@winddanser: wij hebben allebei een kaartje die we leuk vinden. We vinden elkaars kaartje ook wel leuk maar niet nummer 1 zeg maar. Mijn vriend zei al misschien kunnen we kijken of we er 1 kaartje van kunnen maken. Het settelen lukt op zich wel heb er al eerder gewoond namelijk hihi. Vanavond heeft mijn vriend planken in de voorraadkast gemaakt zodat ik mijn boodschappen daarin kwijt kan. Op een gegeven moment zegt hij de boodschappen zijn op (oftewel alle kratje leeg) Dat was een hele rare gewaarwording want ik had nog ruimte over hahaha. In het andere huis was het altijd moeilijk moeilijk om alles op te bergen en dan ook nog eens in 2 kasten.. Verder ben ik beetje bij beetje de babykamer aan het inrichten en heb alle spullen uitgezocht wat gewassen moet worden. Dus morgen ga ik aan het wassen haha... Housewarming...LEUK! Had ik ook graag willen doen, maar dat doe ik over een tijdje wel. Moet mijn verjaardag ook nog steeds vieren. Komt ook volgend jaar wel ergens. Nu eerst maar eens richten op de beeb. Hopelijk heb je een leuke gezellige avond. Enneh gewoon toegeven aan je lijf hoor. Zwanger zijn is niet niks!! @Dptje: balen dat je zoveel moet werken zeg. Lekkere korting op die broek!! Ik kan me wel voorstellen dat je stiekum een beetje jaloers op ons bent. Heb ik ook heel erg gehad elke keer als iemand zwanger was in de jaren voor wij er voor gingen. Ik hoop echt dat je ons snel wel iets spannends te melden hebt!! @Hippy: ik maak ook al vanaf het begin elke week een foto. Erg leuk! Ik heb ook elke keer gesmeerd met mama olie of mete baby olie, maar helaas toch redelijk wat striae. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het eruit had gezien als ik niet had gesmeerd. En je bent inderdaad niet invalide (riep ik ook steeds) en wilde ook niet dat mensen dingen uit mijn handen pakten. Maar eigenlijk was het beter van wel. Advies van mij uit ervaring...accepteer het toch maar want het wordt steeds erger/zwaarder en je hebt jezelf en je baby er mee!
Dptje, kan het me zo goed voorstellen! Gun het je ook zo dat je ook snel zwanger bent! Weet nog zo goed dat ik er al aan toe was en mn vriend nog niet, overal zwangere vrouwen en op Facebook regent het ook aankondigingen van zwangerschappen. Oee foto van je vest?! Ben benieuwd omdat je m zo mppi vindt! Goede aanbieding je broek! Hippy, heeeeeel herkenbaar. Ik roep ook steeds dat ik niet gehandicapt ben en t nog wel zelf kan, maar merk dat als ik veel buk dat ik best last krijg van mn liezen en heupen enzo. Til thuis ook braaf geen zware dingen meer en hoe afhankelijk je je ook voelt, t is wel beter. Haha laten we straks onze buikfoto vergelijken met nu, dan is t nu nog wel beschaafd gok ik haha. Stokstaartje, lekker he zoveel ruimte! Oow haha had ff gemist dat je er al gewoond had. Je had toch gehuurd en tijdelijk bij je schoonouders gewoond of heb ik dat erbij bedacht? Oee lastig met het kaartje! Moet je eigenlijk ver van tevoren kaartjes bestellen? Of heb je nog even de tijd? Wel fijn dat je huis al bekend was, is het toch sneller eigen! Smeren.... Haha ik smeer braaf maar had al striemen van mn puberjaren, lijkt nog niet erger te worden. Maar t kan me ook weinig schelen, ging toch al nooit in bikini ondat ik toch al ontevreden was over mn buik haha. Nu is het iig met een goede reden dat ie groeit. Hebben jullie ook "last" van ineens extra aandacht nu je zwanger bent? Van die mensen die je ineens veel meer aandacht geven of steeeeeds vragen naar je zwangerschap? En ongewenste buikaaiers? Heb een collega die elke keer als ik haar zie aan mn buik zit, lief mens maar zit er niet echt op te wachten. Maar goed, weet dat zij een kindje verloren is dus ga er ook niets van zeggen, wil dr niet kwetsen, maar het is niet mijn idee zeg maar....
