Eerste ronde April 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Stokstaartje86, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hoe is het met jullie? Hier nogal vermoeid. Net even een uurtje geslapen, hopelijk kan ik er de rest van de dag weer goed tegenaan. Straks naar de verjaardag van een zoontje van vrienden van ons, hij wordt acht. Van tevoren nog even douchen, dan kan ik vast nog wel wat plezier maken.

2. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Dag dames!

Ik heb netjes bijgelezen,maar er is weinig blijven hangen. erg he :)
    Ben weer aan het leren na een flink aantal jaar niet geleerd te hebben,valt dan toch best tegen! En het is maar MBO 2 Helpende Welzijn,erg he hahah!! Maar wel voor een goed doel,kan ik straks mooi thuisblijven bij de kindjes en op andere kindjes gaan passen! geweldig lijkt me dat!

Hier ben ik van de menstruatie af. ben enorm benieuwd of ik volgend weekend ook echt vruchtbaar zal zijn. Ben pas een week gestopt met de pil,dus geen idee of het al raak zou kunnen zijn..
    Ben er wel erg mee bezig,droom ook regelmatig over zwanger zijn..

Herkent iemand dit?

3. simoontje123

simoontje123 Fanatiek lid

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    gastouder bij twee gezinnen
    Omgeving den bosch
    Dromen over zwangerschap heb ik ook regelmatig! En heb een terug kerende droom over uitvallende tanden?! Erg vreemd aangezien ik nooit iets aan mijn tanden gehad heb. Maar ja dromen zijn bedrog.

Kom je bij mij stage lopen Saskia? :-D
    Ik ben al gastouder en zoek nog een stagiaire. Haha maar je zal te ver weg wonen denk ik. ik doe het nu nog bij de gilezinnen in huis maar hoop over een paar ja dat bij mijn eigen huis te kunnen doen. Als ik zelf een kleintje hebt lijkt me dat wel fijner.

4. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    @ Stokstaartje: Het klinkt wel als iemand die een innesteling heeft.
    Ik voel me precies zo sinds 2 weken. veel plassen, bolle onderbuik met krampjes links, heel soms rechts. En sinds gisteren misselijk. heb vannacht kokhalzend boven het toilet gezeten maar er kwam niks. Het trok ook weer weg, maar voelde me behoorlijk beroerd. (Ik val ook altijd bijna flauw als ik moet overgeven, trek helemaal wit weg, mega koud, zweten, etc... dan weet ik altijd dat het echt is, alleen nu kwam er dus niks.)
    Nog niks gemerkt aan mijn borsten, zijn niet groter of gevoeliger.
    Ik probeer alles een duidelijk plekje te geven. Iets gegeten wat niet goed was, etc?
    Morgen is mijn nod... ik durf niet te testen... Ik wacht ook denk ik nog een paar dagen, heb een korte cyclus en voor hetzelfde geld is het dan nog te vroeg om te testen?

En ik heb toen met de ovulatietesten ook geen eisprong gevonden, dus dat maakt me ook wel onzeker.

Ik wacht wel even af, zo spannend, maar ik wijdt het nu aan schijnzwangerschap, of toeval dat ik misselijk ben.

@ Simoontje: Die droom heb ik ook eens gehad! Moet je even op googlen, daar zat een betekenis bij. Niet dat ik denk dat die altijd waar zijn, maar het is een vaker voorkomende droom bij mensen.

@ Saskia: Wat knap dat je er een studie naast doet. Zou ik ook wel willen, maar ik kan mezelf niet die schop onder mijn kont geven.

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaah nee, had ik een heel stuk getypt op de Ipad, klikte ik even een ander tabblad aan, mn hele stuk weg!
    Opnieuw dan maar:)....

@ Stokstaartje; dank je, lief van je. Fijn dat je weer bij bent met je studie, dat geeft toch altijd een gevoel van rust. Ht kan maar zo je innesteling zijn, ik ga voor je duimen. Voelde je dat de vorige keer ook? Als je liever niet over je mk en t zwangere gevoel van toen wil praten is dat ook goed, ik vroeg het me af dus dacht ik stel de vraag.

@Neffie, naar dat je zo beroerd was. Knap dat je kan wachten met teste, ik ben daar niet zo goed in;).. Succes met je klachten en wachten!

