeltje staat; beter is om kleertjes even op elkaar te leggen en kijken hoe groot ze vallen tov elkaar.
Ik heb in het hanggedeelte kleren hangen die ik er leuk uit vind zien in allerlei maten. Op de bovenste plank liggen alle kleren die nu passen (maat 62, verschillende dingen in 56 nog en 2 dingen in maat 68, de 56 valt groot en 68 valt dus klein). Daaronder ligt maat 68 al klaar, hierdoor kan ik af en toe eens chechen of dat al past, niet alles valt even groot vandaar. Vorlopig past 68 nog niet, hij zit net in 62. Rompers en sokken liggen in de bovenste la van de commode. Wat ik al heb vanaf maat 74 zit in afsluitbare boxen op het zoldertje.
Ik heb een kledingkast waar alles ligt wat hij nog niet past, dus maat 62 en hoger, er ligt zelfs maat 56 in wat nog altijd te groot is. in de commode heb ik een kant waar alle kleertjes, rompers enz. liggen die hij nu allemaal aankan, zo hoef ik ook nooit naar de kast te lopen en heb ik alles binnen handbereik.
Ik ben ook begonnen met 50 en 56 op de plank. De grotere maten lagen onderin de kast. Regelmatig ging ik dan een rondje door de kast: De te kleine shirts gingen naar zolder/anderen. Een goed passend shirt legde ik dan op de volgende maat om te proberen (dit ivm maten die niet helemaal precies hetzelfde zijn). De shirts die ongeveer even groot waren, of iets groter ging dan bovenin de kast. En de rest terug onderin de kast. Tot een volgende ronde.. In het begin deed ik dat om de 2/3 weken. En nu eens in de 3 maanden. En de rompers deed ik hetzelfde mee: de passende in de la, en de rest bij de te grote kleren in de kast
Ik heb 50/56 en 62 in de kast liggen/hangen, 68 staat in een box onderin de kast en de rest ligt in een doos op zolder. Ze gaat nu net over van maat 56 naar sommige kledingstukken 62 dus ik zal een deze dagen alles weer eens nakijken op maat...
ik had het zo gedaan in het bgein...in de commode 50/56 en daar achter stapeltje 62...uitiendelijk heeft het zeker 2,5 mnd geduurd voordat hij iets van 62 aan kon.. 68 en groter in de grote kledingkast... Sinds 50/56 echt te klein is....heb ik dat uitgezocht wat weg kan en niet...62+68 in commode...en de grote gewoon nog in kledingkast...en zo om de tijd ff uitzoeken en maten omwisselen/bijkopen
Grappig om te lezen hoe iedereen haar eigen systeem heeft! Het wordt nog een hoop werk om alle kleding op maat te sorteren (rekening houdend met dat je niet alleen naar de labeltjes kunt kijken). Gelukkig heb ik nog even Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb van alle maten inmiddels wat thuis liggen De kleine man is nu uit 56 gegroeid en die hele berg heb ik nu in een doos opgeborgen, nu de 62 klaar liggen
Het eerste jaar is het inderdaad veel werk, maar daarna doen ze veel langer met een maat. Vond het zelf altijd enig om tussen die kleine kleertjes te rommelen en dan na een poosje weer een keurige kast te hebben met alles wat goed past. Nu heb ik het voor het laatst in september gedaan met de hele wintergarderobe en die past nog steeds perfect dus ik verheug me echt op de nieuwe zomerkleertjes haha.
vanaf de geboorte van mijn dochtertje deden we links maat 50 en rechts maat 56 als er iets te klein was van 50 ging dat eruit als 50 er ongeveer helemaal uit was deden we 56 links en 62 rechts ik vind het echt een ideale manier om ook goed overzicht te kunnen houden
Zo doe ik het ook! Weet je gelijk of je genoeg kleding hebt of dat je nog wat bij moet kopen. Op die manier heb je voldoende tijd om de aanbiedingen af te speuren EN je kunt je vast verheugen op al dat leuks in het volgende maatje