Haha nou je het zegt!! Hij heeft naar mijn idee ook de neus van Koen en hij zegt weer dat mini mijn lippen heeft. Het zal wel, blijft toch een verrassing tot het eruit komt!
Hippy: wat een plaatje zeg! En wat een mooie echo al bij 20 weken. Iedereen vind de 20 weken echo altijd het mooiste. Bij ons was het de slechtste echo die erbij zat. Wij moeten voor de 20 weken echo naar een andere praktijk omdat onze praktijk het niet vaak genoeg zou doen en er dan niet bekwaam genoeg in is. Helaas is de apparatuur van die praktijk vele malen onduidelijker/slechter dan die van onze eigen. Ik heb een week na de 20 weken echo bij mijn eigen VK nog een echo gehad om de slechte echo toen goed te maken en die was zoo mooi. Later nog een klacht ingediend bij de praktijk van de 20 weken echo en als compensatie een gratis echo gekregen. De week ervoor hadden we net de 3D echo gehad. Die was echt GEWELDIG en die echo bij die 20 weken echo praktijk was weer barre slecht. 1.5 week later groeiecho gehad bij mijn eigen praktijk en die was weer super. Erg jammer dus... Ja ik verbaas me er ook over hoe verschrikkelijk snel de zwangerschap is gegaan. Niet normaal. Voelt echt als vorige week ofzo dat ik hetb getest hahaha. Maar misschien een stomme vraag hoor, maar maat 52? Daar heb ik nog nooit van gehoord?? Ik ken alleen 50 en 56. Heb ik iets gemist?? Vloer: tja het is niet heel erg zichtbaar dat die bol staat gelukkig, maar er zijn een aantal kieren ontstaan tussen de planken. Mijn vriend wil proberen die weer dicht te kloppen met een parketklopper. Bij zo'n vloer is het namelijk wel de bedoeling dat als er iets gebeurt dat dit kan. Dus het zou mee kunnen vallen, maar balen is het wel!! Babyfoon: nou terug geweest naar de babydump met de Luvion supreme connect. Hadden ze geen andere meer liggen dus konden ze wel 1 voor me bestellen maar ja dan heb ik geen zekerheid of die wel goed was natuurlijk en kans dat de 8 dagen voorbij waren. Dus ik zeg ik test wel op het model wat jullie in de kast hebben staan. Dat vond ze wel een goed idee. Dus heb haar de mankementen laten zien en ze was het wel met me eens dat die dingen wel een beetje raar waren idd, maar hun de babyfoons niet zo ver uittesten. Dat snap ik ook wel weer. Ik heb toen besloten om het andere model waar we zondag mee twijfelden uit te testen. Dat was een alecto DVM-260. Soortgelijk model alleen deze heeft geen uitbreiding naar Wifi, maar heeft wel bewegingsdetectie erbij wat die luvion niet had. De luvion kon je later een kastje bijkopen zodat je via je wifi netwerk overal de babyfoon beelden op bijvoorbeeld je telefoon kunt zien als je even bij de overburen zit waar je normaal geen bereik zou hebben met de ouderunit. De Luvion was maar 10 euro duurder en verder een vergelijkbaar apparaat volgens de verkoper. Daarom zondag toch voor de luvion gekozen. Gisteren dus de alecto uitgetest en de basis dingen die ik/wij belangrijk vinden zijn bij deze wel naar onze wensen. Dus de alecto mee naar huis genomen en daar uitgebreid getest met partner en met deze zijn we wel tevreden! En is dus ook nog een 10tje goedkoper hahaha. Mogelijkheid tot WIFI uitbreiding is leuk, maar als de basisfuncties al niet goed zijn hoef ik geen wifi uitbreiding haha. Gelukkig denkt partner ook zo. Belangrijkste is dat hij detecteert hoe het met je kindje gaat en dat gevoel van vertrouwen had ik bij de luvion niet, omdat hij in het donker niet afging als wij daar stonden te praten. Overdag deed hij dat ineens wel...beetje vaag.
Dames ik ben ik in dubio... Ik merk dat ik een beetje op mn tandvlees loop en ergens twijfel ik of ik collega's uren moet laten overnemen. Het voordeel is dat ik dan een minder lange dag heb op donderdag, het nadeel is dat ik dan de uren kwijt ben en die na mn verlof dus niet meer kan werken wrs.. En omdat t binnen de thuiszorg al zo lastig is en er veel kindjes overleden zijn en de uren zo onzeker zijn en ik straks niet meer mn uren in 6 dagen wil en kan werken.. Ik heb wel een kennismakingsgesprek geregeld met een huishoudelijke hulp. Loop gewoon zo hard tegen mezelf aan. Als alles gaat zoals ik het bedacht heb of als het positief is dan gaat het goed, maar zodra het maar een beetje tegen zit dan red ik t amper en krijg een slecht humeur of moet huilen. *einde egobericht* Haha nee maat 52 bestaat niet geloof ik. Fijn dat jullie een andere babyfoon hebben Stokstaartje. Moeten jullie verder nog veel dingen hebben?