Mn 21wekenbuik, ik krijg veel opmerkingen over dat ie groot is en of er geen twee inzitten. Oow even nog reageren op de naam van dr baby, hier mag ik dat wel zeggen haha! Waarschijnlijk wordt het Sophie/Sofie, schrijfwijze zijn we nog niet helemaal over uit. 2e keus is Emma en 3e keus Tess (a). We hebben ook een top 3 voor jongens, mocht het toch een jongetje zijn hebben we iig een naam!
Sow gezellig gekletst hier de afgelopen dagen. Winddanser, een harde buik voelt heel gek san. Tis een beetje moeilijk te beschrijven, maar tis als of al he buikspieren langzaam san aangespannen Worden. Niet prettig gevoel, maar niet pijnlijk. ALS ze pijnlijk zijn is dat niet heel goes. He kunt he baarmoeder Dan voelen van de buitenkant omdat deze zo hard is aangespannen. Probeer ze te voorkomen is mijn advies ( ook al kan dat niet altijd) heb er ook veel last van gehad, vooral toen ik mijn week en avondafspraken nog niet goes plandde. Zo werkte ik vlot 50-60 uur en Wilde daarnaast ook nog bijna iedere avond wst gaan doen. Voor in her tweede trimester van mijn zwangerschap omdat ik toen niet meet zo lusteloos was. mooi buikje heb he hoor winddanser! Echt niet heel groot! Volgende week plaats ik mijn foto's tot nu toe, Dan zie he wel dat t niet een held hrote buik is. Zelf kreeg ik ook die opmerkingen, maar volgends mij is dat meet omdat ze niet weten wat ze Anders moeten zeggen. leuke namen hebben jullie. Tess, stond tot Augustus bij ons op nummer 1. Tot vrienden bevielen van een dochter en ook deze ma'am hadden gekozen.. Was ff balen maar ja. Sophie is ook heel leuk! Emma vonden wij ook super maar omdat deze al 5 jaar in de namen top tien staat kiezen wij die niet. Ik wil niet de kans lopen dat er 3 Emma's bij elkaar in de klas zitten op de basisschool, dat vind ik zo lastig. en Jensen die san he buik zitten, check. West he hoe ik erop reageer? Ik schiet meteen met een hand naar hun buik toe. Hihi leuke housewarming gehad??
@Winddanser: dat was simoontje geloof ik. Ik heb wel eerst gehuurd, maar zijn van daaruit naar dit huis gegaan. Ik weet eigenlijk niet of je kaartjes een bepaalde tijd van tevoren moet bestellen. Hoop het niet want dan heb ik misschien een probleem. Ik merk wel dat mensen ineens extra bezorgd zijn over mij. Soms voelt dat dan heel nep en zeg ik heel theatraal als grapje dat het hun alleen maar om hun (klein)kind gaat en niet om mij. Familie vind ik niet zo erg als die aan mijn buik zitten al 'schrik' ik er wel altijd een beetje van. Ik merk dat ik heel beschermend ben naar mijn buik toe in de vorm van een reflex. Ik had ook al striemen van de pubertijd, maar op andere plaatsen dan nu. Die zijn al heeeeel ver weggetrokken dus hoop dat het met deze op den duur ook gebeurt. Men zei ook altijd tegen mij dat ik zo'n grote buik heb en of er geen 2 in zaten. Ik vind dat je een gewoon een mooi buikje hebt voor deze termijn zo te zien op de foto Poeh een harde buik is idd moeilijk te omschrijven. In het begin rond jou termijn, had ik vaak wat kramp onderin mijn buik (waar normaal de kramp zit van een ongi) Volgens mijn VK was dit een harde buik. Je buik hoeft namelijk niet helemaal hard te worden. Hangt natuurlijk af van waar je baarmoeder zit. Nu voelt het alsof mijn hart sneller gaat kloppen, buik (eigenlijk baarmoeder) krampt helemaal samen en het voelt wat ongemakkelijk/onpasselijk. Heel soms doet het weleens een beetje pijn, maar meestal niet. Het voelt erg naar als je een harde buik hebt en je gaat dan bukken/bewegen enz. Ik ga dan meestal even stil staan. De buik voelt nu wel hard aan, maar dat komt omdat de baarmoeder nu overal zit natuurlijk. Misschien kun je omschrijven wat jij voelt dan kunnen wij kijken of dat overeen komt met wat wij voelen. @Naam: ik wil het aan de ene kant graag vertellen, maar durf ook niet zo