Weet niet of het in het goede gedeelte staat.. Wanneer ging jullie kindje over van het ledikantje naar een groot bed (meegroeibed of 1-persoonsbed) ? En bleven ze dan wel in hun bed liggen, of gingen ze spoken? En wat heb je daar aan gedaan? Sorry voor de vele vragen
Ik lees ook mee. Vraag me dit ook af. Hoewel het hier nog goed gaat,toch denk ik dat ik na zijn tweede verjaardag een andere kamer aanschaf. Wel met 1 persoonsbed. Vind een peuterbed zonde van het geld.
Kleine is hier bijna 1,5 jaa maar ze blijft nog even in haar ledikant. Zolang ze er nog lekker in ligt, het past qua lengte en ze er niet uitklimt, zie ik geen rede om haar naar een groter bed te verhuizen. Buiten dat weet ik zeker dat ze uit een gewoon bed zal klimmen en zal gaan spelen. Hierna gaat ze naar een meegroeibedje. Veel kindjes vinden de overgang van ledikant naar een groot en open bed niet zo grappig. Dus hier eerst meegroeibed op maatje ledikant. Kan ze wennen dat het open is aan de zijkant. Daarna zien we wel verder.
Is zo duur als je het zelf wilt maken. Hier een meegroeibedje van marktplaats voor 20 euro. Lik verf erover en hij is als nieuw. Nieuw matrasje er in a 50 euro. Dit bed kan ze zeker nog tot een jaar of 5-6 in liggen. Daarna kan het naar een brusje en krijgt de oudste een hoogslaper.
Droebeltje, je hebt ook losse hekjes die je kunt kopen. Passen ook vast wel op een 1 persoonsbed. Dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt begrijp ik. Maar het is dan alsnog een extra uitgave als wanneer je meteen een 1 persoonsbed koopt. Dan hoef je over 5/6 jaar geen nieuw bed meer te kopen Ach,ieder zijn ding toch!
ons dochtertje ging precies op haar 2e verjaardag over naar een meegroeibed van ikea van baby snoopy naar prinssesenkamer ze heeft netjes de eerste dag /maanden in haar eigen bed geslapen ,zonder er steeds eruit te komen maar sinds haar zusje is geboren die word volgende maand 1 jaar oud slaap de oudste snachts tussenin bij ons waarom??? volgend jaar als de jongste 2 word dan zal zij ook overgaan naar een meegroeibed
klopt maar als een eenpersoonsbed niet past dan moet je wel Onze dochter is met 16 maanden overgegaan omdat ze uit ledikant klom. Wij hebben dus een peuterbedje met een uitvalbeveiliging erop. We hebben haar eerst met slaapzak overgelegd en na een paar weken die weggelaten en onder een dekentje gelegd en dat ging prima. Na een maand of twee kwam ze uit bed, we zijn toen nachtlampje op timer gaan gebruiken, lampje uit = uit bed. Werkte goed totdat ze die eruit trok steeds. Nu hebben we een kidsleepwekker en dat gaat beter.
Hier op ong 1 jaar en 9 maanden. Rond de 2 jaar kwam haar zusje en wou ze ruim ervoor over hebben. Eerste nacht is ze eruit gevallen waarna we er een rekje langs hebben gedaan. Maar ze is er tot nog toe nog maar 1 keer zelf uitgekomen, de rest van de tijd moeten we haar halen. Ze heeft er vanaf beging af aan prima in geslapen.
john gaat rond z'n 2e verjaardag over (als verjaardagskado ) en dan meteen 1 pers bedje, hij klimt nog niet uit z'n bedje dus kan nog wel even wachten
Vanaf 7 maanden gaat super goed. Hij gaat er nooit zelf uit(al mag dat best) en is er ook nog nooit uitgevallen. Hij is nu 16 maanden.
Sandraske,dat is wel vervelend om plaatsgebrek te hebben! Hoe ga je dat doen als ze niet meer in het meegroeibedje past? Lijkt me dat ze niet voor altijd met dr benen opgekrult kan blijven liggen toch? Grapje natuurlijk. Ieder zijn keus! Ik ben alleenstaande mama en doe het liever in 1 keer goed. Dan komen die kosten daarna niet meer zo snel terug.