Mijn advies: kies alsjeblieft voor jezelf!! Als je nu al op je tandvlees loopt, dan wordt het naarmate de zwangerschap vorderd alleen maar erger/zwaarder. Goed voor jezelf zorgen meis. Mits je het financieel dan kunt rondbreien natuurlijk. Ik heb vandaag heel veel gedaan in huis. Gepoetst e.d. En nu heb ik (alweer) menstruatie krampen en een zwaar gevoel vanonder en steken in mijn middenrif/ribben. (moet een naar mijn advies aan jou luisteren winddanser
Haha inderdaad goed om naar je eigen advies te luisteren inderdaad! Het lastige is dus dat ik nu de uren wel kan missen omdat ik genoeg uren heb, maar omdat ik straks de donderdagen ga werken heb ik de uren wel weer nodig.. Soms zou het helpen als die ouders eens mee dachten en... Morgen is de laatste keer dat ik tot zo laat werk, werk tot 1 uur snachts en dan de dag erna begin ik pas om 10.00 ipv 8.30 want dat zag ik echt niet zitten... Maar toch vragen he die ouders... Ik kan er zo slecht tegen momenteel. Misschien toch maar vragen of mn collega t over wil nemen. Of misschien om de week.
ja om de week zou ook kunnen. Drukke met een rustigere week afwisselen. Ik moet nu nog steedscwennen hoor dat ik minder kan en minder energie heb. Maar net als nu roept mun lichaam me vanzelf terug. Heb al jaren werkweken van 45-50 uur in vijf dagenen ben wel gewend om veel uren in touw te zijn. Maar ik merkte ook zo rond de 25 weken dat zwaar werd en heb toen aangegeven dat als de ouders willen dat ik hetzelfde aantal uren wilde blijven werken, dat ik dan minder actief kom zijn met de kinderen. Dit vonden ze prima, als ze hun uren maar konden blijven werken.
Uhu herkenbaar, werkte ook altijd veel en dat ging prima, maar redt t gewoon niet meer zo.. Ik ga nog eens ff nadenken wat de beste optie voor nu is. Misschien dat een week vrij ook niet zo'n slecht idee is, dat opperde een vriendin net.
nou, ik weet t niet. Elke schoolvakantie was ik vrij, maar ik merkte dat ik heeeeel snel achteruitging na zo'n week vrij en dat ik daarna mijn oude niveau niet meer kon oppikken. Maar je moet kijken wat het beste voor jou aanvoelt.
Hmm ja dat wil ik dus ook niet, ergens denk ik steeds gewoon nog ff 12 weken vol houden tot mn verlof en dan toegeven aan mn moeheid.
Ja, ik heb dat wel gedaan. En na t werk maximaal 1 x per week iets anders plannen en niet vaker. Scheelt in de drukte. En mensen meer voor je laten doen, en niet alles zelf willen doen. Dat scheelt veel
Ja ik denk dat ik dat meer moet doen. Zelfs leuke dingen zijn niet meer leuk omdat ik t idee heb dat ik van alles moet. Heb nu dus het volgende besloten; Ik plan geen lange avonden en weekenden meer Ik werk alleen de uren die nu gepland staan Ik ga vaker een dagje vrij regelen, dat werkt misschien beter dan een week vrij. Ik ga beter mijn grenzen aangeven door dus inderdaad ee schoonmaakster te laten komen en niet zelf te gaan poetsen. Heb net ff heeeel hard gehuild en gedoucht lang dus kan er weer ff tegenaan. Dank jullie voor t luisterende oor.
Tuurlijk joh! En je aanpak klinkt goed. He, enook dat huilen moet af en toe. Nu mag jeje hormonen nog overal de schuld van geven. morgen weer controle vk. Hopelijk ook op de weegschaal. Vorige keer was dat vergn. Of hadden zet er te druk voor. Ik zat de laatste weging op nog maar +6kg. Ze zei toen tegen me dat dat komt omdat mijn buik zo compact blijft en dat ik na de bevalling waarschijnlijk meteen alles kwijt ben. Heel fijn natuurlijk. Je zou ook zeggen dat er in de komende twee weken niet heel veel meer bij kan komen.
Ooe dat zou fijn zijn als je je kilo's zo makkelijk weer kwijt bent! Heb je nu nog echo's of is het alleen controle?
Morgen 38 weekjes dus alleen. Nog wekelijks controle tot ze er is. We hebben drie groei en liggings echo's gehad de afgelopen twee maanden, maar daar zag je al bijna niets herkenbaars op, omdat ze te groot voor het scherm werd. We hebbn wel gehoord dat we waarschijnljk een 7 ponder krijgen. Dus geen mini baby.
Oow dat is wel fijn voor de baby, misschien wat minder voor de bevalling, maar daar kan ik niks nuttigs over zeggen nog haha.