goed hihi. Ik heb mijn moeder verteld dat ik hier schrijf en ze weet hoe ik heet. Stel je nou voor dat ze toch stiekum hier eens meeleest hahaha Dan weet ze de naam al terwijl ik dat niet wil. Als jullie het echt graag willen weten mogen jullie me wel een PM sturen.... @All: Gisteravond is het bevalbad bezorgd!! Wordt het toch weer wat echter van zeg! Ben een beetje pissig op mijn vriend. Klossen zijn nog steeds niet klaar en elke keer wordt het weer een dag verder geschoven. Vanmiddag was hij pissig op mij, omdat ik ons oude gasstel nog niet had schoongemaakt. dus ik zeg sorry maar ik heb andere prioriteiten (babykamer en vluchttas bijvoorbeeld). Hij zou vanmiddag bij een kameraad de klossen maken. Dus toen hij vanmiddag om 16:45 opbelde en zij dat hij nog niet was begonnen omdat hij zijn vader even had geholpen (daar moest hij een stellingkast ophalen) heb ik pissig gereageerd mag ik dan nu net zo boos en heftig reageren als jij vanmiddag met dat gasstel? (ik had namelijk toen al gezegd, ik reageer toch ook niet zo boos tegen jou dat die klossen nog steeds niet klaar zijn). Toen zei hij jawel....dus ik zeg dit is wat ik bedoelde met dat het elke keer uitgesteld wordt. Ik word er zo gefrustreerd van. De hele week heb ik het er al over dat ik er zo onrustig van wordt dat die klossen niet klaar zijn en de kamer nog niet af en spul niet op zijn plaats. En elke keer zegt hij het te begrijpen, maar toch voelt het niet zo door de keuzes die hij maakt.
o jeej, stokstaartje, dat word toch tijd voor een goed gesprek dan! Hier de klossen ook niet klaar, maar wij hoeven ons bed maar 10cm te verhogen. Hebben al een bed dat erg hoog is. De kraamzorg had ook geadviseerd om de wens van de kraamverzorgster afte wachten. Als we een kleine kraamhulp krijgen dan is ze misschien wel blij met een iets lager bed. Wij kunnen geen klossen of kratjes bier gebruiken hierdoor. Wij frezen rondjes uit wat planken en die zetten we dan onder de poten. Online hebben wij ons kaartje besteld en dat was zo geregeld. Wij hebben ze sochtends besteld en de volgende dag waren de enveloppen binnen. Toen vroeg de ontwerpster ons via de mail, middels een aantal vragen wat we op de kaart willen. Dan zet ze de gegevens op de kaart en stuurt er een voorbeeld van naar je mail. Dan kun je nog aanpassingen veranderingen doorsturen. Bij een definitief accoord neemt ze kontact op met de drukker zodat je een proefexemplaar krijgt toegestuurd. De laatste gegevens ( gewicht, lengte, tijd en datum geef je natuurlijk pas door na de geboorte. Dan heb je binnen een of twee werkdagen de kaarten in huis. Je kan het dus best snel geregeld hebben.
Nou gesprek is gelukkig niet meer nodig hahaha. Hij kwam thuis en had de klossen klaar!!! Sterker nog hij wilde meteen het bevalbad opzetten terwijl we elk moment ons bezoek konden verwachten. Toen ik dat zei was zijn antwoord: daar moeten ze maar begrip voor hebben. Ik wil wel weten hoe ik dat bad op moet zetten en of alles heel en compleet is. Nou maar goed dat we dat gedaan hebben. Na een minuut of 20 zei hij ineens dat NU de kraan uit moest. Bleek het bad lek te zijn en er allemaal water op onze houten! vloer te liggen. Snel allemaal handoeken gepakt en alles opgedweild (samen met het bezoek hahaha). Dus ik heb al ingesproken op de voicemail van het bedrijf waarvan we het bad gehuurd hebben dus nu maar hopen dat ze snel bellen. Eigenlijk wil ik voor kerst een ander bad! Want tweede kerstdag ben ik officieel 37 weken dus dan wil ik gewoon thuis kunnen bevallen....Baal er wel echt heel erg van...En nu maar hopen dat het goed gaat met de vloer en hij niet bol gaat staan. Je weet nooit hoeveel water er onder de vloer is gelopen.. Ben blij dat de geboortekaartjes zo snel geregeld kan worden. Dat is wel een geruststellend gevoel haha...
