Mijn dochter is 6 maanden nu en wil tot op heden nog niks van vast voesdel weten. Een paar dagen geleden wilde ze wat van een fruithapje, maar de dagen er na spuugde ze het gewoon allemaal weer uit! Zelfde met avondeten/groente. Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar bij alles kijkt ze zuur, begint ze te bibberen en kokhalzen soms. Of ze laat het door dr mondje gaan on het vervolgens weer uit te spugen. Een fles met een schepje rijstjebloem oid? Zelfde. pap? Zelfde. Ik word er een beetje moedeloos van, zal ze ooit wel gaan eten? Zelfs toen ik overging naar een combi van bv en fv was het een heel gedoe. Normale fv lustte ze niet, en moest ze van overgeven. Nu drinkt ze HA van nutrilon. Heb geprobeerd over te stappen op een ander (goedkoper) merk, maar mevrouw spuugt het net zo lief weer uit. Nu hoop ik dat ze toch binnekort wat begint te eten en vroeg ik me af..Vanaf wanneer vervangt een hapje een fles? Want ze krijgt nu zo om de 3-4 uur. Maar zo'n fles is aardig groot, dna lijkt mij dat een hapje ook wel aardige portie moet zijn om zo'n fles te vervangen? En doe ik er verstandig aan om eerst 1 fles te vervangen door een hapje, bijv. fruit, en dan hoeveel later vervang ik dan nog een fles door een groentehap of een broodje? Ze krijgt nu bv gecombineerd met fv. Dus als ik 80 ml kolf, vul ik dat aan met 100 ml + 3 fv. Snachts geef ik alleen de borst. Ze drinkt nu ongeveer op deze tijden. Ik voed ene beetje op evrzoek, dus de tijden kunnen wel verschillen. 3.30 7.30 11.00 15.00 19.00
Een baby moet wennen aan al die verschillende en nieuwe smaken en structuren. Vaak moet een baby iets 7-8 proeven voordat ze de smaak accepteert. Dus gewoon blijven aanbieden, en meerdere dagen achter elkaar 1 smaak. Dat ze het nu niet eet betekent niet dat ze het niet 'lust' (baby's kennen dit nog niet), maar dat het onbekend is en dat ze moet wennen. Daarnaast blijft het BIJvoeding tot 1 jaar, en ik zou voorlopig even niet denken aan het vervangen van flessen ed. Je dochter moet eerst uberhaupt beginnen met eten. Hou het bij pure smaken, dus alleen 1 soort groente aanbieden op een dag, en op een andere dag 1 soort fruit. Zo blijven de smaken herkenbaar en puur. Qua melkvoeding: borstvoeding kun je onbeperkt blijven geven. Kunstvoeding heeft een max, va 6 maangen geef je opvolgmelk met een max van 800cc per dag.