Winddanser: heel erg eens met simoontje! Kies voor jezelf. Overleg anders met je leidinggevende. Als je te lang doorloopt over je grens dan duurt het lang voordat je je weer beter voelt weet ik helaas uit ervaring!! Misschien kun bepaalde afspraken maken voor tijdelijk of anders bijvoorbeeld een gedeelte ziektewet ofzo zodat je wel je uren en geld houdt maar toch aan je rust komt. Kost je werkgever niets hoor. (Gedeeltelijke) Ziekte door zwangerschap wordt je geld aangevuld door het UVW. Dus probeer niet teveel over de brug te komen ten koste van jezelf voor na de zwangerschap... Simoontje:Ik zou niet weten hoe groot de beeb wordt. Bij de 3D echo werd ze op 3300 a 3400 gram geschat, dus ook een 7 ponder. Was volgens die VK geen grote baby maar gewoon gemiddeld. Bij de groeiecho 3 weken later zou het ineens onder de gemiddelde lijn zitten en een kleine beeb zijn. We zullen het zien binnenkort hahaha. Alleen hebben wij wel het gevoel dat de metingen bij de groeiecho niet kloppen omdat alles binnen de lijntjes werd gemeten i.p.v. op de lijnen. Ik geloof dat ik alles in huis heb of anders onderweg is. Er zijn nog 2 kruikenzakken onderweg die ik vandaag of morgen verwacht. Voedingskussen heb ik zondag gekocht en bij het andere bedrijf geannuleerd. Babyfoon heb ik inmiddels. Heb nu steeds het gevoel dat ik niet genoeg kleertjes heb, maar volgens mijn vriend moet ik eerst maar even afwachten wat ik allemaal krijg. En dat is waar. Heb voor 1.5 week kleertjes ofzo, maar allemaal maat 56 of maat 50 die groot valt. Hij zegt ook stel je voor jij koopt nog meer in maat 56 en ze blijkt wel klein te zijn en je moet nog allemaal maat 50 kopen dan is het "zonde" om nu voor je gemoedsrust allemaal 56 erbij te kopen nog. Dat is ook weer waar. Ik ben zoo blij met mijn vriend. Hij kan altijd zo goed relativeren en mij geruststellen. EDIT: moet nog wel voedingsBH en wil misschien wel gaan dragen in een doek en misschien een draagzak voor de snel/makkelijk erbij. Maar die BH koop ik liever pas als ik weet wat mijn maat is en die doek/draagzak wil ik ook kopen als ze er is omdat ik dan precies kan zien hoe ze er in zit enzo
Jeeej kruikenzakken zijn net aangekomen. Waar ik wel van baal is dat het nog steeds niet geregeld is met de geboortekaartjes. Eerst hadden we een kaartje uitgezocht, maar dit kon niet in een andere kleur waardoor wij hem te jongensachtig vonden. Nou ander kaartje uitgezocht en vrijdag zou er een proefkaartje opgestuurd worden naar de drukker. Vandaag nog steeds niet aangekomen!!! Dus ze zullen het wel weer vergeten zijn op te sturen. Drukker gaat er vandaag achteraan bellen en hopelijk komt ie dan nu wel eens een keer binnen. Heb nu echt het gevoel dat het allemaal niet goed komt en we niet op tijd de kaartjes hebben besteld....Kan dus ook nog steeds geen enveloppen schrijven. Zit ik straks na de bevalling de enveloppen te schrijven...bah
nou wat slecht van de drukker zeg!! Maar zie er ook enig voordeel in. Als je de kaartjes later kan versturen heb je meer tijd om te wennen aan je nieuwe gezinnetje! Het zal een groot verschil zijn. Wij hebben ze wel al klaar, maar pas als we de laatste gegevens doorgeven word het natuurlijk echt gedrukt, maar dan kan t nog twee werkdagen duren voor het bij ons thuis is. Daarna moet het nog naar de mensen thuis gestuurd worden. Das dus ook minimaal drie dagen die we lekker voor ons zelf hebben. Heerlijk lijkt me dat. Alleen bezoek van ouders en grootouders de eerste dagen.
de drukker kan hier eigenlijk niets aan doen. De leverancier waar de kaartjes besteld worden zegt dat ze het wel verstuurd hebben. Dus of het komt nog gewoon aan of het is kwijtgeraakt bij de post...Drukker wilde morgen nog afwachten. Als die morgen niet binnenkwam zouden ze vragen om er nog 1 op te sturen. Dus ik zeg ja en als die morgen nog een keer opgestuurd wordt dan is ie er volgende week een keertje dan moeten de kaartjes nog besteld worden, maar ik ben volgende week uitgerekend dus wil alles graag klaar hebben. Dus nu hebben we het aantal kaartjes gewoon besteld (had ik gister al overlegd met mijn vriend. Schijnbaar voelde ik het al een beetje aankomen). Dus ben benieuwd wat eerder binnen is. Proefkaartje of de bestelling. We weten eigenlijk wel zeker dat we dit kaartje willen, maar was wel fijn geweest als we alvast even met de tekst konden spelen op het proefkaartje..