@Anneke, voel je je weer wat minder moe? Was de verjaardag leuk?

@ Saskia, wat heb je hiervoor gedaan? Hoe lang duurt de opleiding? Ik heb er ook wel eens overnagedacht, maar kwam toen deze baan tegen.

@Simoontje, heb je vaak stagiaires? Op mijn werk, werk in de kinderthuiszorg, hebben we nooit stagiaires, zonde eigenlijk. Werk je bij een gezin of bij meerdere? Doe je daar ook al het huishouden of hou je je alleen met de kids bezig?

Ik had gisteren een bruiloft, super schattig allemaal, mooie locatie, veel hartjes en roze, heb bij vriendlief al even laten vallen dat ik dat ook wel wilde.
    Hebben jullie het met vriendinnen over het zwanger willen worden? Paar vriendinnen weten het, een heb ik een beetje spijt van dat ze het weet... Ze heeft al een kindje, wilde ze eigenlijk niet, was een "ongelukje", heeft ze lang getwijfeld over weg laten halen en nu willen ze in september voor een 2e gaan omdat haar vriend dat graag wil....... Het voelt zo vreemd, ze wil dan graag samen zwanger zijn enzo, maar dat wil ik helemaal niet! Ik heb niet het gevoel dat ze mn sterke kinderwens snapt en dat zelf voelt, als ze geen kids had gehad of het bij deze ene zou blijven dan zou ze dat helemaal prima vinden.. Nu hou ik het praten erover een beetje af, maar soms is het lastig.. Ze vroeg ook een paar maand geleden of ik haar kinderwagen over wilde nemen(?!), nou nee dus, ik ben nog niet eens zwanger en daarnaast als je een 2e wil waarom verkoop je dan spullen van de eerste?! Sorry moest ff mn verbazing/frustratie kwijt..

Ik vraag me af of ik geen vmk heb gehad, ondanks dat ik negatief teste, super veel buikpijn heb ik bij deze ongesteldheid en net een enorme slijm/bloedprop op mn tampon, sorry voor de vieze details! Maar goed, ik ga er niet vanuit dat het zo is, maar het schoot toch even door mn hoofd...

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    @ Neffie, kan begrijpen dat je even wilt wachten met testen, straks krijg je zo'n twijfelgeval en dan zit je alsnog in de onzekerheid..

Ik droom ook regelmatig over zwanger zijn en kinderen krijgen! En meestal krijg ik dan een bizarre baby die al meteen kan praten en heel bijdehand is enzo :$

Hier geen nieuws, gisteren wezen stappen in een gay bar, zo vet! En zonder grappen, GORDON was er! Hahaha alleen dansen deed hij niet. Maar oh wat voel je je onaantrekkelijk in zo'n tent want er is geeneen jongen die je een blik waardig gunt. Of alleen om te zeggen dat je shirt zo leuk is. Maar wel lekker ongeneerd kunnen dansen en even helemaal nergens aan hoeven denken, heerlijk!

Vul het gelijk even aan, we waren gelijk Winddanser :)
    Mijn vriendinnen weten allemaal dat ik héél graag kinderen wil dus als we een feestje hebben ofzo dan gaan ze altijd testen of ik nog alcohol drink :p

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook leuk om te horen dat je shirt leuk is;)... Grappig at Gordon er was!

8. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Hoi hoi, stagiaire zijn meer gebruikelijk als je een gastouder bent die in zijn\haar eigen huis werkt. Maar ik heb die opleiding gevolgt en werk bij de ouders in huis. Dus is het sonde om er geen gebruik van te maken. Ik doe het huishouden en t brengen en halen van en naar clubs en vriendjes en vriendinnetjes droom bij. Dus het gaat daar in huis gewoon door ook al zijn de ouders werken. Ik werk nu 45 uur in de week in 4 dagen, maar is vrij relaxt werk voor me. Ben namelijk de drukte van een kdv gewend. Ik werk bij een gezin met vier kinderen ( 3,5,7,10jaar) en bij een gezin met twee kinderen (9mnd, 4jaar) bij dat laatste gezin zit ik al. 1,5 jaar en heb dus ook de jongste vanaf dag twee mee verzorgd. Verder zie ik mijn baan ook als een aanvulling aan het gezinsleven. Nu ik er ben kunnen de ouders relaxter zijn omdat het huishouden al gedaan is (als ik tijd heb, de kids gaan wel voor natuurlijk)

En je had het over een grote prop die je verloren bent. Daar heb ik zelf geen ervaring me, bij mij zijn ze sinds ik gestopt ben met de anticonceptie ook wat groter, zo'n twee cm doorsnee ongeveer.

9. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Zo irritant als je hele lange getypte stuk weg is!

Over het praten met vriendinnen erover.
    Ik heb een poging gedaan om in ieder geval te laten vallen dat ik volgend jaar wel een kind wil.
    (Niet gezegd dat we nu al aan het klussen zijn)
    Ze keek me vaag aan, vertelde dat ze een hekel had aan zwangere vrouwen, etc...
    Dacht al dat het moeilijk ging worden bij haar...
    Nu heeft ze zelf ook pas te horen gekregen dat de PCOS heeft.
    Ze wil nu nog niet aan kinderen en zegt ook het nu niet zo erg te vinden, maar het zal ook wel een beetje te maken hebben met haar reactie.

Hoop dat ze gewoon blij kan zijn voor me als ik zwanger ben, ken haar al mijn hele leven.

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat dit relaxter is Simoontje, inderdaad zonde om niks met je opleiding te doen. En fijn voor ouders dat jij al een deel van het huishouden voor je rekening neemt.
    Over de prop( haha), hm, misschien is het ook wel heel normaal, ik had dat eerder nooit, de laatste 3 maand tijdens het gebruik van de nuvaring wel bedenk ik me nu, maar daarbin had ik ook wel eens het idee dat het "raak" was maar dat de ring ervoor zorgde dat innestellen onmogelijk was.. Kan ook mn vreemde gedachtengang zijn;)

Neffie, dat is lastig, hopelijk kan ze inderdaad blij zijn voor je.. Denk je dat ze echt zelf geen kinderen wil of dat het een reactie is omat ze weet dat ze pcos heeft.
    Vriendin van mij wi geen kids, maar denk wel dat ze blij en betrokken zal zijn als ik er wel een mag krijgen.

11. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Ik ben inmiddels elf jaar bij mijn vriend en zijn vrienden met vriendinnen zijn ook mijjn vrienden geworden, oude vriendinnen zijn weggevallen en daar treur ik nooit om, zijn nooit zo hecht geweest. Maar om deze reden vertel ik niet dat we bezig zijn. Omdat zij het natuurlijk weer tegen hun partner vertellen en dan weet binnen een week iedereen t. Vind het ook niet fijn als er telkens gevraagd wordt of het raak is. Heb wel een vriendin die nu zo'n 22 weken is. En daar vind ik t dan wel moeilijk om niet tegen te vertellen en om niet te enthousiast te zijn. zij of om te vertellen dat ik het kamertje ook precies zo zou willen hebben net als haar. Hopelijk kan ik t over een paar weken tegen ze zeggen.

12. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    @ Winddanser: Ze wil zelf wel kinderen, maar later. We zijn beide 23, nou ja, zij is bijna 24. En bij haar is alles niet zo stabiel als bij mij qua thuissituatie.
    Maar haar nicht is sinds kort zwanger waar ze erg goed mee kon opschieten en ze irriteert zich eraan dat zij het steeds maar over de zwangerschap/aanstaande kindje praat. Ze voelt zich een beetje afgeschreven.

@ Simoontje: Dat is inderdaad frustrerend als een goede bekende/vriendin zwanger is en je kan zelf nog niks zeggen.
    Lijkt me moeilijk, maar hopelijk kan je snel gezellig meepraten!

13. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    @ Neffie, wat een rare opmerking! Ik merkte ook wel toen een vriendin van mij zwanger was dat het heel veel over zwangerschap en kinderen ging maar dat vond ik juist heel leuk en razend interessant om over te hebben :) Zij zei zelf juist van goh het gaat wel de hele tijd over mij en de baby he!

Mijn vriendinnen hebben dus al wel een vermoeden dat we bezig zijn maar ze vragen gelukkig niet de hele tijd of het al 'raak' is. Nou ja, ze vragen gewoon of ik een wijntje wil als we uit eten gaan ofzo :p Leuke is dat mijn ouders totáál geen idee hebben dus die hoop ik heel erg te kunnen verrassen als het zover is. Het zou hun eerste kleinkind zijn dus dat is sowieso wel bijzonder :) Heb al nagedacht over originele manieren om het ze te vertellen hihi

14. Smurf1985

@Simoontje,leuk dat je al gastouder bent! Waar ergens ben jij aan het werk?

