Eerste punctie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Hailey2016, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hailey2016

    Hailey2016 Actief lid

    10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Aanstaande vrijdag heb ik dus me eerste punctie,ik krijg via een infuus antibiotica en pijnstillers toegediend maar begin nu best wel zenuwachtig teworden..
    Iemand die mij een beetje gerust kan stellen? Wat kan ik verwachten en vielt het mee of juist tegen?
    Ik zit er ook aan tedenken om een oxazepam tenemen van tevoren maar ik weet niet of ik hier goed aan doe..

    Alvast bedankt voor de reacties:thumup:
     
  2. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hoi Hailey,

    1,5 week geleden heb ik een punctie gehad, en het is me 100% meegevallen. Vooraf kreeg ik in het ziekenhuis een rustgevend pilletje en daarna een prik morfine. De punctie zelf voel je wel, maar dat is na ongeveer een kwartier weer voorbij. Totaal geen last van napijn gehad.

    Hoop dat je een soortgelijke ervaring zal hebben. Overigens bestaan er meerdere groepjes waarin mensen schrijven die een ivf-behandeling ondergaan. Je zou je daar bij aan kunnen sluiten. Daar staat ook een hoop informatie in.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  3. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoi Hailey, allereerst wens ik je veel succes met je punctie a.s. vrijdag. Ik heb deze gehad in februari. Ik werd ook gek van de zenuwen en dat bleek nergens voor nodig. Kreeg eerst een dafalgan in beker met water en dan morfine toegediend. Inspuiting in heup. Dan werd ik naar het operatiekwartier gebracht. Daar werd ik gespoeld met een soort van isobetadine en kreeg ik inwending nog vier prikjes. Eerlijk? Ik voelde daar niets van. De punctie op zich ervaarde ik niet als pijnlijk. Eerder een uurtje of twee nadien, als de verdoving was uitgewerkt en de dag erna voelde ik mij wat gekneusd. Of leek het alsof ik 1000x sit-ups gedaan had.

    Komt goed. Hoe meer ontspannen je bent, hoe beter het meevalt. Is wel makkelijk gezegd dan gedaan. :oops:
     
  4. Hailey2016

    Hailey2016 Actief lid

    10 jul 2016
    230
    29
    28
    Vrouw
    Hallo, je had helemaal gelijk! De punctie zelf viel heel erg mee maar de pijn erna was niet prettig! Heel erg bedankt voor je lieve woorden
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina