vraagje over de fopspeen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jantina, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hallo meiden heeft jullie kindje ook een fopspeentje om
    aan de zuigbehoefte te voldoen?
    Ik weet eker dat mijn kindje voldoende eet, dus ze is daarin voldaan
    en toch konmt ze zins 3 dagen vooral savonds naar 1.5 uur alweer
    voor een voeding:S Normaal ging ze tussen de 3 en 4 uur door!
    Herkennen jullie dit?
    En zo ja:

Wat was voor jullie de rede?
    wanneer geef je hem
    en voor hoe lang?

ben erg benieuwd!

Groetjes jantina

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt heeft dus ook een fopspeen.
    En dit omdat ze in het begin gewoon heel veel zuigbehoefte had.
    Ik probeer het nu af te bouwen, maar helaas lukt dat niet zo. Ze slaapt altijd met die speen, maar ook overdag pakt ze hem steeds. En dat probeer ik nu af te leren, maar makkelijk is het niet.

Maar als jij denkt dat ze er baat bij heeft.

PS Mooie naam heeft je meisje ;)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat voor voeding geef je?

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook een fopspeen voor Kian! hij zuigt er erg graag op ;) Het afbouwen komt wel met een jaar ongeveer, bij de meiden ook zo gedaan en gelukt ;)

5. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    loetje ik geef zowel bv als kv, en dit allebij in de fles..soms alleen smorgens aan de borst.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hmmm, ik dacht mss aan clusteren. Dat doen kindjes vaak die bv krijgen, om een voorraadje op te bouwen voor de nacht. Maar als jij met het flesje (bij)voed, dan krijgt ze zeer wss wel een vaste hoeveelheid, waardoor het wss geen clusteren is.

Nou, dan zou ik gewoon een speentje proberen hoor. Mijn meisje krijgt trouwens ook een speentje, al vanaf dat ze een dag of 4/5 oud was (ze is nu 5 weken), omdat ze zo'n zuigbehoefte had. Daarbij gaf/geef ik bv, maar heb totaal geen last gehad van bijvoorbeeld tepel/speen verwarring en ik had een lekker tevreden kind....

7. Niet meer actief

mijn dochter kreeg in het begin een fopspeen omdat de kraamhulp vond dat dat moest
    ikzelf had niet het idee dat ze zuigbehoefte had eigenlijk
    maar toch maar geluisterd naar de kraamhup
    ze heeft een half jaar een fopspeen gehad en spuugde hem vaker uit dan dat ze hem in wou op een gegeven moment was ik hem kwijt net voor het slapen gaan en het dus zonder geprobeerd en dat ging perfect dus vanaf 6 maanden geen speen meer
    wel is mijn kleine meid met 3 jaar gaan duimen omdat ze dat van een ander kind zag
    dit heeft ze pas sinds kort afgeleerd ze is nu 6 dat heb ik gedaan door haar duimen in te tapen 2 weken lang en toen verdween de behoefte om te duimen gelukkig nu slaapt ze zelfs zonder duim

8. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Hier ook een speentje ivm met een enorme zuigbehoefte :)

9. sim

sim Niet meer actief

er staan in de jonge ouders nu een heel stuk over speenverslaafden :D er zitten heel veel voordelen aan spenende kinderen, het verminderd zelf voor 90% wiegendood :D

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja dat verhaal heb ik al een eerder gelezen en ook op internet kwam ik het tegen..
    Zag gisteren trouwens een jongetje van bijna 3 met een speen in zn mond..geen gezicht en gehoor! Want het kind zegt haast nix en loopt altijd met dat ding in zn mondje.. Niet slim zo van de ouders...vind ik dan he ;)

11. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Nee maar zo moet je een speen ook niet gebruiken he (tenminste... dat vind ik).
    Bas had ook altijd een speen maar vanaf zijn 1e verjaardag alleen in bed enzo. Dus in bij lange stukken in de auto, in de wandelwagen, bij ziek en zeer op de bank....... maar verder dus niet. Ik vind het ook zo'n stom gezicht..een peuter met een speen in mijn mond verlijmd overdag.
    Bas heeft ze allemaal aan Sinterklaas meegegeven... Eerst allemaal bhalve 1.. en toen hij zag dat hij er wat voor kreeg de laatste ook. Hij deed het zelf en is er nooit meer over begonnen. Op tijd beginnne met erover praten dan raken ze er ineens zelf aan toe..... Ook weer een voordeel van de speen.. je duim geef je niet zo maar mee :)

12. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    hioerook een fopspeen.
    ze heeft gewoon nog veel zuigbehoefte en het kalmeert haar.
    wil het met n jaar af proberen te leren

@ sim, ik ga het stuk ook maar lezen, klinkt interresant.

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het was het tijdschift kinderen! volgens mij want ik heb het ook gelezen en ik heb daar een abbonement op.
    tot 6 maanden continu een speen en vanaf 6 maanden tot minimaal 4 jaar bij het slapen gaan want doe je eerder stoppen kunnen ze als nog gaan duimen en dit sluipt er overdag ook in.

kailynn heeft de eerste nachten gekresen van de zuigbehoeft ze kregen haar in het ziekenhuis niet stil.

14. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lynn had toen ze net geboren was ook veel zuigbehoeften. Na een paar weken waren de zuigbehoeften weg en hoefde ze ook haar speen niet meer. Mijn pink vindt ze echter wel lekker, al heeft ze sinds afgelopen week haar duim ontdekt en eet ze 'm bijna op, zo lekker vind ze 'm...
    Mijn nichtje is 3.5 jaar en loopt ook nog bijna heel de dag met een speen in haar mond. Ik vind dat geen gezicht. Ze praat heel slecht en houdt altijd die speen in haar mond als ze praat.

15. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Finn heeft ook zuigbehoefte maar als hij in slaap valt dan wil/kan hij de speen niet vasthouden. Ik kan dan de speen weghalen en hij slaapt gewoon verder. En het rare is dat hij hem alleen overdag wil 's nachts hoor je hem niet..

16. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    charlène heeft vanaf de tweede dag ook een fopspeen.
    de kraamhulp raadde het af,maar ze had al de hele nacht liggen bleren en ze wilde niet bij ons vandaan.
    heb haar toen een speen gegeven en in haar eigen bedje gelegd en ze heeft toen flink geslapen.
    ik geef hem haar af en toe,vaak als ze veel gegeten heeft,heeft ze nog zuigbehoefte.
    vaak 4x per dag,`s nachts hoeft het niet,ik doe het alleen maar als ze erg onrustig is.

Deel Deze Pagina