Vandaag contact gehad met het bedrijf van het bevalbad. Wordt een nieuw bad opgestuurd. Uiteraard lukt dat niet meer voor de kerst, maar waarschijnlijk heb ik hem vrijdag of zaterdag. We hebben het bad opgezet zonder wegwerphoes dus nu gaan we nog even kijken wat er gebeurd als we die wel gebruiken en we kunnen misschien een stuk plastic krijgen van vrienden van ons. Dus als het wel goed gaat met de hoes er in dan hebben we in elk geval iets totdat het andere bad er is mocht ik toch eerder bevallen.
Oeee das een avontuur Stokstaartje! Hopelijk blijft je vloer mooi en heb je snel een nieuw bad. Kun je daarna rustig bevallen! Ben heel benieuwd naar de naam Hmm dan heb ik misschien wel eens een harde buik, heb wel s van die krampjes onderin mn buik die vrij snel over zijn met rustig zitten. Ik heb goed last van mn liezen al 2 dagen, mn vk zei dat t komt door de verweking van alles.
Oehoeee wat een verhalen! Zal morgen uitgebreid reageren, nu ff snel Winddanser ik vind je buik heel beschaafd hoor. Schoonzusje stuurde gisteren een foto, zij is even ver als jij en haar buik is wel een flink stuk groter hoor! Als ik harde buiken heb dan zijn dat gewoon letterlijk harde buiken. Ineens een opgezette ronde buik die gewoon echt hard is. Vind het verder niet heel vervelend aanvoelen, alleen als ik echt iets aan het doen ben maar meestal is het als ik rustig in bed lig. Zo, morgen verder! Fijne avond meiden!
Ik ben ook zeeeer tevreden met mn buik! En met mn positiejas! Haha wilde er geen maar mn winterjas voldeed niet meer en heb nu voor 30 euro een nieuwe gescoord Lekker slapen zo! Ik werk nog even en dan mag ik lekker naar huis!
Nee bij de Prenatal, afgeprijsd Foei ik heb al uren mega kramp in mn kuit! Au! Goedemorgen dames! Ik mag zo werken, laatste lange dag deze week, ik zoek nog zin om op te staan en te gaan werken maar goed.
winddanser: als je die harde buiken hebt op drukke dagen dan is het wel een teken dat je het iets rustiger aan moet doen hoor meis. Bij mij maakt het geen verschil of ik de hele dag op de bank zit of gewoon bezig ben. Dus dan is dat niet echt een teken dat ik rustiger aan moet doen zei mijn VK. Ben je de werkdag een beetje doorgekomen? Kan me voorstellen dat je zin zocht na zo'n nacht en gisteravond werken en dan de volgende dag er weer vroeg uit. Goeie deal trouwens van die positiejas! Ik heb toen een nette jas met maar 2 knopen eraan gekocht bij zeeman voor 20 euro haha. En ben er heel blij mee. Poncho eronder voor de open hals en inmiddels de beetje open buik hahaha..... Badavontuur: nou het avontuur was nog niet afgelopen. Het was ze gelukt om hem gisteren op te sturen. Track en trace gaf aan vandaag bezorgen tussen 15.30 en 17.30. Dus ik helemaal happy dat er een kans was dat die toch op tijd was. Tenzij er vertraging was dan werd het dus vrijdag. Kom ik even voor half 4 thuis is die bezorger gewoon al geweest!:x En dan ook nog zo geregeld dat ie niet ergens afgeleverd is maar gewoon voor de 2de keer wordt aangeboden. Je kunt hem dan zelf niet ergens afhalen.... Ik was hartstikke boos! Mijn vriend post nl gebeld en idd konden hem nergens afhalen. Hij uitgelegd dat het een bevalbad is en ik op het punt van bevallen sta en we hem gewoon moeten hebben. Dat we desnoods wel zelf naar het depot wilden rijden om het op te halen. Ging ze kijken wat ze voor ons kon doen. Hebben we het mobiele nummer van de bezorger gekregen! Echt super tof. Dus snel die bezorger gebeld verhaal uitgelegd. Moesten we maar even naar de plaats rijden waar hij momenteel was en dan weer bellen voor exacte locatie. Zo gezegd zo gedaan en we hebben nu gelukkig het niet bad in huis!!!
Stokstaartje wat fijn dat het bad nu geregeld is! Je wilt natuurlijk alles klaar hebben voor de bevalling en zoiets is dan heel vervelend. Je hebt ook totaal geen invloed op wanneer het bezorgd kan worden enzo en dan ook nog eens de feestdagen zo tussendoor.. Niet handig! Merk wel dat ze net een stapje extra voor je willen zetten als je zegt dat je zwanger bent (en helemaal als je 'op het punt van bevallen staat' natuurlijk!!! - terecht). Winddanser ik vind jouw namen zoooo tof! Mijn nichtje heet Sophie (heerlijk kind, doet haar naam recht ) en Emma stond bij mij ook heel lang op nummer 1. Tess vond ik ook tof maar zo heet een meisje die we goed kennen dus die viel voor mij af. Ik had ook nog Isa maar die staat al een tijdje in de top 10 van meisjesnamen dus we twijfelden nog. Maar daar hebben we nu een mooi alternatief voor gevonden! Wij doen nu als het een meisje is Isis Marjanne (vernoemd naar beide oma's die heel handig allebei Marjan/Marianne heten) en als het een jongen is Bernard Willem - roepnaam Ben. Koens vader heet Bernard Hendrik en mijn vader heet Willem en hadden allebei Ben in ons hoofd als jongensnaam. Ohja en over aan je buik zitten, man man man... Ze doen het gewoon he! Niet vragen, niks! Terwijl er valt nog niks te voelen! Nou ja een bolle buik maar ehh dat hebben sommige van die mensen ook en die zijn niet eens zwanger. Merk ook dat als mensen je begroeten ze eerst naar je buik kijken en je daarna pas aankijken. Heeeel kort maar zo duidelijk Zooo ik schakel over naar All you need is love Fijne kerst meidennnn!!!
Oow ik kijk ook All you need is love, sleep de zakdoeken er maar vast bij! Zal snel ff uitgebreid reageren! Fijne kerst gewenst dames! Oow heb net de film Safe Haven gezien, best zielig en romantisch en mooi!
Hippy willen jullie zelf graag vernoemen? Ik heb altijd gezegd alles wat er gebeurt maar vernoemen doe ik niet aan. Gelukkig dacht mijn vriend daar net zo over hahaha. Komt misschien ook door de namen die mijn ouders hebben en ik wil geen gezeik van oow zij wel en ik niet of er zit meer van haar naam in dan van die van mij enz...vervelend zeg dat mensen zomaar aan je buik zitten. Sommige mensen denken echt dat alles geoorloofd is als iemand zwanger is. Net alsof je dan ineens publiekelijk bezit bent ofzo. Ik ben ook echt blij dat ik het bad nu heb. Moeten hem nog wel even controleren natuurlijk. Heb vandaag ook inkopen gedaan voor de vluchttas haha. En per ongeluk een rokje met shirtje gekocht voor de kleine meid. Alleen heel stom nooit aan een legging gedacht haha. Dus die moet er ook nog maar even komen. Moet toch nog meer dingetjes hebben. Vandaag ben ik ook weer bij de verloskundige geweest. Alles was weer goed en mevrouw ligt ingedaald en vast in de bekkeningang. Goed nieuws dus! Fijne feestdagen iedereen!
Ow en ons bed staat vanaf vandaag op klossen. Jeemig wat is dat hoog zeg! Heb maar een krukje naast bed gezet
Ja we wilden zelf graag vernoemen. Is verder helemaal niet in de familie dus het is niet dat het 'moet' ofzo. Vind het een mooi eerbetoon aan onze ouders. Ze weten het ook niet dus ben ook heeeeel benieuwd naar hun reactie Haha serieus zo hoog? Lekker dan, moet je ook nog eens elke dag gaan klimmen met je pregnant belly.