Hai, Morgen krijgt mijn kindje haar eerste prikjes op het cb......en al ben ik best nuchter en snap dat het gewoon gebeuren moet....en dat het voor mij misschien nog wel vervelender is dan voor haar.........toch benieuwd naar jullie ervaringen en tips misschien......? Bedankt!
Ik vond het zeker niet leuk, heb wel even weggekeken.. Maar ik ben geen moeder die in tranen is bij zoiets Het is allemaal zo weer voorbij hoor
Hier is het altijd heel goed gegaan! Wel even huilen, maar ze liet zich altijd makkelijk troosten en heeft ook nooit duidelijk bijwerkingen gehad. Laatste was met 11 maanden en toen was ze na 30 seconden alweer aan het lachen!
Ja, echt niet leuk! De tranen stonden in mijn ogen toen die naald in haar beentje verdween. Dochter ook echt brullen, maar heel kort. Daarna heeft ze gelukkig nergens last van gehad, geen verhoging of zwellingen, maar dat kan ook anders zijn.
Ik zat er ook vreselijk tegenop te kijken, was blij dat het gebeurd was. Ze brulde het hele cb bij elkaar.. ff troosten en ze was weer stilletjes. Ze was alleen even in shock. Ze heeft geen verhoging gehad, ze was een beetje hangerig, en erg moe, en sliep dus de hele dag in haar bedje. Volgende dag was ze weer helemaal de oude.
Ik heb papa mee laten komen Ik vond het echt vreselijk. Maar de laatste keer gaf ze geen kick. Daarvoor wel, maar lekker snel in de draagdoek en dat deed haar heel goed! brr, 12 februari weer
Ik vond het wel erg zielig.. Zo'n grote naald in zo'n klein beentje.. En dan nog aan beide kanten ook.. Papa was gelukkig ook mee, en het huilen was maar van korte duur
Bedankt voor de reacties! Even een stomme vraag misschien; maar deden jullie ook iets specifieks om de pijn evt te verzachten......? Koelen of juist niet? Achja......het is voor het goede doel......maar sinds ik ben bevallen ben ik zo'n dweil geworden......pppffff.....zullen de hormonen wel zij
Hier was het huilen ook maar van korte duur.( maar mama huile mee ) Hooguit 30 seconden en daarna was ze weer het vrolijke meisje. Afgelopen vrijdag heeft ze haar 3e prik gehad, en daarbij heeft ze nauwelijks een krimp gegeven.
Hier ook een weekdier geworden ook sinds de bevalling! Ik zat bij de eerste prikjes dan ook lekker mee te huilen Fijn dat papa erbij was..
Ik heb het niet gezien, bleef haar in de oogjes kijken en beetje met haar gepraat. Meteen bij het eerste prikje was het schreeuwen, tweede nog harder! Ze heeft ontroostbaar gehuilt tot we thuis waren en ze haar flesje kreeg, daarna heeft ze 6 uur geslapen! Verder geen verhoging of wat dan ook gehad, volgende dag keek ze wel heel boos toen ik de pleisters eraf haalde... 4 februari moet ik weer, moet zeggen dat ik er zelf geen last van heb, voel me niet verdrietig of rot dat zij pijn heeft van die spuitjes. Had ik ook met haar hielprikje niet. Blijf er verder wel nuchter over, dat weet ze nu toch allemaal al niet meer.
Mijn kleintej had geen verhoging na de prikjes, maar je merkte dat ze echt niet lekker in haar velletje zat. Ze was hele tijden aan het huilen. Ik heb haar gewoon een kinder paracetamol zetpil gegeven en daarna was het huilen over. Ook had ze een harde plek op haar beentje.
Ojeee as donderdag gaan we ook naar ht cb voor de prikjes en waarschijnlijk kan papa niet mee.. Ik hoop dat ht allemaal wel meevalt.. Kga altyd uit van ht ergste daarom zie ik er zoo tegenop pfff
Vond het wel sneu maar het hoort er nou eenmaal bij. Mijn zoontje begon ook direct te huilen maar was gelijk stil toen ik hem op pakte. Hij heeft vooral veel geslapen die dag en z'n beentjes waren wat gevoelig. Succes hoor meid. Tuurlijk is het vervelend maar ik probeer er nooit een te groot drama van te maken.
Wat ik heb gedaan is mijn handen op de prikplekjes / bovenbenen gelegd zodat het lekker warm blijft en toen fietsbewegingen gemaakt. Op die manier beweeg je de benen en masseer je de plekken ook zachtjes op hetzelfde moment. Dat heb ik een paar minuten gedaan, romper aangetrokken, weer een paar minuten gedaan, broek + truitje aangetrokken, weer een paar minuten etc. Mijn vriend ging vroeger met de oudste heen en die masseerde de plekken zachtjes met zijn duim. En dat dan ongeveer 10 minuten. Oh en voor ze de prikken zetten zorgen dat je haar handjes vast hebt en in haar ogen kunt kijken / glimlachen / sussen. Geen koorts gehad, ze was wel erg hangerig.
Oh wat erg voor die kleintjes. Maarja, wat moet dat moet. Hier trok ze ook een pruillip, wat ze heel zielig kan doen en begon echt hard te huilen pffff Ik had een vochtig washandje meegenomen en dat op der beentje gelegd. Even deppen en klaar. In de maxicosi is het weer goed.
Hier moet ze de eerste nog krijgen. Ze zou vandaag de 1e krijgen maar ze is niet erg fit en ik kon door m'n werk niet heen. Hier leg ik haar gelijk even aan de borst na het prikken, probeer of ze kunnen prikken tijdens het drinken maar ze is inmiddels zo nieuwsgierig en snel afgeleid dat dat waarschijnlijk niet lukt. Ik laat er 1 per keer zetten.
O ja controleer ook of de vaccinaties opgewarmd zijn, maw of ze niet net uit de koeling komen. Dan is het iets minder pijnlijk. Ik heb de eerste vaccinaties op het CB gehaald en de tweede en derde bij de KA, en moet zeggen dat hij wat meer ervaring had en ze ook een stuk minder schrok/huilde. Hij zette de prikjes in haar billetje ipv in de bovenbeentjes, volgens hem was dat een minder gevoelige plek. Waar ze bij de eerste vaccinatie een klein blauw plekje had, was er de tweede en derde keer werkelijk niets te zien.
Nou....ze heeft de prikjes gehad hor....pffff.......toch een beetje zielig!! Ze huilde echt even flink op het moment dat ze gegeven werden...... Maar nu huilt ze ook nog vreselijk.....niets iets goed......ook op de arm niet...ze ligt nu in haar bedje heel hard te huilen, ik ga er zo weer heen....,maar ook op de arm is ze niet te troosten...weet even niet zo goed wat ik moet doen hoor.....ze is zo vreselijk moe.....misschien toch maar een zetpilletje geven.... Ach....het is wat.....moeder zijn......
merk je dat ze harder gaat huilen als je haar beentjes beweegt? misschien heeft ze pijn in haar beentjes. een zetpil mag best, misschien kan ze dan wel even lekker slapen