Hier met 3,5 jaar, meteen in een groot bed. Geen tussenmaten. Maar hier kon dat omdat we kinderen met veel leeftijdsverschil hebben. Door haar leeftijd toen begreep ze goed wat in bed blijven betekende . Ons zoontje zal dan ook zeker zo lang mogelijk in zijn ledikant liggen waar een kant van af kan als hij zou gaan klimmen over de rand. Persoonlijk zou ik mijn kind niet te vroeg in een groot bed leggen, kan je donder op zeggen dat ze er uitstappen en je daar weer mee bezig bent. Charlie
Wij hebben nu iets meer dan een week de spijlen uit het ledikant gehaald. We vinden hem vrij vaak naast zijn bed. Op dit moment ligt er nog een slaapmatje naast, zodat hij zacht valt als hij valt. Maar hij klimt er nu ook geregeld uit om naast zijn bed op dat matje te gaan liggen. Dus we gaan nu toch wel zo'n rekje kopen zodat hij er niet meer uit kan vallen. En dan gaathet matje weg, zodat hij er ook niet meer zelf uitkruipt. (Dat hopen we dan maar, dat hij dan niet op de koude grond gaat liggen.) De eerste dagen sliep hij nog in zijn slaapzak, maar inmiddels zijn we overgegaan op een dekbedje. Hij ligt namelijk in ons bed heel graag onder het dekbed. Hij heeft nu twee nachten onder het dekbed gelegen en ik heb het idee dat hij nu beter blijft liggen. Een enkele keer komt hij 's nachts naar onze kamer. Dan legt één van ons hem terug. Dat gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer. 's Ochtends komt hij vaak wel naar ons toe en vanaf een uur of zeven krijgen we hem echt niet terug zijn bed in. Maar anders had hij vanuit zijn ledikant liggen roepen rond dat tijdstip, dus wakker worden we toch wel. Nu hoeven we in ieder geval ons bed niet uit te komen. En ik vind het wel gezellig klinken hoor, die blote voetjes op het laminaat. Soms blijft hij nog even lekker bij ons liggen. En andere keer trekt hij ons gelijk ons bed uit omdat hij wil eten.
Met anderhalf jaar is ze overgegaan naar een meegroeibedje van de Ikea. Was zwanger van mijn zoontje, en vond het zonde om nog een ledikant aan te schaffen. Daarbij sliep ze in haar ledikant altijd onrustig en vanaf dag 1 in haar meegroeibed niet. Ze komt er alleen maar uit als wij toestemming geven dat ze eruit mag. Verder blijft ze er keurig in liggen *klopt dit meteen af*
Rond haar tweede verjaardag. Eerst heb ik aan één kant de spijlen uit haar babybed gehaald. Toen sliep ze een stuk rustiger en heeft maar een enkele keer met haar billen naast het bedje gelegen. In haar grote (eenpersoons)bed ging het meteen goed. Geen uitvalbescherming gekocht, maar het matras van haar babybed op de grond gelegd. Uit bed komen doet en deed ze niet zo veel. Sowieso hebben we , vanwege een gevaarlijk trapop- en afgang, een traphekje voor haar slaapkamerdeur gehad. Die was dicht als wij beneden waren en ging open zodra wij naar bed gingen.
Wauw wat veel antwoorden al Super!! Het is bij iedereen echt verschillen qua leeftijd zo te lezen. Het is meer wanneer de ouders er aan toe zijn zeker hihi Dat van de slaapzak is wel een goede, hij slaapt nu ook in een slaapzak, dus dat zal niet ineens vreemd voor hem zijn. Ik denk dat wij ook gelijk naar een 1 persoonsbed gaan (waarschijnlijk zelfde kleur als wat hij nu heeft )
we gaan verhuizen eind volgend jaar naar een groter huis met grotere kamers Ik heb wel de overtrekken eenpersoonsformaat, die hoef ik alvast niet meer nieuw te kopen..
het is maar net hoe je het doet, je kunt ook eerst de slaapzak weglaten en dan pas naar een groot bed. Alleen dochterlief was dus al van het ledikant afgevallen dus wij moesten het andersom doen