eerste rijles.... zoooo zenuwachtig

Discussie in 'De lounge' gestart door Popkoorn, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

haha is goed ! ik hoop dat het pas met les 25 is ofzo :p:p:p

2. Popkoorn

dat klopt ja, maar het lijkt mij zo eng om 2 dingen te combineren laat maar, de theorie toe te passen in de praktijk,

als je mij op een open veld zet zonder borden en "regeltjes" denk ik dat ik vast wel vooruit kom :p

maar het rijden, het stoppen, het schakelen en weer door moeten rijden..... en dan achter je geirriteerde mensen hebben :p

mijn man irriteerd zoooo vaak dan zegt ie in de auto in zichzelf joh waar heb jij je rijbewijs gehaald je ziet toch dat daar zo nog 3 auto's voor langs gekund hadden.... maar eerlijk denk ik dan ik zelf bijv ook zou wachten tot die auto voorbij zou zijn :p

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Vrouwen rijden vaak gewoon anders, laat je vriend toch. Echt, dat allemaal tegelijk doen gaat vanzelf, echt waar! Maak je niet druk, ga nu even tv kijken of een boek lezen. En we zijn natuurlijk wel benieuwd hoe het is gegaan!!

4. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    maak je geen zorgen meid! schakelen hoor en voel je! dit leer je vanzelf. Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt, je moet alleen de feeling even krijgen, maar dit ga je samen met een instructeur oefenen. Geloof me, de theorie is moeilijker dan het auto rijden zelf. Het komt helemaal goed hoor!

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik verhuis voorlopig nog niet hoor :p

6. Popkoorn

Oh maar dat weet ik wel het gaat me meer om dat ik weet dat mijn man dat soms doet bij anderen en en er dus veeeel meer zijn die soms vloekend in de auto zitten omdat er niet door gereden word

Nee mijn vent steunt me daar alleen maar in en zegt dat ik daar helemaal niet aan moet denken en dat ik alles gewoon op mijn tempo moet doen hoe en wanneer ik het wil haha

7. Popkoorn

Theorie moeilijker ja ? Pff dan staat me nog wat te wachten haha

Maar denk dat ik misschien nog echte theorie lessen erbij ga nemen lees vaker op internet dat ze dan doen en dat het echt helpt met leren

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Een intakeles is een 1 malige les en daarin bekijken ze hoe snel je dingen oppikt en schatten ze in hoeveel rijlessen je nodig hebt enzo.
    Tenminste bij onze rijschool dan he ;)

Ik moest eerst een half uur alleen sturen en daarna oefenen met schakelen tot de 2 en daarna rijden. Maar wel veel binnenwegen dus rustig hoeven rijden en bijna niet te schakelen.

9. Popkoorn

om 10.00 uur word ik opgehaald, ben wel benieuwd wat ik in de eerste les mag doen ( ik heb trouwens wel blokuur)

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Spannend meid.

11. Popkoorn

hahah ja echt wel ! heb echt het hart kloppen in de keel en word er helemaal misselijk van,

ik hoop dat het me meevalt en dat ik het toch wel heel erg leuk ga vinden :p

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel herkenbaar ;)
    Zo zat ik vorige week ook, maar na ern paar minuten meerijden ging het alweer beter ;)
    Je kunt het meid :)

13. Popkoorn

dankje !

ik ga me zo maar eens even klaar maken, en even schoenen met platte zool van het zolder plukken, denk dat ik me hakjes maar niet aan doe haha ;)

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Whaha ja die durfde ik ook nog niet aan. Eerst maar eens goed de feeling krijgen.

15. Popkoorn

nou ik ben weer thuis,

de rij intructeur kwam, en ik moest meteen achter het stuur, een andere meid moest ik naar huis rijden 15 km verderop dus ik moest ook over de grote weg,

ik hoefde alleen nog maar te sturen ( gelukkig haha ) nadat ze thuis was gebracht moest ik gaan schakelen en de koppeling gebruiken

voelde me wel een beetje ongemakkelijk dat hij bij het schakelen steeds zei : denk aan het mannetje van u man, deze moet u ook met gevoel behandelen.

maar woensdag heb ik als het goed is een andere rij intructeur, ik zou iemand anders krijg maar die kon vandaag niet dus nam deze het over,

maargoed hoe dat nu zit weet ik ook niet,

iig het viel reuze mee ! maar het is wel veel hoor, en rijden, sturen koppelen schakelen, in beide spiegels kijken en de binnenspiegel, en dan ook nog eens opletten of je niet ergens voorrang moet verlenen :p

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    te vaag, ranzig man

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ieuw wat naar zeg.. Brr
    Fijn dat het verder mee viel :D

18. Sas82

Sas82 Lid

1 sep 2012
    64
    0
    0
    Nare vent... gelukkig krijg je die niet als vaste want je moet je wel prettig voelen bij je intructeur. je zult er de nodige uren naast zitten.

Ik heb zelf ook pas met 28 mijn rijbewijs gehaald, nog niet geheel vrijwillig maar was ook al aan het uitstellen vanaf mijn 18de dus toch maar eens begonnen.
    Heb alles in 1 keer gehaald hoor maar meer uit geluk dan wijsheid... vooral de praktijk... 15 min voor het afrijden reed ik de lesauto nog bijna in een tractor... nog kan ik wakker worden met hartkloppingen van het idee dat ik die dag moet gaan lessen!
    ik vond er niks aan maar het rijbewijs hebben is gewoon zo makkelijk!
    O en ik reed steeds best redelijk en dan ineens, zonder aanwijsbare reden, reed ik weer alsof het mijn eerste les was... heel vreemd maar zelfs dan is er nog hoop!!!
    komt bij jou dus ook vast helemaal goed!!

19. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    @mejojo, les je toevallig bij dick joosten?
    en 'het mannetjes van uw man'? iew!
    mijn instructrice zei altijd dat ik de stuur vast moest houden als een baby (dus niet erin knijpen).
    en alles wat je noemde in die combinatie, ik zou maar zeggen relax, het komt goed.
    ik dacht ook dat klinkt veel, maar je leert het vanzelf wel.
    nu doet ik het zelfs met mijn ogen dicht! haha
    nee grapje, maar op een gegeven moment denk je van 'peace off cake!'.

20. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Beetje gekke man...vind dat dat iets is wat je kunt zeggen bij iemand die je lang kent en niet net 10 minuten. Maar goed.

Gelukkig ging het goed!! Hoe voelde je je tijdens je les? Redelijk ontspannen?? :)

Deel Deze Pagina