Tot wanneer babyfoon?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wasrek, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Met onze tweede in aantocht rijst hier de vraag tot wanneer we de babyfoon bij onze oudste laten staan. Als de baby komt is hij bijna 19 maanden oud. We twijfelen enorm tot wanneer we de babyfoon bij hem moeten laten staan. Hij slaapt nog in een ledikantje en als hij wakker is maakt hij weinig geluid. Wij slapen aan de andere kant van zijn muur, maar als we slapen horen we (meestal) niet dat hij wakker is. Als er echt iets aan de hand is krijst hij enorm, maar dat stadium wil je natuurlijk ook weer niet afwachten. Ik heb zelf zoiets van babyfoon tot hij zelf uit bed kan, maar aan de andere kant is het ook wel weer een smak geld om een tweede babyfoon aan te schaffen voor de tweede...

Iemand tips en hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ons dochtertje is 18 maand ongeveer als haar broertje komt.
    Wij hebben wel een 2e babyfoon vast gekocht. Zo duur zijn ze ook weer niet, als je de simpele neemt.

3. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    De simpele zijn bij ons niet sterk genoeg ;) hadden eerdt een goedkope maar t signaal komt dan niet door. Hebben goede muren zal ik maar zeggen.

Maar ik neig ook wel naar een nieuwe erbij kopen. Alleen ik weet niet hoe lang en in hoeverre het echt nodig is of dat het pure (over)bezorgdheid is.

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij hebben er niet eens en en moet eerlijk zeggen ook nooit gemist.
    Er zit tussen onze kamers en die van de kinderen een badkamer tussen.
    Wij laten onze deuren op een kier staan.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij hebben heb alleen de eerste paar maanden gebruikt. sinds ze een maand of 7 is nooit meer..

6. Rombely

Rombely Niet meer actief

Als wij beneden zitten horen we het niet als ze boven huilen. Pas als ze schreeuwen en dat vind ik sneu. Oudste is bijna 4, maar wij gebruiken ze dus nog steeds. Heb liever dat ik ze door de babyfoon hoor dan dat ze steeds naar beneden komen, dat gebeurt hier vrijwel nooit.Bij de tweede wel meteen een babyfoon gekocht waar ik er 2 op kon aansluiten, ideaal! (en oude was kapot, moest dus toch al een nieuwe komen)

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Wij gebruiken hem ook nog steeds bij onze dochter van 3. Vooral omdat wij beneden slapen en de kinderen boven, maar ook overdag vond ik het erg handig als ze lag te slapen en ik was bijv even in de tuin. Wij hebben dus een tweede gekocht toen de jongste erbij kwam. Hij kreeg toen wel de betere/duurdere babyfoon en de goedkopere babyfoon voor erbij staat bij de oudste.
    Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat je handig vindt. Sommigen vinden een babyfoon onzin, anderen vinden het wel handig.

Moet zeggen dat de goedkopere babyfoon niet de beste keuze was. Ding ruist altijd een beetje, is vooral s nachts irritant. Had er achteraf liever iets meer geld aan uitgegeven maar dat leek toen niet nodig.

8. Monique1986

6 aug 2015
    22
    0
    0
    Activiteiten begeleidster
    Ergens in Brabant
    onze dochter is 17 maanden en onze zoon 3 weken.. we hebben 2 babyfoons.. de oudste zou wel zonder kunnen.. maar door de verandering in het gezin en door haar opeens slaapprobleem vind ik het toch fijner dat we haar nog wel een babyfoon geven..
    dus we hebben er twee...

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij gebruiken nog steeds een babyfoon voor onze dochter van drie jaar. Zij slaapt op de tweede verdieping, wij op de eerste. Anders hoor ik het echt te laat als ze overstuur is.

We hebben een babyfoon met camera, en als er een tweede komt, moeten we enkel en tweede camera kopen om aan te sluiten op het systeem. Daar hadden we van bij het begin rekening mee gehouden.

10. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben bij onze oudste van inmiddels 6 tot een maand of 4 geleden de babyfoon in gebruik. Wij hoorden hem beneden alleen als hij erg hard huilde/schreeuwde. Nu heeft hij in de gaten dat als hij hard roept dat we hem dan horen en de jongste word er niet meer wakker van. Bij de jongste blijft hij nog wel even staan.
    We hebben de ouder unit trouwens altijd beneden staan. Boven hebben we hem niet nodig.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier is de babyfoon gesneuveld tijdens de vakantie (zijn nu 2 maanden terug) en sindsdien geen nieuwe gekocht. We hebben boven geen deuren in de slaapkamers en een open trap, dus horen dochter eigenlijk vrij snel als ze wakker wordt. Boven zitten de slaapkamers naast elkaar, dus gebruikten we de babyfoon al niet voor. Had ik haar niet gehoord als ik beneden zou zijn dan had ik wel zeker een nieuwe babyfoon gekocht. Wil niet dat ze keihard moet huilen voordat ik haar hoor.

12. duplo

duplo Lid

17 dec 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook een babyfoon met camera waar je een tweede op aan kunt sluiten. Wellicht kun je voor je huidige nog een mooi prijsje krijgen als je hem verkoopt en een nieuwe aanschaffen waar je een tweede camera op kunt aansluiten?

Hier zal onze dochter 20 maanden zijn als de volgende komt en die babyfoon zie ik voorlopig nog niet weggaan.

13. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Denk dat we gewoon een nieuwe erbij kopen inderdaad. Voelt toch prettiger. Maar hoef er echt geen met camera. Denk ik.. Voor die we nu hebben krijgen we niet veel meer denk ik. Ik denk dat we gewoon een nieuwe kopen voor de baby en dan als deze echt uit elkaar valt de oudste zonder. Zolang hij het nog doet lekker allebei een babyfoon op de kamer.

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als je je zoontje niet hoort als je beneden bent of slaapt, dan zou ik een tweede kopen. Onze oudste slaapt nog steeds in zijn ledikantje. Hier een simpele gekocht voor 50€. Heb nu ook 2 babyfoons staan en vind het echt handig hoor. Kan ook eventjes naar de tuin bijvoorbeeld zonder me zorgen te maken.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kan jullie deur niet open? Zodat je sneller wat hoort? Ik heb geen babyfoon op onze slaapkamer, anders slaap ik echt niet.

Bij ons is het babykamer, overloop (3/4 meter) en dan onze slaapkamer. Onze deur staat altijd een stukje open. Heb er een knuffeltje tussen zodat de deur niet dicht kan waaien. Ik hoor haar zo heel goed maar de zuchtjes, steuntjes, kreuntjes en het gesnurk blijven me zo bespaard.

16. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Nee helaas, dan slaapt hij dus niet omdat hij alles mee wil krijgen wat er in huis gebeurt. We hebben de babyfoon snachts soms uit, als we zelf niet extreem moe zijn, en anders zo zacht dat je alleen de hardere geluiden hoort. Dus op zich werkt dat prima. Hij maakt ook gewoon weinig geluid. Als hij wakker is zucht hij een paar keer en rammelt met zijn knuffel en dat is alles :D.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gebruiken we 'm ook nog en zie 'm voorlopig ook nog niet weggaan. Hier ook een babyfoon met camera en als ik het goed heb ook de optie om er eventueel nog een camera op aan te sluiten, dus mocht het in de toekomst nodig zijn...
    Ik gebruik 'm wel alleen overdag, 's nachts slapen we met de deuren dicht, maar ik hoor ons zoontje al als hij ligt te mompelen. :p
    Overdag heb ik ook alle deuren dicht, omdat hij anders gewoon niet gaat slapen.
    Zou er gewoon 1 bijkopen, ik zou overdag niet zonder kunnen, ik zou m'n zoontje echt niet horen hoor. Ja als hij al helemaal overstuur staat te gillen misschien... ;)

Deel Deze Pagina