Ik doe de thuisopleiding momenteel. Ik ben nog (2 dagen) in dienst bij een bedrijf waar ik sinds een tijd ziek gemeld staat. Bedrijf is zacht gezegd niet menselijk. Was echt niet leuk,de ene keer deed je het geweldig,en als hij een slechte bui had,kreeg je alle over je heen.. Inmiddels zitten er meerdere in de ziektewet en is de helft aan het solliciteren :p.
    Dus nu de WW in,en tegelijkertijd bezig met opleiding voor Gastouder!

Vriendinnen,bij mij weet nu zeker 1 vriendin het. En die steunt mij gelukkig! Ik heb wel afstand genomen van een aantal mensen sinds ik moeder ben. Verder probeer ik me weinig aan te trekken van reacties van andere,ik weet dat het mijn weloverwogen keuze is en dat ik er ontzettend blij mee zal zijn,dus waarom zouden mensen zich ermee bemoeien? Jammer genoeg is mijn omgeving niet snel blij voor andere mensen,beetje het type mensen dat zich niet kan inleven in een ander zijn keuze,en daar ook geen respect voor op kan brengen ook al is het een andere keuze die ze zelf maken.

15. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Hoihoi, ik ben aan het werk in vught (32 uur) en Vught (12 uur). Toevallig in de buurt? :p

16. Smurf1985

Hihi is nog wel een eindje weg hoor! Ik woon in een dorpje tussen Tilburg en Breda!

17. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Tja, moet je er voor stage lopen of doe je de opleiding van tien weken??

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Winddanser: gelukkig wel wat minder moe. Op die verjaardag gisteren knapte ik wat op, zal me er wel overheen hebben gezet. Gisteravond vroeg naar bed gegaan en vandaag ook even overdag een dutje gedaan. Heel fijn!
    Klinkt inderdaad niet als degene met wie je jouw kinderwens echt kunt delen die vriendin. Wat maakt het dat zij het wel zo leuk zou vinden dat jullie samen zwanger zouden zijn? Staat ze er nu misschien toch een beetje anders in?
    @Saskia: ik doe ook een opleiding naast mijn werk en het moederschap. Valt me best zwaar, maar dan met name door alle tijd die erin gaat zitten. Hoe zorg jij dat je die tijd er ook echt in stopt?
    @Simoontje: pittig, zoveel uren werken. Dan scheelt het dat je je werk inderdaad niet echt beschouwt als werk. Zoals je het vertelt, klinkt het wel heel prettig ook een gastouder aan huis!
    @neffie: jammer van de reactie van je vriendin, hoop voor je dat ze wat bijdraait.

Hier lekker dagje gehad. Vanmorgen even aan de studie geweest, manlief was met de kids naar zijn ouders, daarna uurtje geslapen. Vanmiddag met zijn allen er op uit geweest, ijsje gekocht... heerlijk!

19. Smurf1985

Simoontje,ik doe de opleiding van 10 weken inderdaad!

Anneke,ik doe maar een opleiding van 10 weken,het is niveau 2 dus waarschijnlijk veel minder werk dan de opleiding die jij doet? Wat doe jij voor opleiding?
    Verder leer ik in de middag als mijn zoontje op bed ligt,en in de avond als hij slaapt.

Heerlijk weertje was het vandaag zeg! Genieten!
    Wij zijn heerlijk naar de drunense duinen geweest,lekker rondscharrelen daar!

20. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Leuk daar he, de drunese duinen. Ik ken ook een andere vrouw die de opleiding van tien weken deed, schijnt toch redelijk pittig te zijn. Hoe lang moet je nu nog??
    Wij zijn vandaag naar beter bed geweest en een m-line bed, matras en kussens gekocht :-S das ook een duur prijskaartje joh!! Maar vandaag 40% korting op, dus dan valt t mee. Darna lekker bij schoonouders gaan eten en de laatste dingen voor de vakantie door gesproken. Volgende week rond deze tijd zitten we lekker in Turkije namelijk!!!

Deel Deze Pagina