Pas verhuisd en geboortekaartje naar de buren sturen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DLight, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wij wonen nog niet zo lang in ons nieuwe huis, bijna een jaar.
    We houden van onze privacy en zijn ook geen loop de deur plat bij de buren-types.
    We hebben goed contact met de overbuurvrouw en de buren links naast ons. De andere buren naast ons hebben we nooit gezien en ook geen contact mee omdat ze altijd binnen zitten.
    Aan de overkant woont echt een roddeltante die alles van iedereen wilt weten.
    Sturen jullie de hele straat een kaartje of alleen die waar je contact mee hebt.
    Ik heb liever niet dat de roddeltante bij ons binnenkomt, dus haar geen kaartje sturen is dan een logische keuze toch?

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij wonen in een straat waar nieuw gebouwd is met in totaal 7 huizen. Die stuur ik allen een kaartje ook al zit er groot verschil in wie we vaker zien en wie bijna niet.

Overburen zitten verder weg door dat er weg, kanaal, weg tussen zit. Die kennen we puur van het groeten tijdens honden lopen en krijgen dus geen kaartje.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb alleen de naaste buren een kaartje gedaan ook al sprak ik de rest ook regelmatig.

4. sarientje3

sarientje3 Actief lid

7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Ik ga alleen de buren naast ons een kaartje geven/in de bus laten doen, de buurvrouw aan de overkant, waar we ook bevriend mee zijn, wij wonen in rijtjes huis...we hebben een grasveld voor de deur die je als voetbalveldje kan zien( en de huizen er om heen als zijnde stadion) om het zo maar even te vertellen hoe ons blok er uit ziet. Met andere mensen id buurt heb ik echt geen contact dat ik ze een kaartje in de bus zal doen, ze zullen het wel zien op de slinger/of bord bij het raam.
    En doe nog 1tje in de bus bij achter buren,omdat we daar ook wel leuk contact mee hebben,sinds we hier wonen. (woon nog bij me ouders)

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wij wonen ook in een rijtje.
    Doe alleen de naaste buren, zo doe ik dat ook met een kerstkaart :)
    Mochten we nou kaartjes krijgen van meerdere buren misschien dat ik dan ook bij hun een kaartje in de bus doet ;)

6. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hier helemaal geen kaartjes voor de buren. Ik spreek er nooit iemand van, wel netjes groeten maar daar blijft het bij. Mijn man praat wel zo nu en dan eens met de buurman als hij voor in de tuin bezig is, maar ook daar blijft het bij. We hebben nog nooit een stap bij elkaar binnen gezet en daar heb ik ook geen behoefte aan.

7. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Hier kaartjes voor buren in het appartementencomplexje waar we weleens mee kletsen, zijn ook altijd geinteresseerd (en leuk voor G. :D) en voor de mensen die even verderop wonen en ook altijd gezellig in zijn voor een praatje hebben we er ook eentje klaar liggen.

Waar ik geen contact mee heb, of mensen die ik niet over de vloer wil hebben, krijgen geen kaartje :D Dus ook geen roddeltantes ;)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben 3 "directe" buren, 2 naast ons en 1 recht tegenover ons. We sturen alleen 2 van deze 3 buren een kaartje de rest niet. Die zien allemaal wel aan de raamversiering dat de baby er is, en hoe de baby heet.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63

Hier net zo. Hebben wel een kaartje bij de buren in de bus gedaan toen we geboortevlaggetjes zagen hangen. En groeten elkaar ook als we elkaar tegenkomen, maar verder ook niet. Ook geen behoefte aan eigenlijk.
    Hier wel 1 buurvrouw die je echt uren aan de praat houdt (onwijs irritant), ook de buurt-roddel zeg maar. En dus ook rustig aan je kind gaat zitten plukken, of gewoon meeloopt naar de voordeur als je aan het zeulen bent met boodschappen.. *en maar lullen en lullen en lullen en lullen, tot je oren er af vallen*. Die krijgt dus zeker weten geen kaartje, straks ziet ze het nog als uitnodiging :p

10. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buurman naast ons spreken we nooit, alleen gedag dus die krijgt geen kaart. Achterburen spreken we regelmatig dus hun krijgen wel een kaartje.
    En de overbuurvrouw...... tja dat is een verhaal apart ;) iets te nieuwsgierig (lees met d'r neus tegen het raam aan gluren) en verder geen goeiedag, ook geen kaartje dus ;)
    Ik denk dat je vooral moet doen waar je jezelf goed bij voelt, dan is het altijd goed :)

11. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buurman naast ons spreken we nooit, alleen gedag dus die krijgt geen kaart. Achterburen spreken we regelmatig dus hun krijgen wel een kaartje.
    En de overbuurvrouw...... tja dat is een verhaal apart ;) iets te nieuwsgierig (lees met d'r neus tegen het raam aan gluren) en verder geen goeiedag, ook geen kaartje dus ;)
    Ik denk dat je vooral moet doen waar je jezelf goed bij voelt, dan is het altijd goed :)

12. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foutje.... Dubbele post, handig zo'n mobieltje om reacties mee te plaatsen;)

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik maak wel altijd een praatje met mijn buren maar we gaan niemand een kaartje sturen.. één stel komt wel 'ns een bak koffie halen maar ook die krijgen geen kaartje, zo close zijn we nu ook weer niet :).

14. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Thanks ladies! Ik stuur alleen de buren die ik ook langs zou willen laten komen. Moet er inderdaad niet aan denken dat sommige het zien als een uitnodiging.
    Die het krijgen zijn overigens ook degene waarvan wij een kerstkaartje hebben gekregen....

15. Janna

Janna Fanatiek lid

#15 Janna, 12 apr 2012
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
    Wij hebben iedereen in ons rijtje en het rijtje tegenover ons een kaartje door de bus gedaan. Ze zijn lang niet allemaal langs geweest (behalve de buren direct naast ons, waar we ook veel contact mee hebben, slechts twee anderen).

Wij woonden hier ook nog niet zo lang en hebben ook niet veel contact, al hebben we alle mensen die we een kaartje hebben gegeven wel eens gesproken. Burenruzies ontstaan vooral daar waar buren elkaar helemaal niet meer kennen en wij zagen dit als een vorm van contact, een kans om een goede verstandhouding met je buren te creëren / onderhouden. En het is een kleine moeite.

Edit: één van twee andere buren had ik op dat moment inderdaad liever nog niet langsgehad. Ik ben een beetje doof en hij heeft een sterk accent, dus het kost mij veel inspanning om zijn verhalen te volgen (en hij praat veeeeeeeel). Dat was dus een beetje vermoeiend op dat moment, maar ze bleven niet te lang, realiseerden zich dat het KRAAM-bezoek was en dat je dan niet al te lang hoort te blijven. (Maar goed, ze hadden wel netjes gebeld voor een afspraak: manlief had de afspraak gemaakt (en dus impliciet gezegd dat het uitkwam) zonder met mij te overleggen. Anders had ik het even uitgesteld en dan was het geen probleem geweest. Even bakkie koffie met beschuitje, baby showen, kletsen en weer weg. Komt goed!)

16. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gooi een kaartje door de bus bij degene bij wie ik ook een kerstkaartje stuur, ik verwacht eigenlijk niet dat ze echt op bezoek komen maar het zijn aardige mensen met wie we buiten wel een praatje hebben dus een bakkie koffie is ook geen probleem. En verder ja misschien als we van andere buren een kaartje krijgen omdat ze de versiering zien dat we alsong een kaartje door de bus doen.

Toen ik bij mijn ouders woonde hadden zij ook net nieuwe buren die een baby kregen toen hebben wij een kaartje door de bus gedaan om te feliciteren en later hebben we nog een geboortekaartje gehad. Het is leuk te weten dat het gewaardeerd wordt als je een kaartje om te feliciteren door de bus gooit dus vandaar dat ik dat ook wil doen.

Deel Deze Pagina