Lieve heft weer een nieuw iets ontdekt. Ze wil echt haar avond eten niet Mja ze moet toch eten. Ze zet het op het huilen met dikke tranen,pas na een aantal bijna dwangmatige hapjes wil ze wel eten maar het begin is echt drama. Nee knikken en mn hand weg duwen. Hebben jullie kindjes dit ook (gehad) ? Wat hielp bij jullie om het eten geen drama te laten zijn maar juist gezellig? Als Lieve eenmaal eet is het echt feest aan tafel want dan hebben we lol voor 10 met dr. Maar het begin...ppfffff Iemand tips? Liefs!
Kylian heeft ook wel eens van die dagen. Hij zit tijdens het eten gewoon bij ons aan tafel (we eten dus gelijk) en we bieden hem steeds weer een hapje aan, maar als hij niets wil is het ook goed, dan eet hij de volgende maaltijd wel goed (zijn avond fles) Maak er geen groot drama van, komt vanzelf wel weer, want als ze door heeft dat ze op die manier macht over je heeft zal ze het vaker gebruiken. Groetjes Anita
Hallo, Ook hier eend drama met eten. De ene avond wil ze een dubbel portie eten. De andere avond wil ze gewoon niet. Nou, ik ben geen gekke henkie, ik geef haar dan gewoon een flesvoeding. Alleen als ze niet goed eet hoor. Anders zit ze te vol. Groetjes Sonja
Haar misschien zelf eens laten eten? Misschien vindt ze het leuk als ze zelf de controle over de hapjes krijgt... Andere tips heb ik helaas niet voor. Wens je evengoed veel succes!
Geen strijd van maken en niet dwingen. Lynn is ook heel wispelturig qua eten. Als ze weigert, dring ik niet aan en is het gewoon klaar. De volgende maaltijd eet ze dan meestal goed. Ze voelen heel goed aan waar ze hun mama gek mee kunnen krijgen. En ze laten zichzelf echt niet verhongeren.
heb het al 2 x mee gemaakt een periode van elke keer 1 weekje. nou als ie niet wil dan eet ie maar niet zolang hij de rest wel eet en vooral drinkt vind ik het goed. nu eet ie weer goed. zou me er niet al te druk om maken het drinken is het belangrijkste. mij is altijd gezegt niet dwingen dus doe ik dat ook niet.
tamer heeft dat nu ook maar dan 'smorgens. rond 9 uur krijgt hij een boterham en als ik het stukje in mijn hand heb dan kijkt hij al naar de andere kant.
Geef haar wat te spelen tijdens het eten, of een plastic lepeltje, zodat ze zelf ook mee kan helpen. Die leeftij krijgen ze nu dat ze alles zelf willen doen, terwijl dat nog helemaal niet kan. Maar als ze zelf niks mogen doen, is het brullen en willen ze niks
Ik heb toevallig vandaag gelezen dat kinderen rond hun eerste jaar even wat slechter gaan eten omdat ze hun eigen ik gaan ontwikkelen. Als je kind dit doet dan is hij niet bewust lastig maar gaat gewoon zelf denken, misschien dat dit er wat mee te maken kan hebben.
geen strijd van maken. mijn tweede wilde dat ze 1 1/2 was niet meer eten. maar dan echt helemaal niets meer. niet eens een koekje of worstje of snoepje, niets! na een paar dagen proberen, na al weken modderen met beetjes ben ik overgestapt op knorr v.( groente en fruit in een flesje 8) ) dan kreeg ze toch wat binnen. dat wilde ze wel, en ik kon er even mee overbruggen tot ze weer naar de ha kon. dat bleek niet nodig. na een paar dagen begon ze weer met kleine hapjes, en inmiddels eet ze alles! (behalve chocola en zoete dingen )
Maak er ook zeker geen strijd van. Neem echt mn tijd ervoor. En dat werkt want vanavond heeft ze hartstikke goed gegeten die meid van me Ze vond het heerlijk en zei steeds mmmmmmm Alles heeft ze op zelfs! Ik ben helemaal opgelucht! Zo zie je maar dat geduld ech effect heeft. Mama is en blijft de baas
Met eten kunnen ze het winnen. Dat merk ik echt met onze dochter (ruim 2). Ze kan zelf eten en het enige wat bij haar werkt is negeren. Wij gaan gezellig eten (na het liedje van 'eetsmakelijk') en op een gegeven moment is madam het zat en gaat ook eten. Niet zeggen dat ze nog een hapje moet eten (want ze moet groeien) en gewoon een toetje aanbieden. En wil ze niet eten? Ook goed! Het schijnt een fase te zijn (laten we het hopen!) Succes!
Yildiz heeft dit ook een periode gehad, ik heb nooit gedwongen want dat werkt averechts en kan ze een hekel krijgen aan alle maaltijden. Wat ik deed toen ze zo klein was , was haar vlees in stukje snijden en dit op een bordje doen zodat ze dit zelf kon eten, en dan steeds een hapje groente tussen door. Wekrte hier perfect! Nu eet ze sowieso zelf dus is ze helemaal blij!