Goedemorgen meiden, Ik zou heel graag van jullie weten wanneer een kindje ongeveer los kan zitten (zonder om te vallen) en zich gaat optrekken tot staan in de box. Alvast bedankt voor jullie reacties. Saskia mv twee prachtige dochters en een super lieve zoon.
Los zitten, beide rond de 8 maand goed genoeg in de tafelstoel, vanaf 9 maand stevig op de grond. Optrekken tot staan, de oudste bij 11 maand, de jongste bij 9 maand ( en mij neefje bij 19 maand)
Mijn zoontje zat met negen maanden los. Hij trok zich voor het eerst op met 11 maanden en begint nu sinds kort een paar pasjes rond de tafel te zetten
de oudste kon met 7 maanden los zitten en begon met 13 maanden zich op te trekken en te staan. de middelste was erg snel moet ik eerlijk zeggen. Met 5 maanden kon hij alleen zitten, begon vlak daarna ook zich overal op te trekken (en staan te blijven) en met knap 7 maanden liep meneer rond in zijn box met vasthouden.
Ook daarin zijn de verschillen weer groot, onze zoon kon met 6 maanden los zitten (zelf gaan zitten) en met 7,5 maand zich overal aan optrekken en langslopen.
Sinds ongeveer 2 weken kan hij eindelijk los zitten en meteen ook zelfstandig gaan zitten. Ik dacht dat hij het nooit zou doen. Zijn gecorrigeerde leeftijd is wel 9 maanden, maar weet niet of ik dat nog steeds moet aanhouden. Optrekken tot staan doet hij nog niet.
Hier met 7 maanden los zitten (maar nooit lang, want ze gaat direct weer kruipen ) en met 7,5 maand optrekken tot staan.
los zitten 31 weken (8 maand), zelf gaan zitten 40 weken (9 maand) en met 43 weken (10 maand) optrekken tot staan
een mij zul je denk ik weinig hebben mijn beide kinderen gingen zelf zitten met 5 maanden en staan en langslopen met 6 maanden
hier met 5 maanden los en uit zich zelf gaan zitten en goed kunnen corrigeren, staan met 6 maanden met optrekken, langslopen met 6,5 maand oud en losstaan met 8 maanden en met 8,5 maand los stapjes doen en met 9 maanden loslopen. Mijn andere 2 kids gingen ongeveer gelijk op. Zoon nr 1 liep met 9 maanden los,en zoon nr 2 liep met 10 maanden los,dus mijn meisje is nog net iets sneller dan haar broers.
Dat verschild zo enorm veel per kind. Hier een mannetje die het iets rustiger aan doet. (en dat is prima!) hij kan net een beetje los zitten, maar moet hem nog in de gaten houden, want naar de zijkant kan hij zichzelf wel goed opvangen, maar hij wil ook nog wel eens naar achtere zijn evenwicht verliezen. Hij is wel lekker aan het tijgeren sinds kort.
Los zitten ongeveer 10 maanden, zelf gaan zitten 13 maanden en optrekken tot staan een paar dagen later... Hij deed het rustig aan maar gaat nu als een speer
Wow wat een vlugge kindjes, of die van mij is langzaam Hier tijgert ze wat, maar doet verder nog geen moeite om zich op te trekken laat staan zelf te gaan zitten..
Optrekken tot staan en langs lopen met 6 a 7 maanden Los zitten ook rond de 6/7 maanden zelf gaan zitten pas met 9/10 maanden