eerste prikje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wup, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Maandag moet ik voor de tweede keer met jacob naar het consultatiebureau (wijkverpleegkundige). Weet iemand of hij nu gelijk zijn eerste inenting krijgt? Is ook verstandig om vast kinderparacetamol in huis te halen?

Liefs,
    Wup

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Als je een huisbezoek hebt gehad, dan heb je het groeiboek al in huis en daar staat precies in wanneer wat gebeurd. De eerste prik is met 2 maanden. Bij inentingen is het handig om Tujababy van VSM te gebruiken. Dit gebruik je al een paar dagen voor de prik en een paar dagen erna.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik had voor de zekerheid paracetamol in huis gehaald (60 mg) , maar ze niet nodig gehad. De 1e prik reageerde ze niet eens op (mobiel boven haar hoofd was mooier) en van de 2e huilde ze kort. Eenmaal thuis heeft ze 3,5 uur geslapen (zolang sliep ze nooit achter elkaar overdag! Altijd hazenslaapjes) en de volgende dag, hebben we er niets meer van gemerkt .
    Dus eigenlijk nergens last van gehad. Maar ik vond het een prettig idee om de zetpilletjes in huis te hebben.

4. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    hier ook geen last, allen even huilen tijdens prikjes en daarna geslapen en volgende dag lichte verhoging 37.7...maar dat zakte in de loop van de dag al af!

succes maandag

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Je zoontje krijgt dan denk ik wel de eerste prikjes. Nina heeft er helemaal geen last van gehad, ze heeft wel heel veel geslapen.
    Ik had ook voor de zekerheid paracetamolletjes (zetpillen) gehaald, maar niet nodig gehad. Succes!

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Vigo sliep ook ineens úren na zijn eerste prikjes, heerlijk :D. Hij had overigens wel een beetje last van zijn been, dat was ook een beetje blauwig. Dus ik heb hem wel een zetpilletje gegeven.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ja dan krijgt hij zijn eerste prikjes.
    Ik moet niet aankomende maar die week er op de eerste prikjes halen.
    Ik hoorde over koelpaks en goed masseren zodat de spier niet stijf wordt en de vloeistof sneller word opgenomen.
    Afijn ik bibber nu al bij het idee.

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hier ook geen last gehad van de eerste prikjes. Maar ze heeft er inderdaad heel lang na geslapen. Eigenlijk na alle prikjes sliep ze heel lang. Ik had ook voor de zekerheid paracetamol gehaald maar dat was helemaal niet nodig. succes....

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Dan houdt ik iig rekening met veel slapen maandag, ik zal straks vast even kinderparacetamol halen. Ik hoop maar dat hij er niet teveel last van heeft, gister en eergister was hij al een klein beetje verkouden.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Even opletten of hij maandag niet nog verkouden is, want dan prikken ze niet. Hier op het CB prikken ze sowieso niet als ze 3 dagen voor de prik ziek zijn geweest, maar dat schijnt weer te verschillen.
    Mijn kleine mannetje heeft gisteren zijn eerste prikken gehad. Had al eerder een afspraak, maar toen had hij de zesde ziekte. Hij moest zo huilen. Ik heb van tevoren wel even zijn beentjes gemasseerd, zodat het wat beter doorbloed is.
    's Middags moest hij ook opeens vreselijk huilen, was ontoostbaar. Toen maar een half zetpilletje gegeven en daarna ging het goed.

11. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Bij 2 maand de eerste prikjes.
    Lars had 's avonds wel koorts dus wel zetpil gegeven.
    Misschien een tip: koop zetpillen van 120mg.
    Die mogen ze vanaf 5,5kg en 3maand krijgen.
    Weet niet hoe zwaar jou kindje is, maar bij de 2de keer prikjes is je kindje 3 maand en mag dus 120mg.
    Mocht je maandag na het prikken toch een zetpilletje willen geven snij dan met een scherp mesje even van de achterkant een stukje af. Of (als je een heel licht kindje hebt) in de lengte door de helft.
    Doe dit met een scherp mesje dat je even onder de warme kraan hebt gehouden. Het vet van een zetpil smelt bij lichaamstemp. dus is dan makkelijker te snijden.
    Succes!!!;)

Deel Deze Pagina