Hallo, Ik weet niet of jullie tegen hetzelfde probleem aanlopen, maar ik vind het heel lastig om even hier of daar naar toe te gaan met mijn kleintje van nu ruim 8 maanden. Mijn grootste frustratie is dat je vaak wordt geweigerd wanneer je met de bus wilt. Gevolg: ik moet regelmatig drie kwartier lopen wil ik komen waar ik wil zijn!! Hebben jullie hier ook last van? Ik weet niet of een fietskar of een maxicosi achterop je fiets een oplossing is, want dan zit je daar weer mee, bv. in de stad en in winkels. En dan moet je altijd apart nog weer een buggy meenemen, waar mijn kleintje nog niet eens heel goed in kan zitten. HOE DOEN JULLIE DIT??? Groetjes, Grace
Ik weet dat ik hier weer op afgekraakt word...maar ik gebruikte een draagzak/doek op de fiets totdat ze in een stoeltje mocht/kon.... en dat is dan afstappen en heen lopen waar je verder wilt zijn als je niet verder kan fietsen...maar ook in het openbaar vervoer is dat ideaal.....word je niet geweigerd... (heb ik trouwens nog nooit gehoord dat je geweigerd word????mag dat wel???) Groetjes, Miranda
Hier bij de bussen staat er een sticker op dat er niet meer dan 2 kinderwagens/buggys inmogen.. misschien bij ts ook zo?
ze mogen je niet weigeren je mag wel mee maar of je moet de kinderwagen inklappen en kind op schoot houden maar dat gaat niet altijd want met boodschappen gaat dat niet of als er een reiswieg op staat en ik ben van menig dat je kind veiliger in de gordels zit dat op schoot wij hebben 3 weken geleden een erge aanvaring gehad met de chaufeur en hebben klacht in gedient de chaufeur heeft een standje gehad
Ja, wat raar dat ze je weigeren dan idd. Als er dan 2 in de bus mogen, en in jouw geval is dat dan misschien net zo, is het natuurlijk wel knullig... Als je niet al te verre afstanden hoeft te reizen, is een mamafiets wel een uitkomst op zich. Stoeltje voorop, achter een klem waar een buggy aan kan, en je kan als je ergens bent zo je fiets parkeren, buggy van de fiets af, beebje in de buggy en there you go!
Ik nam mijn zoontje ook regelmatig mee in de draagdoek op de fiets. Verder inderdaad met de bus, waar hier ook de wagen ingeklapt moet worden en het kindje op schoot. Ik neem dus de buggy mee sinds hij daar in kan zitten, omdat deze wat makkelijker inklapbaar is. Maar er zijn inderdaad ook enorm vervelende buschauffeurs. Als het te druk is in de bus mogen ze je volgens mij wel weigeren met een wandelwagen, vanwege de ruimte. Dit weet ik alleen niet zeker.
Ik kan hier alles lopend doen. En af en toe neem ik de fiets met de buggy (quinny zapp) er aan en aan de andere kant mijn fietstas. Zo krijg ik mijn boodschapjes wel thuis. Mara mag een Quinny zapp ook niet mee in de bus??? Deze buggy kun je zo klein opvouwen dat ie rechtop met gemak tussen je benen kan staan als je in de bus zit. En hij is makkelijk en snel in en uit te klappen. Ook met één hand!
Met een draagdoek of zitje op de fiets durf ik niet, maar dat is meer omdat ik zelf al een enorme kluns ben op de fiets en ik bang ben dat ik val. Maar ik ga overal gewoon met de auto heen... heb je geen auto dan?
een fietskar is ideaal, ze hebben speciale kinderzitjes hiervoor. en wij hebben er 1 die door deuren en poortjes doorpast, je kunt er een wandelkar van maken, ideaal dus!!! we hoeven dus geen 3 kwartier te lopen, en ze zitten droog en comfortabel!
Hoe ik me verplaats met ons kindje? 1. Ik loop en hij in de buggy 2. Ik loop en hij in de draagdoek 3. Ik fiets en hij in het fietszitje 4. Ik bestuur de auto en hij zit in zijn stoeltje. Heb dus nooit problemen met vervoeren! En als ze je weigeren in de bus, waarom neem je dan niet een draagdoek ipv een buggy?
Ik ga met de bus met de 3 kleintjes en vaak te voet echt hele lange afstanden ga ik pas als me man thuis is
Ik ga dagelijks met de bus! Nog nooit geweigerd, ja mits er al 2 kinderwagens in de bus staan, maar dat zie ik zelf dus stap ik niet in. Verder lopen, of op de fiets
Jeetje zeg word je tegenwoordig gewoon voort geweigert in de bus als er al kinderwagens in staan? Moet niet gekker worden... Maar ik dus met fiets, kinderwagen of auto. Ben ONTZETTEND blij niet meer met het OV te moeten. Dat was vroeger al ellende en nu dus duidelijk nog meer.
Tjee wat ben ik blij dat ik eigenlijk nooit met het openbaar vervoer ga! Maar ik doe veel dingen lopend, woon redelijk dichtbij de winkels. Of ik ga met de auto, en soms op de fiets. Maar op de fiets vind ik nog een beetje rot voor snel een boodschapje doen. Als ik op de fiets wil naar bijvoorbeeld de kruidvat (die heeft geen winkelwagentjes waar me dochter in kan) dan moet de buggy mee. En dat vind ik veel gedoe voor een klein boodschapje.
En probleem opgelost! Ik heb een moederfiets gekocht, deze week, en daar vóór gebruikte in een fietskar ( Die gaat nu weg! ) Als we met de bus gaan, dat is heel sporadisch, gaat dreumes in de RS en peuter lopend.
JE word geweigerd omdat er 2 wagens in mag staan, ook een stukje veiligheid die ze moeten bieden! Vind het niet meer als normaal ook, anders zou de hele bus vol staan met kinderwagen en kan niemand er meer in of uit.
of je gaat ergens wonen waar je geen bus hoeft te gebruiken Hier is niet eens een stadsbus geloof ik. Ik verplaats me met kind met de auto, met de fiets of met haar in de buggy. Ze kon rond de 7 mnd al goed zitten dus vanaf toen ook vaak op de fiets. Dus nee eik geen problemen mee